loading...
تردمیل
هایپر جیم بازدید : 29 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)

همانطور که قبلا نیز گفته شد، استفاده از تجهیزات ورزشی نظیر تردمیل ، دوچرخه ثابت و الیپتیکال و غیره امروزه بسیار توسعه پیدا کرده است، به گونه ای که نه تنها از این تجهیزات در باشگاه ها بلکه در منازل نیز استفاده می شود. از این رو در کنار تردمیل باشگاهی ، تردمیل خانگی نیز طراحی و به بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای افزایش طول عمر تردمیل برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

نگهداری صحیح از تردمیل ، موجب افزایش طول عمر این دستگاه خواهد شد. بنابراین باید به آن توجه کرد تا نیاز به صرف هزینه های گزاف برای تعمیر تردمیل نداشته باشید. بدین منظور باید برخی از نکات را رعایت فرمایید که در ادمه آنها را توضیح خواهیم داد.

افزایش طول عمر تردمیل

نکته اول نصب تردمیل در محلی مناسب است. منظور از محل مناسب، سطحی هموار و بدون شیب است. در این صورت پایه های تردمیل به صورت تراز با یکدیگر قرار می گیرند و در نتیجه از لرزش تردمیل در حین تمرین جلوگیری می شود. علاوه بر این برای افزایش طول عمر مفید تردمیل باید آن را در محلی قرار داد که فاقد رطوبت و گرد و غبار باشد. نور مستقیم خورشید نیز به تردمیل آسیب می رساند.

در هنگام خرید تردمیل به وجود ویژگی هایی نظیر فن در تردمیل توجه نمایید. در حین تمرین به منظور جابه جایی هوا و تازه سازی هوا باید از یک پنکه استفاده کرد و یا از فن تردمیل بهره برد. استفاده مداوم بیش از یک ساعت به ویژه در انواع تردمیل خانگی موجب کاهش طول عمر دستگاه می شود. بنابراین توصیه می شود بعد از هر ساعت کار مداوم با تردمیل ، به مدت نیم ساعت دستگاه را خاموش نمایید تا خنک شود.

علاوه براین نکات، به نوسانات برق نیز دقت کنید. نوسان برق می تواند موجب خرابی قطعات تردمیل شود بنابراین از محافظ برق برای پیشگیری از این اتفاق استفاده کنید و حدالامکان در ساعات اوج مصرف برق از تردمیل استفاده نکنید.

و در نهایت به منظور بهبود عملکرد تردمیل و افزایش کارایی دستگاه باید بعد از مدت زمان مشخص استفاده از تردمیل، آن را روغن کاری نمایید. روغن مخصوص تردمیل معمولا در هنگام فروش تردمیل به همراه دستگاه عرضه می شود. به طور میانگین توصیه می شود بعد از مدت زمان 20 ساعت استفاده از تردمیل ، به منظور کاهش اصطکاک بین تسمه و تخته زیرین آن ، تردمیل را روغن کاری نمایید. در مقالات بعدی به طور مفصل در مورد سرویس تردمیل و نحوه روغن کاری آن برای شما کاربران عزیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.

هایپر جیم بازدید : 45 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)

یکی از اجزا و قطعات مهم در تردمیل، تسمه است. تسمه تردمیل دارای ابعاد مختلفی است و معمولا ابعاد تسمه در انواع مختلف تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی متفاوت است. ابعاد تسمه معین سطح قابل دویدن بر روی تردمیل است. در واقع تعیین می کند که کاربر می تواند بر روی چه سطحی با چه ابعادی بدود. دسته بندی تسمه در تردمیل بر اساس ضخامت آن، جنس تسمه و ابعاد آن صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد تسمه تردمیل، نحوه اندازه گیری آن، چگونگی تشخیص زمان تعویض تسمه در تردمیل و نحوه افزایش طول عمر تسمه را برای شما کاربران عزیز بیان کنیم.

ضخامت تسمه در انواع تردمیل خانگی بین 1.4 تا 1.8 میلی متر است که مناسب ترین مقدار آن 1.6 و 1.8 میلی متر می باشد. تسمه همان محل دویدن کاربر بر روی تردمیل است از این رو باید دارای جنس و کیفیت مناسبی باشد تا دوام بالاتری داشته باشد. تسمه در تردمیل دارای دو رو است که قسمت رویی آن از جنس لاستیک دارای آج است که این آج به صورت لانه زنبوری، آسفالتی و گاها به شکل گریپ است. البته لازم به ذکر است که معمولا نوع آج به شکل لانه زنبوری می باشد. جنس قسمت زیرین تسمه نیز از دو نوع کتان ( پلی استر) و نیمه کتان (نیمه پلی استر) می باشد. در ترمیل خانگی در اکثر مواقع بهتر است از نوع تسمه با پشت کتان استفاده شود.

