loading...
تردمیل
هایپر جیم بازدید : 49 شنبه 10 مهر 1395 نظرات (0)

به طورکلی وقتی به ورزش هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و... می پردازید بهتر است توسط هدفن به موسیقی پر انرژی گوش بدهید؛ اگر این تمرینات را توسط دستگاه های هوازی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت انجام می دهید، گوش دادن به موسیقی ضروری تر است؛ زیرا وقتی در یک فضای بسته ورزش می کنید محیط تنوع کمتری دارد و ممکن است این شرایط خیلی زود شما را خسته و دلزده کند.تحقیقات نشان داده موسیقی به 4 روش به ورزشکار یاری می رساند که فعالیت ورزشی خود را بهتر انجام بدهد.

بر روی دستگاه های هوازی به چه نوع موسیقی گوش بدهیم؟

1- موسیقی یک محرک شناخته شده که برانگیختی ایجاد می کند یا مانند داروی مسکن موجب آرامش می شود که در حالت دوم برای کاهش اضطراب مفید می باشد. برخی از آثارهای کلامی و موسیقی های حماسی حس رزم آوری به وجود می آورند و اعتماد به نفس ورزشکار را افزایش می دهند.

2- موسیقی توجه ورزشکار را از گذر زمان دور کرده و سبب می شود فرد احساس خستگی نکند؛ به همین علت دوندگان و ورزشکاران ورزش سه گانه، از آن به عنوان یک محرک استفاده می کنند و به این مسئله بسیار جدی می نگرند.

3- ورزشکار به وسیله موسیقی می تواند حرکات ریتمیک انجام بدهد و با هماهنگ شدن با ریتم موسیقی حرکات سریع تری داشته باشد. در واقع گوش فرادادن به موسیقی بازدهی بدنی فرد را افزایش می دهد و موجب موفقیت بیشتر خواهد شد.

4- معمولا ریتم موسیقی از مهارت های فیزیکی انسان الگوبرداری شده است و به مهارت بیشتر و اجرای بهتر کمک می کند. گوش دادن به موزیک متناسب کیفیت حرکات تمرینی را بالا می برد.

تحقیقات جدید در این زمینه مشخص کرد، اغلب مردم بلافاصله به محرک های موسیقی واکنش نشان می دهند و هماهنگ شدن با ریتم موسیقی از نهفته ترین تمایلات بشراست. ملودی و هارمونی موسیقی بر کنش و واکنش ها و حالات روحی شنونده تاثیر گذار است و حرکات بدنی وی را شکل می دهد.

اصوات ریتمیک به خلق حرکات موزون و ریتمیک منجر می شود و ایجاد برانگیختگی می کند. بدن انسان به واسطه یک سری فاکتورهای موسیقیایی درونی به محرک موسیقی پاسخ می دهد؛ در واقع بدن با ریتم موزیک همراه می شود و ارتباط بر قرار می کند که البته میزان این ارتباط با موسیقی های مختلف، به فرهنگ فرد نیز بستگی دارد.

فرهنگ و طبقه اجتماعی هر فرد تعیین می کند به چه نوع موسیقی بیشتر واکنش نشان بدهد و از چه موزیکی لذت ببرد. همان طور که می دانید اکثر اقوام از جمله ترک ها، کردها و مردم جنوب کشورمان که موسیقی آن ها به موسیقی بندری معروف است، به موسیقی محلی خود واکنش سریع نشان می دهند و می توانند با آن به اجرای حرکات موزون و رقص بپردازند؛ البته مشاهدات قبلی و آموزش نیز در این زمینه نقش دارد؛ ولی فرهنگ و سواد موسیقیایی در ذائقه موسیقیایی فرد بسیار تاثیر گذار است.

موسیقی منبع الهام و انگیزش انسان محسوب می شود و هر انسانی باید متناسب با ذائقه موسیقیایی خود به موسیقی گوش بدهد تا از آن لذت ببرد و بتواند به محرک های آن واکنش نشان بدهد. سلیقه موسیقی بسیار شخصی است و باید به آن احترام گذاشته شود.

در هنگام انجام فعالیت های بدنی به موسیقی گوش بدهید که برای شما تحریک کننده باشد و برانگیختگی ایجاد کند. لزومی ندارد در این مورد سخت گیر باشید یا بخواهید سلیقه موسیقی خود را به دیگران تحمیل کنید یا در این مورد به تقلید بپردازید. موسیقی نشاط آور که با ذائقه فرد هماهنگ باشد، وضعیت روحی و روانی نامطلوب را از میان برده و انسان را سر ذوق می آورد. بسیاری از روانشناسان و روان کاوان از موسیقی برای هیپنوتیزم و آرام بخشی به بیماران کمک می گیرند. موزیک را می توان به روش هیپنوتیزم در ذهن فرد حک کرد تا با شنیدن آن به صورت ناخودآگاه حرکات از پیش تعیین شده ای را اجرا کند؛ بعضی از ورزشکاران از این روش استفاده می کنند.

موسیقی متنوع وجذاب ورزشکار را به شور و هیجان آورده و مصمم می کند. مثلا اگر فردی با سرعت 4 کیلومتر در ساعت بر روی تردمیل راه می رود با گوش دادن به یک موسیقی تند و همراه شدن با آن می تواند به راحتی سرعت خود را به 5 الی 6 کیلومتر در ساعت برساند.بهتر است ضرب آهنگ موسیقی با ضربان قلب ورزشکار هماهنگ باشد. خوشبختانه اغلب دستگاه های مدرن امروزی هم مجهز به سیستم پخش موسیقی توسط USB یا MP3 هستند و هم ضربان قلب ورزشکار را نشان می دهند.

ضربان قلب کاربر نباید به بیش از 90 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود عدد سن را از عدد 220 کم کنید. حاصل این تفریق معمولا بین عدد 200 تا 150 است. افراد در هنگام ورزش هوازی به روش تناوبی، وقتی بیشترین کالری را از دست می دهند که ضربان قلب آنان حدود 70 درصد حداکثر ظرفیت باشد. چون در هنگامی که ضربان قلب به بیش از این عدد می رسد شدت تمرین برای فرد بسیار بالا است و خوب نمی تواند تنفس کند و در اصطلاح از نفس می افتد. در ورزش هوازی اکسیژن فاکتور بسیار مهمی است که نتیجه تمرین و چربی سوزی به آن بستگی دارد. در حین انجام تمرینات هوازی هرگز نباید فشار تمرین آنقدر زیاد باشد که نتوانید حرف بزنید.

هایپر جیم بازدید : 37 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

ورزش بهترین راه برای بالا بردن اعتماد به نفس محسوب می شود. اعتماد به نفس در اثر یک سری اعتقادات درونی و آنچه ما در مورد خود تصور می کنیم حاصل می شود؛ گرچه در دنیا مدرن امروزی اعتماد به نفس انسان ها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفته که داشتن فیزیک مناسب یا عدم آن از این موارد محسوب می شود.ورزش کردن به افراد کمک می کند که رضایت بیشتری از شکل ظاهری و اندام خود داشته باشند؛ علاوه بر این با انجام فعالیت بدنی منظم ومستمر توان بدن برای انجام فعالیت های روزمره بیشتر شده و فرد احساس قدرت می کند.