نکاتی در مورد تسمه تردمیل

نحوه اندازه گیری تسمه تردمیل

به منظور اندازه گیری تسمه برای تعویض باید ابتدا آن را باز کرده و از تردمیل جدا کنید، سپس آن را روی زمین قرار دهید و طول و عرض آن را به دقت اندازه گیری کنید. خطا در اندازه گیری تسمه می تواند موجب خرید تسمه نامناسب شود.

تشخیص زمان تعویض تسمه در تردمیل

  • تعویض تسمه در تردمیل باید تقریبا هر 4 تا 6 سال انجام شود. این مدت زمان، طول عمر مفید تسمه تردمیل است و حتی در صورت عدم استفاده از تردمیل باید بعد از گذشت زمان مذکور، تسمه را تعویض کرد زیرا فاسد می شود. این کار موجب افزایش کارایی تردمیل می شود.
  • یکی دیگر از راه های تشخیص زمان تعویض تسمه، بوی سوختگی است. اگر تردمیل شما بویی شبیه به سوختن پلاستیک از خود آزاد می کند، بیانگر این است که تسمه باید تعویض شود.
  • در صورت بروز مشکل در قسمت زیرین و رویی تسمه در روی تردمیل ، باید تسم را تعویض کنید.

شما می توانید با نگهداری صحیح از تردمیل و روغن کاری تسمه و سرویس به موقع دستگاه، موجب افزایش طول عمر تسمه در تردمیل شوید.

هایپر جیم بازدید : 61 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

تردمیل یکی از صدها تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن در سال های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. تردمیل در دو نوع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی در بازار ایران به فروش می رسد البته نوعی از تردمیل نیز وجود دارد که دارای کاربرد پزشکی است و از این رو به تردمیل پزشکی معروف است. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده صحیح از تردمیل را برای شما کاربران و علاقه مندان به ورزش تردمیل توضیح دهیم.

تردمیل یک وسیله ورزشی بسیار مناسب برای تناسب اندام است و همانطور که در مقاله " مزایای استفاده از تردمیل" گفته شد، استفاده از آن بسیار ساده و مفید است. اما مفید بودن تردمیل بسته به نحوه صحیح استفاده از تردمیل دارد. با اینکه کار با تردمیل بسیار آسان و ساده است اما با این وجود باید در هنگام کار با تردمیل به برخی نکات توجه نمایید زیرا در غیر این صورت ممکن نه تنها تردمیل موجب تناسب اندام شما نشود بلکه به سلامتی شما نیز آسیب برساند.

استفاده صحیح از تردمیل

در ابتدا برای شروع کار با تردمیل باید از افراد آشنا به تردمیل برای یادگیری کامل و صحیح کار با تردمیل کمک بگیریم، و همچنین مطالعه دفترچه راهنما که همراه تردمیل عرضه می شود نیز می تواند کمک بسیاری در آموزش نحوه استفاده صحیح از تردمیل نماید. ورزش با تردمیل نیز مانند تمام ورزش های دیگر نیاز به گرم کردن دارد با این تفاوت که برای گرم کردن به منظور کار با تردمیل نیاز به ورزش های کششی نیست، بلکه برای شروع ورزش بر روی تردمیل ابتدا باید سرعت تردمیل را بر روی کم تنظیم کنیم و سپس به مرور زمان سرعت را افزایش دهیم. این امر تاثیر گرم کردن را برای بدن ورزشکار دارد و از آسیب رسیدن به وی جلوگیری می کند.

انواع تردمیل معمولا دارای یک گیره محافظ است که استفاده از آن برای تضمین ایمنی کار با تردمیل ضروری است و در صورت بروز مشکل موجب توقف تردمیل می شود. در هنگام دویدن بر روی تردمیل نباید دسته های تردمیل را بگیرید زیرا این امر موجب کشیدگی عضلات و آسیب رساندن به بدن شما می شود و برای سلامتی ورزشکار مضر است. این نکته را در هنگام دویدن بر روی تردمیل فراموش نکنید.

علاوه بر این نکات شما می توانید شیب تردمیل را نیز بسته به سرعتی که دارید تنظیم کنید. اما باید توجه داشته باشید که شیب را به هیچ وجه نباید همراه با سرعت افزایش دهید. ابتدا به سرعت مورد نظر برسید سپس شیب را زیاد کنید. و نکته آخر این است که اگر در هنگام کار با تردمیل، احساس از دست دادن تعادل را داشتید باید سرعت خود را کاهش دهید زیرا سرعت موجود برای شما زیاد است.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

دانشگاه مریلند آمریکا طی تحقیقات گسترده به این نتیجه رسید که ورزش بر روی تردمیل تاثیر به سزایی در بهبود وضعیت بیماران پارکینسون دارد. همانطور که قبلا نیز گفته شد، تردمیل از جمله تجهیزات ورزشی است که کاربر با دویدن بر روی آن، نوعی ورزش هوازی انجام می دهد. مزایای استفاده از تردمیل که قبلا توضیح داده شد، موجب شده است تا افراد زیادی در حال حاضر از انواع تردمیل؛ تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی، برای ورزش به صورت روزانه استفاده نمایند.

علاوه بر این، مزیت های زیاد تردمیل موجب شده است تا پزشکان نیز استفاده از تردمیل را برای بهبود برخی از بیماری ها توصیه نمایند. یکی از این بیماری ها که تردمیل بر بهبود آن تاثیر مثبت دارد، بیماری پارکینسون است. این بیماری همانطور که می دانید یک بیماری عصبی است که موجب لرزش برخی از اندام های فرد بیمار، بروز اختلالاتی در حرکت، تکلم و کنترل اعضا می شود.

تاثیر تردمیل بر بیماری پارکینسون

تحقیقات انجام شده در این دانشگاه نشان داده است که حرکات آرام و پیوسته بر روی تردمیل موجب بهبود چشمگیری در بیماری پارکینسون شده است. در واقع از آنجایی که تردمیل قابلیت تنظیم سرعت و شیب را دارا است، فرد مبتلا به پارکینسون می تواند با سرعت کم بر روی تردمیل راه برود. این ورزش نسبت به دویدن پرسرعت و همچنین حرکات و تمرینات مقاومتی بسیار تاثیرگذار تر و مناسب تر است.

برای انجام این آزمایش، دانشگاه مریلند از 67 بیمار پارکینسون کمک گرفت و آن ها را به سه گروه تقسیم کرد که هر سه گروه به مدت سه ماه، هفته ای سه بار به ورزش پرداختند. یک گروه، از حرکات مقاومتی (پرس پا، کریلینگ و غیره) در بدنسازی استفاده کردند، گروه دیگر به مدت 30 دقیقه با سرعت و شدت بر روی تردمیل دویدند و گروه سوم نیز به انجام حرکات آهسته بر روی تردمیل به مدت 50 دقیقه در روز پرداختند.

نتایج به دست آمده از این تحقیقات این بود که تمرینات و راه رفتن با سرعت و شدت کم بر روی تردمیل به همراه ترکیبی از حرکات مقاومتی بدنسازی، تاثیر مثبتی بر بهبود بیماری پارکینسون دارد. سهولت راه رفتن با شدت کم بر روی تردمیل موجب شده است تا افراد مبتلا به پارکینسون بتوانند به راحتی آن را انجام دهند. دانشمندان بر این امید هستند که بتوانند در آینده ای نزدیک از تردمیل برای درمان بیماری بدون دارو استفاده کنند.

هایپر جیم بازدید : 30 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

تردمیل که در دو نوع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی دارای کاربرد بسیار زیادی در تناسب اندام و رسیدن به اندام دلخواه دارد دارای فواید و مزایای بسیار زیادی است. تردمیل از جمله تجهیزات ورزشی پرکاربرد در سراسر جهان از جمله ایران است. استفاده از تردمیل اثرات مثبت زیادی در روحیه افراد دارد. به طور کلی ورزش کردن موجب شادی و سلامت بدن می شود. البته این نکته لازم به ذکر است که استفاده صحیح از تردمیل از عوامل بسیار مهم است زیرا عدم توجه به این نکته می تواند منجر به آسیب رساندن به سلامتی شما شود.