توانایی جسمی و واقع بین بودن به کنترل مشکلات شخصی کمک می کند و با بالا بردن مهارت های ذهنی و دقت منجر به موفقیت های کاری می شود و همین موفقیت ها اعتماد به نفس را افزایش می دهد.دلائلی که باعث می شود با ورزش اعتماد به نفس افراد بالا برود متعدد است که ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

با ورزش اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

1- رضایت از شکل ظاهری بدن:ظاهر هر فردی از ارکان های اصلی است که بر اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم می گذارد. افرادی که با یک برنامه اصولی و منظم به ورزش می پردازند می دانند سالم تر از سایرین هستند و چند ماه پس از ادامه دادن به این فعالیت، شکل ظاهری بهتری پیدا خواهند کرد و اطرافیان نیز این تغییر را حس کرده و به آن ها گوشزد می کنند؛ در نتیجه حس رضایتمندی از خود در وجود فرد ورزش کار تقویت شده و به ادامه راه تشویق می شود و همچنین اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. در واقع احساس زیبا بودن منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

2- تندرستی:سیستم ایمنی بدن با ورزش بهتر شده و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و حتی سرماخوردگی کمتر می شود. در واقع بیماری سبب می شود کارآیی فرد پایین بیاد و ساعات طولانی را صرف استراحت کند. سلامت جسم احساس قوی بودن و برتری نسبی به فرد می دهد و این مسئله نیز اعتماد به نفس فرد را بیشتر می کند.

3- بهبود ساختار فکری:هر فردی به دیل بروز برخی از مشکلات و ناملایمات ممکن است در افکار منفی و ناامیدی غرق بشود. دانشمندان معتقدند ورزش کردن در شکل گیری افکار مثبت بسیار موثر است.

4- ایجاد ثبات در فرد:افراد در شرایط بحرانی زندگی ثبات رفتاری و فکری خود را از دست می دهند و ممکن است ناگهان دست به کارهایی بزنند که برای آن ها نتایج خوبی به همراه نداشته باشد. افراد ورزشکار به یک نوع امنیت روانی و ذهنی خاصی می رسند که مانند یک ساحل آرام است و همین آرامش سبب اعتماد به نفس بیشر می شود.

5- اجتماعی شدن: روابط اجتماعی بیشتر منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود. ورزش به دلیل رضایت از شکل ظاهری بدن و بالا بردن توانایی جسمی سبب می شود که فرد بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و در این زمینه موفق باشد.

6- از بین بردن محدودیت ها:اغلب افراد تصور می کنند در زندگی محدودیت هایی مثل کوتاه بودن طول عمر، از دست دادن سلامتی و توانایی، از دست رفتن یا به دست نیامدن ثروت دارند؛ اما محققان به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با داشتن توانایی جسمی و روانی بیشتر کمتر به این محدودیت ها می اندیشند و به نوعی از آن ها گذر می کنند. چون شرایط فیزکی آن ها طوری است که می دانند به زودی پیر و ناتوان نمی شوند. این که فرد بداند از پس زندگی خود برمی آید موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

7- بهتر شدن عملکرد جنسی: ورزش در بهبود مسائل جنسی تاثیر زیادی دارد که می توان به طور مفصل به آن پرداخت؛ اما در این جا مجال نیست؛ به هر حال بهبود عملکرد جنسی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

8- افزایش تمرکز:ورزش با تاثیرات مثبتی که بر مغز می گذارد باعث می شود پیام های عصبی و عضلانی بهتر و سریع تر مخابره بشوند؛ در نتیجه تمرکز فرد افزایش پیدا کرده و تمرکز بیشتر سبب موفقیت او خواهد شد؛ هر نوع موفیتی اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

9- ترشح هورمون اندروفین:تحقیقات نشان داده پس از 30 دقیقه ورزش هوازی در سطح متوسط، مغز ماده اندروفین آزاد می کند و این ماده اضطراب و استرس را کاهش می دهد. کاهش استرس های روانی به طور مستقیم در افزایش اعتماد به نفس تاثیر دارد.

اما با توجه به شرایط کنونی جامعه که در اغلب مواقع با آلودگی هوا، نا مساعد بودن آب و هوا، عدم امنیت در محیط بیرون، کمبود وقت و... مواجه هستیم ورزش کردن به صورت روزانه و منظم کار راحتی به نظر نمی رسد؛ به همین علت دانشمندان و سازندگان تجهیزات ورزشی با طراحی و ساخت دستگاه های هوازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... که ورزش در محیط بیرون را شبیه سازی می کنند، انجام تمرینات ورزشی را در محیط محدود باشگاه و منزل امکان پذیر کردند. با ورزش بر روی این دستگاه ها می توانید به اهداف خود برسید و از فواید تمرینات ورزشی برنامه ریزی شده بهره مند بشوید.

هایپر جیم بازدید : 29 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

پیاده روی به جز تاثیرات مثبتی که بر جسم و روح کاربر دارد و سطح سلامت او را به میزان زیادی بالا می برد، جهت دستیابی به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام نیز بسیار موثر می باشد.شما به هر شیوه ای که پیاده روی کنید چه در منزل و با استفاده از تردمیل و چه در محیط خارج از خانه از تاثیرات مثبت آن بر روی بدن خود بهره مند می گردید و میزان کالری سوزی در هر دو این موارد در صورت انجام فعالیت یکسان مشابه می باشد.البته برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید هدفتان را دنبال کنید و آن را استمرار بخشید.

پیاده روی و تاثیر آن در کاهش وزن

بیشتر افراد تصور می کنند زمانی که تصمیم به کاهش وزن دارند،باید ورزش هایی انجام دهند که کالری سوزی آنها را بالا ببرد.در حالیکه کاهش وزن به ویژه در ابتدا ربط زیادی به از دست دادن کالری ندارد بلکه باید ورزش هایی را انجام دهید که بر روی چربی های بدن شما اثر کند و پس از چربی سوزی بر روی مصرف کالری تمرکز نمایید. پیاده روی ورزشی ست که شما را برای رسیدن به این هدف کمک می کند.البته از آنجایی که رسیدن به کاهش وزن معمولاً به زمان نیاز دارد باید با صبر و دقت آن را دنبال کنید و در رسیدن به آن عجله نکنید و در نیمه راه نیز نا امید نشوید.اگر به شیوه صحیح و در طولانی مدت تمرینات خود را پیگیرانه دنبال کنید موفق می شوید که به کاهش وزن دائمی دست یابید.

از جمله فوایدی که پیاده روی برای بدن انسان دارد و هر فردی با آگاهی از آنها به انجام آن علاقه مند می گردد به شرح ذیل می باشد:

1) بالا رفتن سطح سلامتی و بهبود وضعیت جسمانی افراد

2) افزایش انرژی بدن

3) کاهش احتمال بروز برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها

4) افزایش میزان چربی سوزی و کمک به کاهش وزن

به علاوه پیاده روی هزینه زیادی ندارد و برای انجام آن نیز نیازی به تهیه تجهیزات خاصی نیست.تنها کافی ست یک دستگاه تردمیل تهیه کنید و با کفش ورزشی مناسب بر روی آن بروید و پیاده روی خود را شروع کنید و از انجام آن لذت ببرید.پیاده روی یک ورزش پرشور و انرژی ست که پایبندی به آن به دلیل در دسترس بودنش ساده تر از بسیاری از ورزش های دیگر می باشد.

بیشتر افرادی که دارای اضافه وزن بالایی هستند نسبت به سایرین از سطح سلامتی پایین تری برخوردارند و احتمال بروز بیماری در این افراد بیشتر از سایرین است.فعالیت بدنی کم و عدم انجام ورزش علت اصلی چاقی بیشتر افراد و بروز بیماری در آنها می گردد.ورزش های پیاده روی و دویدن که از یک خانواده هستند برای دستیابی به کاهش وزن و چربی سوزی از جمله ورزشهای مفید می باشند.البته افراد مبتدی و کسانی که به انجام ورزش عادت ندارند باید از سرعت و شدت پایین شروع کنند و به تدریج و با دستیابی به آمادگی بدنی لازم شدت تمرینات خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب افزایش دهند.

ورزش کردن با شدت بالا سبب افزایش مصرف کربوهیدرات ها در بدن می شود.اما برای دستیابی به چربی سوزی باید تمرینات خود را با شدت متوسط انجام دهید.بنابراین پیاده روی کردن با سرعت بالا برای کاهش وزن و چربی سوزی ورزشی مفید است.تحقیقات علمی نشان داده است ورزش کردن با شدت بالا به شیوه ای که موجب افزایش زیاد ضربان قلب شما گردد، سبب ایجاد تاخیر در چربی سوزی میشود و این کاهش وزن شما را با مشکل مواجه می کند در حالیکه برای رسیدن به آن تلاش زیادی کرده اید.

پیاده روی ورزشی ست که به شخص این فرصت را می دهد تا با سرعت مشخصی و به مدت طولانی تمرین نماید و در نتیجه موجب افزایش چربی سوزی در بدن می گردد.این در حالی ست که ورزش هایی از قبیل والیبال، تنیس، فوتبال و... این امکان را ندارند و شما در یک مدت زمان کوتاه به بیشترین مقدار مصرف انرژی دست می یابید و تا مدتی دیگر مصرف انرژی شما به حداقل می رسد و تمرین به این شیوه میزان مصرف کربوهیدرات ها در بدن فرد را افزایش می دهد و کمک زیادی به کاهش وزن نمی کند.

پیاده روی ورزشی تدریجی و همیشگی محسوب می شود که جهت دستیابی به انرژی مورد نیاز برای انجام این فعالیت بدن به چربی سوزی می رسد. به همین دلیل حتی افراد تازه کار هم با شروع پیاده روی سریعاً وارد فاز چربی سوزی می شوند که به کاهش وزن آنها کمک بسیاری می نماید.

بنابراین از این مطلب در می یابیم که پیاده روی از جمله ورزش هایی است که به چربی سوزی بدن بسیار کمک می کند بنابراین برای دستیابی به کاهش وزن روش موثری می باشد.پس شما با انجام آن و کنترل شدتش از طریق توجه به تعداد ضربان قلب خود می توانید به تناسب اندام برسید.

توجه:

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید قبل از شروع هر نوع ورزشی با پزشکتان در این زمینه مشورت نمایید و در خصوص شدت آن راهنمایی های لازم را بگیرید.اگر از جمله افرادی هستید که اضافه وزن زیادی دارید برای کاهش وزن در کنار ورزش باید از یک متخصص تغذیه کمک بخواهید و رژیم غذایی مناسبی دریافت کنید تا زودتر به نتیجه برسید و به کاهش وزن دائمی دست یابید.

هایپر جیم بازدید : 31 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم تا بهترین و مناسب ترین غذاها برای ورزشکاران و شیوه صحیح خوردن آنها پیش از ورزش را بیان کنیم. رعایت این نکات می تواند در دستیابی به نتیجه مطلوب برای شما بسیار موثر باشد. خصوصاً برای افرادی که از ورزش های هوازی مانند تردمیل در انجام تمرینات خود استفاده می کنند.

برای رسیدن به هدف مورد نظرتان در ورزش با تردمیل بهتر است لااقل به دفعات 3 تا 5 بار در هفته و به شیوه ای منظم و برنامه ریزی شده از آن استفاده نمایید،البته اشخاصی که به قصد کاهش وزن ورزش می کنند باید زمان ورزش خود را به 45 دقیقه در روز برسانند.استفاده از یک رژیم غذایی مناسب شما را به هدفتان نزدیک تر می کند و در این خصوص می تواند بسیار موثر واقع شود.

بهترین مواد غذایی برای ورزشکاران

مانند هر ورزش دیگری زمانی که از تردمیل استفاده می کنید باید دقت نمایید تا بدن شما وضعیت طبیعی و نرمال داشته باشد یعنی نه باید خیلی سنگین باشید و نه خیلی خالی و گرسنه که مجبور به ترک ورزش شوید.

اگر پیش از ورزش از مواد غذایی خوب و مناسبی استفاده کنید فواید زیادی به بدن شما می رسد از جمله سبب افزایش سطح آمادگی بدنی شما می شود، متابولیسم بدنتان را افزایش می دهد و همچنین سبب افزایش استقامت شما شده و عضلات و ماهیچه های تان را تقویت می نماید و از ایجاد آسیب های احتمالی در هنگام ورزش جلوگیری می کند.بنابراین رعایت این نکته به ظاهر ساده و بی اهمیت در روند ورزش شما بسیار موثر می باشد و می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

در حدود 2 ساعت پیش از شروع ورزش بهتر است تا از مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات می باشد از قبیل برنج، غلات، نان و سیب زمینی استفاده کنید.خوردن این ماده غذایی انرژی بدن شما را تامین می کند و سبب می گردد تا در طول تمرین احساس ضعف نکنید.علاوه بر این کربوهیدرات ترکیبی فوق العاده از اتم های اکسیژن، هیدروژن و کربن می باشد که گیرنده های شما را قویتر کرده و سبب می گردد مغز پیام های خود را با سرعت بیشتری به بدن انتقال دهد بنابراین شخص در مدت تمرین با انرژی و چالاکی بیشتری عمل می کند.

همانطور که می دانید تردمیل یک ورزش هوازی می باشد و در ورزش هوازی مدت تمرین بالا و حداقل بیست دقیقه می باشد.البته بدن انسان پس از 15 دقیقه ورزش هوازی به مرحله چربی سوزی وارد می شود.بنابراین بهترین گزینه برای این افراد استفاده از غذاهای حاوی فیبر می باشد.

فیبر یک ماده غذایی ست که در مدت انجام فعالیت با سرعت کمی مصرف می شود و سبب می گردد تا شخص در تمام طول تمرین انرژی لازم برای انجام ورزش را در بدن خود احساس نماید.خوردن میوه های آبدار از قبیل هندوانه، پرتقال، سیب و... در حدود دو ساعت قبل از آغاز ورزش توصیه بعدی ما به شما می باشد.همچنین استفاده از میوه و سبزیجات به رنگ سبز پس از پایان ورزش بسیار مهم و برای بدن مفید می باشد.علت این امر وجود مقدار زیاد کلاژن می باشد که در این مواد غذایی وجود دارد که از مواد اصلی سازنده عضلات، غضروف، تاندون و استخوان های شما می باشد و سبب ترمیم و تقویت این بافتهای بدن می گردد.

به علاوه این ماده غذایی حاوی خاصیتی ست که به شادابی، جوانسازی و آبرسانی به پوست کمک می کند و مصرف آن از بین برنده چین و چروک و پیری پوست می باشد بنابراین خوردن این ماده غذایی به تمام افراد به ویژه کسانی که ورزش انجام می دهند بسیار توصیه می گردد.