استفاده صحیح از تردمیل در کاهش وزن، تناسب اندام، شادی، و جلوگیری از برخی از بیماری ها نظیر بیماری های قلبی، پارکینسون و برخی از بیماریهای کهنسالی نقش به سزایی دارد. در مقاله قبل راجع به تاثیر تردمیل بر بیماری پارکینسون توضیحاتی را برای شما کاربران عزیز ارائه دادیم. در این مقاله از مجموعه مقالات تردمیل قصد داریم در مورد تاثیر مثبت تردمیل در کاهش افسردگی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاثیر مثبت تردمیل بر کاهش افسردگی

در جواب به این سوال که آیا تردمیل در درمان افسردگی و کاهش علائم این بیماری موثر است یا خیر؟ باید گفت بله. تردمیل به مانند اسکی فضایی (الیپتیکال) و دوچرخه ثابت یک وسیله ورزشی هوازی است. بیماری افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که به طور کلی امید به زندگی فرد را تا حد بسیاری کاهش می دهد. تحقیقات بسیاری برای تاثیرات تردمیل بر این بیماری انجام شده است. یکی از این تحقیقات که به صورت رسمی انجام شده و نتایج آن به اثبات رسیده است، آزمایشی بود که توسط مرکز درمانی بنجامین فرانکلین واقع در برلین انجام شد. در این آزمایش محققان تحقیقات خود را بر روی 12 بیمار که مبتلا به افسردگی حاد بودند انجام دادند. هر یک از این بیماران روزانه 30 دقیقه با استفاده از تردمیل ورزش می کردند. پس از گذشت مدت زمان 10 روز، محققان تاثیرات شگرفی را بر روی درمان بیماری این افراد مشاهده کردند. در واقع بعد از 10 روز ورزش با تردمیل، نشانه های بیماری افسردگی در این افراد به شدت کاهش پیدا کرد به گونه ای که 5 نفر از این بیماران تقریبا 50 درصد درمان شدند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که استفاده از تردمیل و سایر تجهیزات ورزشی هوازی مانند الیپتیکال و دوچرخه ثابت موجب بهبود بیماری افسردگی می شود و نسبت به داروهای شیمیایی تاثیرات بیشتری دارد. و جواب دهی استفاده از تردمیل در درمان افسردگی نسبت به مواد شیمیایی سریع تر است و بین 2 تا 4 هفته تاثیر مثبت تردمیل در کاهش علائم افسردگی قابل مشاهده است.

هایپر جیم بازدید : 29 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

تردمیل تنبیهی در سال 1818 توسط یک مهندس انگلیسی به نام سر ویلیام کوبیت، پسر یک آسیابان اختراع شد. او با اشاره به زندانیان بیکار در زندان سنت ادموندز، پیشنهاد کرد تا از قدرت عضلانی آنها به منظور درمان تنبلی و تولید کار مفید استفاده کنند.

تردمیل کیوبیت که برای تنبیه و مجازات اختراع شده بود، معمولا حول یک محور افقی می چرخید و نیاز به گام برداشتن کاربر به سمت بالا داشت، مانند بالا رفتن از راه پله های بی پایان. افراد مجازات شده در اطراف خارج چرخ به منظور ایجاد ثبات نرده افقی، گام بر می داشتند.

استفاده تنبیهی از تردمیل

اولین تردمیل ها که آنها را تردویل نیز می نامیدند، شامل دستگاه های افقی و یا محورهای چرخ متمایل و به صورت تک کاربر بوده اند که در آنها کاربر در داخل محور چرخ افقی طراحی شده قرار می گرفت و از میله به عنوان دستگیره استفاده می کرد. در واقع این تردمیل عملکردی مشابه اسباب بازی های مورد استفاده برای حیوانات کوچک مانند همسترها داشته است.

این انواع تردمیل تا نیمه های دوم قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفتند؛ این تردمیل ها شبیه به چرخ دستی های با طول بیست فوت با 24 پله در اطراف یک استوانه شش فوتی بودند. چندین زندانی در اطراف این چرخ قرار می گرفتند و مجبور به فعالیت 6 ساعت و یا بیشتر در طول روز بودند و به طور موثر حدود پنج هزار تا چهارده هزار فوت به صورت عمودی حرکت می کردند.

با این حال هدف استفاده از این تردمیل عمدتا تنبیهی بوده است ، بدنام ترین تردمیل در سال 1821 در زندان بریک استون نصب شد و به منظور خرد کردن دانه ها به عنوان یک مکمل برای آسیاب بادی ها مورد استفاده قرار گرفت. بدنامی این تردمیل به دلیل خشونت استفاده از آن بود، که با گذشت زمان به عنوان یک استعاره طنز محبوب شد. این نوع تردمیل برای پمپ کردن آب یا قدرت محوری در معادن نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

هایپر جیم بازدید : 31 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

همانطور که می دانید تردمیل از تجهیزات ورزشی پرکاربرد است که استفاده از آن در چند سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. تردمیل برای تناسب اندام و لاغری بسیار مناسب و کاربردی است. تردمیل در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. دو نوع پرکاربرد تردمیل عبارتند از تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی. این دو نوع تردمیل دارای شباهت ها و تفاوت هایی نسبت به یکدیگر هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی با یکدیگر بپردازیم.