کسانی که به قصد کاهش وزن ورزش می کنند بهتر است که خوردن مواد غذایی حاوی حجم بالای چربی، قند و نشاسته را فراموش کنند.به ویژه تا حداقل یک ساعت بعد از اتمام ورزش از این مواد غذایی استفاده نکنند زیرا به دلیل انرژی زیادی که فرد در هنگام انجام ورزش از دست می دهد این مواد غذایی بلافاصله پس از مصرف توسط بدن جذب شده و سبب افزایش وزن می شود.به جای استفاده از این مواد غذایی خوردن غذای سرشار از پروتئین حدود یک ساعت پس از استفاده از تردمیل برای بدن شما مفید است و انرژی از دست رفته تان را نیز تامین می کند.

این ماده غذایی در بازسازی و تقویت بافتهای بدن ورزشکار و سلولهای او بسیار موثر می باشد بنابراین خوردن آن به همه به ویژه ورزشکاران و افراد پس از انجام ورزش توصیه شده است.البته برای تامین این مورد بهتر است از سویا که پروتئینی گیاهی محسوب میشود،گوشت قرمز و لبمیات کم چرب استفاده گردد.

انجام هر ورزشی سبب افزایش دمای بدن و بالا رفتن میزان تعرق بدن می شود.بنابراین نوشیدن آب کافی قبل، بعد و در حین ورزش بسیار مهم و مفید می باشد.در طول تمرین خود حتماً بطری آبتان را در دسترس قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار جرعه ای آب بنوشید به این ترتیب هم آب از دست رفته بدنتان تامین شده و دچار کم آبی نمی شوید،هم دمای بدن شما در وضعیت تعادل باقی می ماند،هم بدنتان به اصطلاح هیدراته شده و اکسیژن رسانی به اندام های شما به راحتی صورت می گیرد و میزان ترشح اسید لاکتیک در بدن کاهش یافته و از درد ها و اسپاسم های پس از انجام ورزش خبری نیست.پس رعایت این نکته و نوشیدن آب کافی برای ورزشکار بسیار مهم است. در صورتیکه به نوشیدن آب با حجم بالا عادت ندارید کم کم و در طول زمان آن را تمرین کنید.

نکته آخر اینکه در تمام مدت تمرین و زمانی که بر روی تردمیل هستید به نفس کشیدنتان دقت کنید انجام دم عمیق از بینی و بازدم آهسته در طول تمرین بسیار مورد اهمیت است.زیرا از این طریق اکسیژن به میزان بیشتر و بهتری به اندام های درگیر فعالیت می رسد و از خستگی زود هنگام و گرفتگی عضلات در امان می مانید.

هایپر جیم بازدید : 25 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

مطالعات در مورد کنترل بیماری ها نشان داده کسانی که اکثر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه به صورت ملایم ورزش می کنند در مقایسه با افراد کم تحرک از سلامت جسمانی و روحی بهتری برخودار هستند. سلامت روان و جسم افراد جامعه به نفع جامعه است.

ورزش افسردگی و اضطراب را از میان می برد، خلق خوی انسان را بهبود بخشیده و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. به طور کلی داشتن فعالیت بدنی صحیح و اصولی کیفیت زندگی انسان را بالا می برد؛ با نگاه انداختن به زندگی ورزشکاران می بینید، در روابط اجتماعی و خانوادگی موفق تر هستند و کمتر دچار بیماری های قلبی- عروقی و حتی سکته مغزی می شوند؛ ورزشکاران حتی در صورت مبتلا شدن به بیماری دوره نقاهت کوتاه تری دارند و زودتر سلامت خود را باز می یابند.

بهبود کیفیت زندگی از طریق ورزش

ورزش علاوه بر تقویت ساختار قلب و عضلات بدن، سبب عملکرد بهتر فرد در مسائل ذهنی و عاطفی می شود. محققان معتقدند با انجام ورزش هوازی سطح هورمون های خلق و خو مانند آندروفین در بدن افزایش یافته و استرس های روانی به حداقل می رسند.

زیاد شدن ترشح آندروفین که یک ماده بیولوژکی طیبعی است، منجر به کاهش درد و ایجاد احساسات مثبت می شود؛ همچنین ورزش میل جنسی افراد را کنترل و منظم می کند و مشکلات مربوط به آن را از میان می برد. بهبود وضعیت خواب نیز یکی دیگر از دست آوردهای مهم ورزش به شمار می آید. حفظ سلامت، کاهش وزن، تناشب اندام، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی، افزایش انعطاف پذیری بدن، بهبود قدرت عضلات و مفاصل، گردش خون بهتر و سریع تر و... از مزایای ورزش هوازی به شمار می آید.

پزشکان به بیمارانی که دچار ضعف عضلات هستند یا از بیماری های روانی رنج می برند، ورزش هوازی را توصیه می کنند. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و ... از بهترین ورزش های هوازی محسوب می شوند که در تناسب اندام و افزایش احساسات مثبت نقش بسیار موثری دارند. تندرستی، بهبود عزت نفس و خواب خوب کیفیت زندگی انسان را افزایش می دهد و همه این ها با انجام فعالیت های بدنی قابل دسترسی می شود.

ورزش هوازی علاوه بر بهبود وضعیت قلب- عروقی در حفظ سلامت مفاصل و عضلات بدن و بخصوص سلامت ستون فقرات نقش بسیار موثری دارد.

با بالا رفتن سن متابولیسم بدن کاهش یافته و اغلب سالمندان با مشکلات گوارشی و اضافه وزن مواجه هستند؛ برای رفع این مشکلات یک فرد مسن باید در روز 30 دقیقه به انجام تمرینات ملایم و کم برخورد بپردازد؛ اما متاسفانه نامساعد بودن آب و هوا و آلودگی هوای خارج از منزل، به افراد مسن اجازه نمی دهد که بتوانند هر روز برای ورزش از منزل خارج بشوند. به همین علت دستگاه ها و تجهیزات ورزشی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... تولید و وارد بازار شدند. با وجود این امکانات همه مردم می توانند هر روز به تمرینات ورزشی بپردازند و از فواید آن بهره مند بشوند.

ورزش کمک می کند فرد آرامش بیشتری داشته و تمرکز و آگاهی ذهنی را بالا می برد. بهبود 4 عنصر سلامت عاطفی، اعتماد به نفس، سلامت جسمی و سلامت روانی در موفقیت های اجتماعی و خانوادگی بسیار موثر است. معمولا افراد در سنین نوجوانی و پیری با بحران اعتماد به نفس و عزت نفس مواجه می شوند. تحققات نشان داده ورزش در سنین بین 18 تا 64 سالگی در رضایت فرد از زندگی و بالا بردن توانایی در انجام فعالیت های روزانه نقش قابل توجهی دارد؛ به همین علت کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

فعالیت بدنی درست و اصولی منجر به پیشگیری از بیماری هایی همچون بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، فشار خون، پوکی استخوان و افسردگی می شود. افراد سالخورده و به ویژه زنان یائسه در معرض خطر ابتلا به بیمار پوکی استخوان و شکستگی لگن هستند. کسانی که در جوانی به طور منظم و مستمر به تمرینات ورزشی پرداخته اند، کمتر ممکن است دچار چنین مشکلاتی بشوند. همچنین ورزش سبب می شود افراد در مواجه با سایرین استقلال خود را حفظ کرده و به راحتی تحت تسلط دیگران قرار نگیرند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امروزه از هر 4 نفر، 1 نفر به اختلالات روانی، عصبی و رفتاری دچار است؛ اما متاسفانه اغلب این اختلالات شناخته و درمان نمی شوند. دانشمندان مصرانه معتقدند ورزش با تاثیر بر عوامل افسردگی شانس ابتلا به این اختلالات را کاهش می دهد.

با ورزش فرد از شرایط فیزیکی خود رضایت بیشتری پیدا می کند؛ در نتیجه اعتماد به نفس و عزت نفس او بالا می رود. فعالیت های ورزشی بر عوامل فیزولوژیکی، شناختی، درون شخصی و مزایای عاطفی تمرکز دارد و جامعه را اصلاح می سازد.

علاوه بر ورزش شرایط زیست محیطی و تغذیه نیز بر سلامت جسم و روان مردم تاثیر به سزایی دارد. به طوری که حتی گاهی تغییر فصول منجر به افسردگی در افراد می شود. اما در مورد فعالیت بدنی و تغذیه ما حق انتخاب بیشتری داریم و می توانیم با تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب به عناصر دیگر غلبه کنیم.

تغذیه، شدت و نوع فعالیت های بدنی، کفش و لباس مناسب، آب و هوا، آسیب های جسمانی و روانی که قبلا دیده ایم، سطح استرس و الگوهای خواب در سلامتی ما بسیار موثر هستند.

ورزش و فعالیت بدنی به رفاه مردم در کشورهای در حال توسعه کمک می کند. سالیانه هزینه های زیادی صرف درمان و توان بخشی به بیماران می شود. ورزش با پیشگیری از بیماری ها در بهبود سلامت عمومی جامعه نقش زیادی دارد و هر چه در این زمینه هزینه کنیم در مقایسه با هزینه های درمان و از کار افتادگی مقرون به صرفه تر است.

با وجود یک یا چند دستگاه ورزشی خانگی همه افراد خانواده می توانند در محیط امن منزل به ورزش بپردازند و به سلامت روانی و جسمانی دست پیدا کنند.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

همه افراد می توانند ظرف مدت 2 ماه مقدار زیادی از چربی های بدن خود را کم بکنند؛ به شرط آن که در این راه صبر و شکیبایی به خرج بدهند. اغلب شما از گرفتن رژیم های سخت و تکراری خسته شده اید؛ گرسنگی حق هیچ انسانی نیست و لزومی ندارد با رژیم های غذایی بخور و نمیر و طاقت فرسا خود را آزار بدهید؛ ولی برای داشتن اندامی متناسب باید شیوه زندگی خود را عوض کنید.

اغلب مردم فکر می کنند چاقی، مقدار چربی است که در ناحیه شکم تجمع یافته و برای از بین بردن آن باید ورزش های قدرتی مانند دراز و نشست انجام بدهند و به ناحیه شکم فشار وارد کنند. در حالی که لاغری و چربی سوزی فرایندی است که با از دست دادن کالری در سراسر بدن اتفاق می افتد و با ورزش می توان بر روی قسمت های خاصی متمرکز شد.

در 2 ماه لاغر شوید!

انجام ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا و... در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر است؛ اما متاسفانه بیشتر مردم فرصت کافی برای رفتن به فضای مناسب و انجام این گونه تمرینات را ندارند؛ به همین علت دستگاه های هوازی همچون دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... وارد بازار شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت ایستاده، از جمله ورزش هایی است که به آب شدن چربی های شکمی کمک می کند. انجام ورزش های قدرتی که به عضلات شکم فشار وارد می کند، مانند دراز و نشست، پس از ورزش هوازی بسیار مفید است. برای لاغری در مدت کوتاه می بایست در کنار ورزش هوازی یک رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید. از خوردن غذاهای پرکالری و چرب بخصوص در وعده شام بپرهیزید. دیر وقت شام نخورید. سعی کنید زودتر بخوابید و مواد غذایی که غذای اصلی محسوب نمی شوند مثل سس، نوشابه، دلستر، بستنی، شیرنی، شکلات و... را ترک کنید. شب ها برنج و ماکارونی نخورید و تحرک خود را افزایش بدهید.

فواید ورزش هوازی:

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در زمان نسبتا طولانی و با شدت متوسط انجام شده و ضربان قلب را بالا برده و با وارد کردن اکسیژن زیاد به بدن، سوخت و ساز را بالا برده و منجر به چربی سوزی می شود. خبر خوب این که: هر چه بیستر ورزش کنید چربی ها جای خود را به عضلات می دهند. عضلات بافت ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند. هر چه بیشتر ورزش می کنید عضلانی تر می شوید و عضلات با افزایش سوخت و ساز، اندام شما را متناسب تر می کنند. با ورزش هوازی به دلیل وارد شدن اکسیژن زیاد به بدن حتی در حالت استراحت نیز بدن همچنان به کالری سوزی ادامه می دهد؛ بنابراین ورزش به طور مضاعف سبب لاغری و تناسب اندام می شود.

البته در نظر داشته باشید در 15 الی 20 دقیقه اول ورزش بدن فقط قندهای موجود را می سوزاند و پس از آن به سراغ ذخایر چربی خواهد رفت؛ پس باید طوری ورزش کنید که تمرینات شما بیش از 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

برای اینکه افراد غیر حرفه ای بتوانند در زمان طولانی تری ورزش کنند، روش تناوبی پیشنهاد می شود. در این روش شما 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود ورزش می کنید و بعد 1 دقیقه با سرعت کم به استراحت فعال می پردازید و پس از 1 دقیقه دوباره سرعت را تا آن جا که می توانید بالا می برید. انجام تمرینات تناوبی بر روی دستگاه های ورزشی مانند تردمیل بسیار راحت است چون بر روی این دستگاه با فشار یک دکمه می توان در زمان لازم سرعت را بالا برد یا کاهش داد.

افراد تازه کار بهتر است در روزهای اول فشار زیادی به بدن خود نیاورند و همان 30 دقیقه تمرین برای آن ها کافی می باشد، اما پس از گذشت یک هفته باید هم سرعت و هم زمان خود را بیشتر کنند و پس از یک ماه بتوانند 45 دقیقه تمرین هوازی به روش تناوبی انجام بدهند. همواره در هنگام انجام تمرینات ورزشی شکم خود را به داخل بدهید و کمر د را صاف نگه دارید تا بدن شکل مطلوبی به خود بگیرد.

تمرینات شکم پس از ورزش:

پس از 45 دقیقه ورزش هوازی روی زمین داراز بکشید و به مدت 5 دقیقه پاهای خود را بالا نگه دارید؛ پس از آن به حرکات قدرتی مانند درازو نشست و پای کرال بپردازید. این کار به عضلات فرم می دهند. به همین علت بعضی از تردمیل های چندکاره به پایه دراز و نشست،چرخ مسگری، کش ایروبیک، تخته شنا، وزنه و... مجهز هستند.

با رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش صحیح و اصولی پس از یک ماه مقدار زیادی از چربی های بدنتان آب شده و اگر بیش از 15 کیلوگرم اضافه وزن نداشته باشید به تناسب اندام دست پیدا می کنید. افرادی که بیشتر از 15 کیلوگرم اضافه وزن دارند، باید با ادامه دادن همین روش بقیه چربی های اضافه را از بین ببرند. ورزش علاوه بر زیبایی ظاهری و تناسب اندام به بهبود وضعیت سیستم قلبی – عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان، اختلالات قاعدگی در بانوان و ...کمک می کند.

هایپر جیم بازدید : 29 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

حتی 30 دقیقه ورزش کردن در هفته بهتر از ورزش نکردن است اما برای تناسب اندام و کاهش وزن حداقل 3 جلسه در هفته باید به انجام تمرینات ورزش بپردازیم که البته پس از مدتی می بایست هم زمان جلسات و هم تعداد آن را افزایش بدهیم.

از نظر تکنیکی افراد باید هر روز فعالیت بدنی داشته باشند و هر حرکتی که بدن انجام می دهد، بهتر از یک جا نشستن است. یک ساعت ورزش در روز، عواقب وحشتناکی که نشستن زیاد به همراه دارد را از بین می برد. برای شروع تمرینات ورزشی 3 جلسه ورزش و هر جلسه 30 دقیقه کافی به نظر می رسد، ولی پس از 2 الی 3 هفته بدن به این مقدار تمرین عادت کرده و دیگر واکنش نشان نمی دهد؛ بنابراین بهتر است پس از یک ماه زمان هر جلسه را بیشتر کرده و در هر جلسه بیش از 30 دقیقه ورزش کنید.

با این روش بدن پیشرفت کرده و سطح آمادگی جسمانی فرد افزایش پیدا می کند. کم تحرکی و نشستن طولانی احتمال مرگ زودرس و بسیاری از بیمارها را افزایش می دهد. موثرترین شیوه برای کاهش و وزن و تناسب اندام این است که کالری دریافتی را کم کنیم و سوخت و ساز بدن را افزایش بدهیم.

چند جلسه در هفته ورزش کنیم؟

انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط برای اغلب مردم بی خطر است و به سلامتی کمک می کند. اگر از سلامتی کامل برخودار هستید با کمی ایجاد فشار در تمرینات قدرت بدنی بیشتری پیدا می کنید و توانایی بدنتان بالا می رود. اما اگر بسیار تازه کار هستید و آمادگی لازم را ندارید، باید به تدریج شدت فعالیت بدنی را افزایش بدهید تا از آمادگی جسمانی بیشتری برخودار بشوید. فعالیت های بدنی که بیشتر از توان شما باشد ممکن است به عضلات و مفاصل بدن آسیب وارد کند.

معمولا افراد در 3 رده سبک، متوسط و شدید ورزش می کنند؛ اگر تازه به انجام تمرینات ورزشی رو آورده اید هدف خود را رسیدن به سطح متوسط قرار بدهید و هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. افراد مسن تر یا کسانی که از مشکلات جسمانی خاصی رنج می برند، باید در این مورد با افراد متخصص مشورت کنند و طبق برنامه های خاص خود پیش بروند.

بدن انسان بهترین راهنمای اوست؛ هرگاه احساس کرید تمرینات ورزشی برای شما آسان شده و دیگر هیچ تلاش اضافه ای نمی کنید؛ شدت تمرین را افزایش بدهید. برای کاهش نیم کیلو وزن باید 3500 کالری بسوزانید. که این اتفاق با 4 هفته ورزش روزانه در سطح متوسط رخ می دهد. پس برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن بهتر است از یک رژیم غذایی مناسب نیز پیروی کنید. باید طوری غذا بخورید که چیزی حدود 500 کالری کمتر از گذشته به دست بیاورید. برای رسیدن به این هدف همه مواد غذایی غیر ضروری که قبلا می خوردید مانند نوشابه، سس، شیرنی، مواد سرخ کردنی، شربت، آبمیوه های صنعتی و... را ترک کنید و بیشتر میوه و سبزیجات تازه بخورید.

با انجام تمرینات هوازی صحیح و اصولی حتی کالری سوزی بدن در حالت استراحت نیز افزایش می یابد. بررسی ها نشان داده ورزش هوازی بیشتر به از بین رفتن چربی های شکمی که خطرناک ترین نوع چاقی است، منجر می شود.

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در مدت نسبتا طولانی با شدت متوسط انجام می شود. دویدن، راه رفتن، شنا کردن، اسکیت کردن و دوچرخه سواری از بهترین انواع ورزش هوازی محسوب می شوند؛ اما متاسفانه این روزها به دلیل نامساعد بودن آب وهوا و کمبود وقت اغلب مردم فرصت پیدا نمی کنند برای انجام این گونه تمرینات به فضای مناسب بروند؛ به همین علت دستگاه های هوازی نظیر دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... به بازار آمدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

این دستگاه ها در انواع خانگی و باشگاهی موجود می باشند و ورزش را برای عموم مردم قابل دسترسی کردند. با داشتن یک تردمیل خانگی دیگر مجبور نیستید برنامه ریزی کنید که درساعت مناسب بتوانید برای دویدن و راه رفتن از منزل خارح بشوید. با این دستگاه در هر زمان که فرصت پیش آمد می توانید به ورزش بپردازید و از هر زمانی استفاده کنید.

این دستگاه ها کمک می کنند بتوانیم ورزش را به صورت روزمره و مستمر ادامه بدهیم و از فواید آن بهره مند بشویم. زندگی ماشینی امروزه برای انسان محدودیت های بی شماری به وجود آورده و مشاغل کم تحرک آدمی را تبدیل به موجودی آسیب پذیر کرده است.

انسان ها با هم تفاوت دارند؛ بعضی از افراد به راحتی می توانند صبح زود بیدار شوند و به ورزش صبحگاهی بپردازند؛ اما بعضی دیگر تا بعد از ظهر حوصله ورزش کردن را پیدا نمی کنند و برخی نیز دوست دارند شب به فعالیت های بدنی مشغول بشوند، تا به امروز علم نتوانسته ثابت کند که ورزش در زمان خاصی به کالری سوزی بیشتر منجر می شود؛ بنابراین به انتخاب شما بستگی دارد که در چه زمانی از شبانه روز به ورزش بپردازید.

به عقیده کارشناسان بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بیشتر روزها بتوانید در آن زمان ورزش کنید و بدن به ورزش کردن در آن زمان عادت کند؛ این مسئله سبب می شود مجبور به ترک ورزش نشوید و بتوانید آن را به مدت طولانی و حتی برای همیشه ادامه بدهید. بدن هر انسانی ریتم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن دارد. این ریتم بر اساس چرخش 24 ساعته زمین شکل می گیرد و بر کارکردهای داخلی بدن مانند فشار خون، حرارت بدن، میزان ترشح هورمون ها و سرعت ضربان قلب تاثیر می گذارد که همه این عوامل بر آمادگی بدن برای انجام فعالیت های جسمانی تاثیر می گذارند.

مزایای ورزش در صبح:

برخی از محققان معتقدند ورزش صبحگاهی مزایای فراوانی دارد. معمولا کسانی که در صبح ورزش می کنند این برنامه را بیشتر ادامه می دهند؛ چون در صبح احتمال این که با آمدن مهمان، دعوت شدن به مهمانی و سایر مشغولیت های دیگر برنامه ورزشی به هم بخورد کم است. ولیکن در صبح درجه دما بدن پایین است و باید وقت بیشتری برای گرم کردن صرف کنید. بعضی افراد با انجام ورزش در شب و حتی هنگام عصر بی خواب می شوند و بهتر است روز به فعالیت ورزشی بپردازند.

ورزش در بعد از ظهر:

اگر می خواهید در بعد از ظهر تمرینات ورزشی انجام بدهید، این کار را به 2 ساعت بعد از خوردن ناهار موکول کنید؛ زیرا دستگاه گوارش 90 دقیقه وقت لازم دارد تا غذا را هضم کند؛ در این زمان خون به سمت دستگاه گوارش می رود و اگر در این حین ورزش کنید، تمرکز بدن به سمت قسمت های دیگر جلب شده و کار دستگاه گوارش با اختلال مواجه خواهد شد که به نفع بدن نیست.

این روزها به دیل آلودگی هوا ورزش در محیط بیرون به قلب و ریه ها آسیب می رساند؛ چون در هنگام ورزش عمیق تر و بیشتر نفس می کشید؛ بنابراین برای ورزش باید در روز به محیط هایی بروید که درختان زیادی داشته باشد و هوا را تصفیه کنند؛ البته در شب درختان اکسیژن هوا را گرفته و دی اکسید کربن تولید می کنند و ورزش در پارک ها و محیط های پر درخت در شب توصیه نمی شود. به همین علت اگر نمی توانید در طول روز به پارک و مناطق سرسبز بروید ورزش در محیط بیرون را فراموش کنید و در محیط های بسته به تمرینات ورزش بپردازید.

قرار گرفتن در معرض هوای آلوده حتی بدون ورزش هم زیان بار است؛ آلودگی هوا معمولا در عصر بیشتر می شود و ورزش در ساعات پرترافیک در محیط بیرون خطرناک است.

هایپر جیم بازدید : 29 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

توجه به ظاهر فیزیکی و رسیدگی به آن علاوه بر اینکه میتواند جنبه های روانی خوبی برای اشخاص به وجود آورد وبه شخص اعتماد به نفس زیادی بدهد, میتواند به سلامتی جسمی فرد هم کمک بسیار زیادی کند.

استفاده از ابزار و وسایل ورزشی در دنیای امروزی ما تاثیر زیادی بر افزایش علاقمندی ورزش دوستان داشته و در مواردی هم ورزش را جذاب تر و راحت تر کرده است.دیگر لازم نیست مانند گذشته برای راه رفتن و پیاده روی کردن ساده ای به خارج از محل سکونت خود رفته و مشکلاتی مثل: آلودگی هوا یا حتی سرما و گرما را تحمل کنید .

تردمیل وسیله ایست که با ورودش کمک زیادی به افزایش میزان فعالیت ما انسانها کرده تا بتوانیم حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم شده در کنار انجام سایر وظایف روزانه که برعهده ماست, فعالیتی هم برای حفظ و ارتقای سلامتی خود نیز داشته باشیم.

از دست دادن چربی با استفاده از تردمیل

این دستگاه به راحتی میتواند در امر لاغری و تناسب اندام به ما کمک کند به شرطی که به چند نکته مهم توجه ای ویژه داشته باشیم:

1- هنگام ورزش و استفاده کردن از وسایل ورزشی معده ما حتما خالی باشد تا پر بودن باعث خراب شدن حالمان نشود و بعد اینکه اگر با معده خالی ورزش کنید این امر باعث میشود تا بدن شما انرژی لازم را برای سوخت وساز و فعالیتش از ذخایر موجود در بدنتان استفاده کند و همین امر باعث لاغری شما میشود.

2- از هندریلس دستگاه تا جایی امکان دارد و میتوانید تعادلتان را حفظ کنید, استفاده نکنید چرا که در آن صورت بدن تمام توان و قدرتش را به کار میگیرد تا در عین حفظ تعادل خود راه رفته یا بدود و زیاد تر کالری بسوزانید.

3- هنگام دویدن یا راه رفتنتان حتما به میزان سرعت ضربان قلبتان توجه داشته باشید و از آن غافل نشوید. در نظر داشته باشید که افزایش میزان ضربان قلب شما رابطه مستقیمی با کم کردن وزن و چربی دارد که البته باید باتوجه به قاعده کلی وزن و سن میزان اضافه وزن هر شخص توجه ای ویژه شود.

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از تردمیل نباید دست هایتان به اطراف تاپ بخورند. دستها باید زاویه 90 درجه داشته باشند و از مفاصل شانه حرکت کنند و اگر میخواهید چربی سوزی بیشتری همزمان با استفاده از تردمیل داشته باشید, میتوانید از وزنه های ورزشی استفاده کنید. این کار باعث میشود تا شما در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید و از استفاده کردن تردمیل لذت ببرید.

هایپر جیم بازدید : 33 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

فعالیت روزانه حتی برای مدت زمان کوتاه حداقل 30 دقیقه , مطلبی است که شاید بارها و بارها از زبان متخصصان زیادی چه تغذیه و چه ورزشی شنیده اید و به گوش تقریبا همه ما آشناست.

با وجود درگیریها ومشغله های زیادی که امروزه ما انسانها با آنها روبه رو هستیم, شاید نتوانیم مدت زمان طولانی را برای ورزش و فعالیت در باشگاه های مختلف بگذرانیم ولی این امر نباید باعث شود که سلامتی خود وحفظ آن که کار بسیار مهمی است را فراموش کنیم .
همان طور که همه ما شنیده ایم نباید بعد از بروز مشکلات و پیدا شدن بیماری ها, دنبال درمان و راهکارهایی برای آنها باشیم. باید همیشه پیشگیری های لازم را انجام دهیم تا دچار مشکل نشویم . به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است, یادتان که می آید.

پیاده روی در بیرون یا منزل

هر قدر هم مشغله کاریمان به ما اجازه فعالیتی برای تندرستی بدنمان را ندهد, باید سعی کنیم حداقل روزانه ساده ترین ورزش مفید که همان پیاده روی است را انجام دهیم.این روزها متاسفانه تا اسمی از پیاده روی برده میشود, اغلب مردم مشکلاتی که بر سر راه انجام این ورزش وجود دارد را یادآوری میکنند؛ مشکلاتی از قبیل: آلودگی هوا, گرما و سرما که در فواصل مختلف خود نمایی میکند.

در دنیای امروزی با رشد و پیشرفتی که علم و صنعت داشته برای این مشکل هم راهکار خوبی ارایه شده است, آن هم تردمیل است که این روزا همه ما با آن آشنایی کافی داریم .
استفاده از تردمیل این امکان را به ما میدهد تا در هر ساعتی از شبانه روز که باشیم به دور از آلودگی هوا, گرما و سرمای فضای خارج از منزل در کنار خانواده حتی در عین رسیدگی به امور منزل فرزندانمان و با خیالی آسوده به ورزش و فعالیتی مفید برای سلامتی خود بپردازیم.

روی تردمیل صفحه نمایشگری تعبیه شده است که شما را از میزان سرعت یا درجه بندی شیبی که از آن استفاده کرده اید, مطلع میکند.برای اینکه بتوانید محیطی همانند پیاده روی در خارج خانه و پارک را تجربه کنید کافی ست درجه شیب تردمیل را روی 1 قرار دهید و از آن به راحتی استفاده کنید.

جلب اینکه شما در خانه هم میتوانید کوه رفتن و کوهنوردی را تجربه کنید و این کار برای افرادی که تردمیل را خردیداری کرده اند, کاری ساده و دور از ذهن نیست. شما میتوانید با قرار دادن درجه شیب تردمیل خانه روی بالاترین مقدار خود این لذت را در خانه تجربه کنید .
اسفاده از تردمیل علاوه بر اینکه این امکان را به شما میدهد که به سادگی پیاده روی کنید به دلیل رفت و برگشت مرتب پاها باعث فرم گرفتن باسن میشود. بدون اینکه از وسیله ورزشی دیگر استفاده کنید .

استفاده از تردمیل به افراد حتی کسانی که از بیماری های خاصی رنج میبرند نیز مناسب است، چراکه میتوانند با زیاد و کم کرد سرعت و شیب دستگاه به آرامی از دستگاه استفاده کنند و فعالیتی داشته باشند.

هایپر جیم بازدید : 39 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

کار و فعالیت و دغدغه های زیاد این روزای زندگی باعث شده است که ما انسانها کمتر به ورزش و سلامتی جسمی اهمیت بدهیم و مرتبا در تکاپو برای رفاه بیشتر و گذران زندگی باشیم.حتما از اخبار یا حتی با چشم خود با اندک توجهی مشاهده کرده اید به دلیل ماشینی و مکانیکی شدن اغلب کارهای ما جمعیت بیشتر جامعه ها روبه چاقی و اضافه وزن رفته است.

وجود همین مشکل عواقب زیادی را به خصوص در به خطر انداختن سلامتی افراد در بر دارد.
با پیشرفت علم و فناوری تمهیداتی هم برای رفع این مشکل جوامع و سلامتی افراد در نظر گرفته شده است که تردمیل نمونه بزرگ و قابل توجه ای از این تمهیدات است.تردمیل به دستگاهی گفته میشود که انسان یا حتی حیوان میتواند روی یک نواری محرک گام بردارد که در سال 1952 برای آزمون گرفتن از بیماری های قلبی ساخته شد.

ویژگی های تردمیلی خوب

تردمیل ها از ابتدای ورود خود انواع مختلفی دارند؛ 1- تردمیل های مکانیکی که فاقد موتور بوده و از شیبی دایمی برخوردار هستند که همین امر باعث میشود تا مشکلاتی را برای زانو و مفاصل شخص استفاده کننده به وجود آورند. 2- تردمیل های برقی که دارای موتور هستند و این امکان را به کاربرخود میدهند تا در صورت لزوم سرعت یا حتی شیب دستگاه را به دلخواه خود تغییر دهند تا مشکلی برای شخص استفاده کننده از دستگاه به وجود نیاید.

در ابتدای خرید یک تردمیل برقی مناسب حتما باید میزان قدرت موتور این دستگاه توجه داشته باشید که این میزان قدرت رابطه مستقیمی با وزن شخص یا اشخاص استفاده و تعداد نفرات آن دارد.با توجه به قدرت موتور تردمیل, دستگاه میتواند تا وزنی معادل 150 کیلوگرم را با وجود موتوری با 2/5 اسب بخار تحمل کند. 

هنگام استفاده از تردمیل اولین چیزی که به چشم خود نمایی میکند, وجود تسمه محرک دستگاه است که پیست فعالیت ورزشکار است. اندازه و ابعاد این پیست در دستگاهها با مدل های مختلف متفاوت است .البته زیاد هم نگران نباشید چون حتی در کوچکترین تردمیل نیز فضای کافی برای فعالیت و دویدن کاربر در نظر گرفته شده است.

در هنگام خرید باید به میزان شیبی که تردمیلی میتواند ارایه دهد نیز توجه کرد و براساس نیاز ورزشکار تردمیل خریداری شود. شیب تردمیل به دو نوع دستی و برقی تقسیم میشود: دستی آن توسط اهرامی کم و زیاد میشود که نسل قدیم تردمیل ها محسوب میشوند و نوع برقی آن به راحتی توسط کلیدی که روی تردمیل تعبیه شده شیبش کم و زیاد میشود که این کار استفاده از این وسیله ورزشی را برای کاربران خود بسیار آسان کرده است.

وجود ضربه گیری خوب در تردمیل از ویژگی های مهم این دستگاه محسوب میشود که باید هنگام خرید به آن توجه داشت چراکه در صورتی که ضربه گیر مناسبی داخل تردمیل قرار نداشته باشد با پیادهروی به خصوص دویدن ورزشکار روی آن حتما مشکلاتی برای زانو و کمر کاربر او به وجود خواهد آمد.

و در آخر با در نظر گرفتن کوچک و محدود شدن فضای خانه باید هنگام خرید تردمیل به سر و صدایی که احتمالا از دستگاه قرار است خارج شود نیز توجه شود و دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین میزان صدا را در فضای اطرافش ایجاد کند و مزاحمتی را برای خود شما و سایر همسایگانتان ایجاد نکند.

تعداد صفحات : 11

درباره ما
Profile Pic
هایپر جیم ارائه دهنده انواع لوازم ورشی از جمله تردمیل ( تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی ) و دوچرخه ثابت می باشد.جهت مشاوره و یا خرید تردمیل و دوچرخه ثابت می توانید با شماره 09122108002 و یا خط چهار رقمی 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه روئینگ
  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • میز بیلیارد
  • آیفون تصویری
  • تردمیل
  • وزنه
  • ترازوی دیجیتال
  • گاوصندوق بامیل
  • تردمیل
  • شمع ماساژ
  • برچسب کاغذی
  • گاو صندوق
  • هالتر
  • کفش پرفکت استپس
  • تردمیل خانگی
  • تشک و بالش ماساژ
  • فروشگاه لاستیک
  • توپ پیلاتس
  • دمبل
  • تی آر ایکس
  • لیست قیمت لاستیک
  • ماساژور بدن
  • لیبل
  • لاستیک ماشین آلات سنگین
  • تخت ماساژ
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • روکش صندلی ماساژور
  • ترازو
  • تردمیل خانگی
  • صندلی ماساژور بن کر
  • لاستیک سواری
  • ماساژور پا
  • دوچرخه ثابت دی کی سیتی
  • تردمیل کلاسیک فیتنس
  • لاستیک
  • چشمی دیجیتال
  • تردمیل بی اچ فیتنس
  • تخت ماساژ
  • لیست قیمت تردمیل
  • تردمیل
  • نیمکت بدن سازی
  • باشگاه تنیس
  • تردمیل تاپ فرم
  • پک تی آر ایکس خانگی
  • دوچرخه ثابت
  • ماساژور
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • تردمیل تاپ شیپ
  • بارکد خوان
  • ماساژور کتف و گردن
  • استپر خانگی
  • تردمیل دی کی سیتی
  • آیفون تصویری
  • ترازو
  • اسکوتر برقی
  • تردمیل فلکسی فیت
  • تردمیل استرانگ
  • تردمیل راین
  • تردمیل تاپ فرم
  • تردمیل پروتئوس
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل باشگاهی
  • صندلی ماساژور
  • آب کینگ
  • دستگاه ماساژور
  • توپ پیلاتس
  • توپ پیلاتس
  • آیفون تصویری تکنما
  • برش لیزری
  • اسکیت برقی
  • اسکی فضایی باشگاهی
  • اسمارت ویل
  • دوچرخه ثابت باشگاهی
  • اسمارت برد
  • تردمیل جی کی اکسر
  • دوچرخه اسپینینگ
  • ترازو
  • آیفون تصویری
  • تردمیل پاندا خانگی
  • دوچرخه ثابت لطیفی
  • ماساژور
  • دوچرخه ثابت پروتئوس
  • تردمیل جی کی اکسر
  • صندلی ماساژور
  • اسکی فضایی پاندا
  • الپتیکال پاندا
  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت پاندا
  • دوچرخه ثابت کیپ فیت
  • تردمیل پاندا
  • تردمیل لطیفی
  • تردمیل توربو فیتنس
  • دوچرخه ثابت
  • اسکی فضایی
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل
  • اتو موی پرو ویو
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 706
  • بازدید کلی : 4,892