 

کاربرد تردمیل : تفاوت اول در تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی، نوع کاربرد آنها است. همانطور که از نام این دو نوع تردمیل مشخص است، تردمیل خانگی به منظور ورزش در حجم کم و در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مقابل تردمیل باشگاهی برای حجم ورزش بیشتر و برای تمرین های حرفه ای تر در باشگاه ها استفاده می شود.

تفاوت تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی

قدرت موتور تردمیل : یکی دیگر از تفاوت ها بین دو نوع تردمیل، در قدرت موتور آنها است. قدرت موتور در تردمیل یکی از عوامل تعیین کننده قیمت تردمیل است. به موجب نیاز قدرت بالاتر در تردمیل باشگاهی، قدرت موتور این نوع تردمیل نسبت به انواع تردمیل خانگی معمولا بیشتر است.

تحمل وزن تردمیل : از دیگر فاکتورهای متمایز در انواع تردمیل، تحمل وزن آنها است. محدوده تحمل وزن در تردمیل خانگی نسبت به تردمیل باشگاهی کمتر است.
قیمت تردمیل :همانطور که قبلا نیز گفته شد از فاکتورهای تاثیر گذار و بسیار مهم در خرید تردمیل، قیمت تردمیل است. قیمت تردمیل بسته به امکانات و قابلیت های تردمیل متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت، تردمیل باشگاهی به دلیل داشتن قدرت موتور بالاتر، تحمل وزن بیشتر و همچنین به دلیل داشتن امکانات افزون تر نسبت به تردمیل خانگی، از قیمت بیشتری نیز برخوردار است.
امکانات تردمیل : منظور از امکانات تردمیل، آن دسته از قابلت های اضافی هستند که بر روی تردمیل وجود دارد. این امکانات معمولا در انواع تردنمیل باشگاهی بیشتر از تردمیل خانگی است. البته برخی از انواع تردمیل خانگی نیز وجود دارند که دارای امکانات بسیار زیادی هستند. اما به طور کلی می توان گفت امکانات تردمیل باشگاهی بیشتر از تردمیل خانگی است.

هایپر جیم بازدید : 27 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

تردمیل از جمله تجهیزات ورزشی پرکاربرد است که در سال های اخیر استفاده از آن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرده است. و از این رو علاوه بر تردمیل باشگاهی ، تردمیل خانگی نیز طرفداران زیادی در بین جوامع به ویژه خانم ها پیدا کرده است. این افزایش به دلیل مزایای بی شمار تردمیل است که ورزش را برای افراد به یک تفریح و سرگرمی تبدیل کرده که مناسب برای تمام افراد است.

 

در این بخش از مجموعه مقالات تردمیل قصد داریم مزایای تردمیل را برای شما علاقه مندان به ورزش توضیح دهیم. تردمیل یک وسیله ورزشی است که استفاده از آن بسیار آسان است و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و هیاهوی محیط خارج می توان بر روی آن ورزش کرد. سهولت استفاده از تردمیل در واقع به عنوان یکی از مزایای عمده این وسیله ورزشی است. برای ورزش با تردمیل هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید در عین ورزش کردن، به سرگرمی های مورد علاقه خود نظیر تماشای فیلم، گوش دادن به موزیک و غیره نیز بپردازید. علاوه براین شما می توانید در تمام طول شبانه روز که می خواهید به ورزش بپردازید.

مزایای استفاده از تردمیل

رفتن به باشگاه و ورزش های خارج از خانه معمولا نیازمند وقت زیادی است، در حالی که امروزه بیشتر افراد با مشغله های کاری زیادی مواجه هستند و زمان کافی برای پرداختن به ورزش و رسیدن به تناسب اندام ندارند، از مزایای تردمیل، می توان به زمان کم و راحتی اشاره کرد. تردمیل تولید سر و صدا نمی کند و در نتیجه مزاحمتی برای سایر اعضای خانواده و همسایگان ندارد.

به علاوه با پیشرفت تکنولوژی، تولید تردمیل نیز بسیار توسعه پیدا کرده است. امروزه انواع تردمیل با دارا بودن ویژگی تنظیم شیب به بازار عرضه شده اند. این انواع تردمیل می توانند تاثیر به سزایی در تناسب اندام در کمترین زمان ممکن داشته باشند. علاوه بر این انواع جدید تردمیل دارای ویژگی های بسیاری هستند که سهولت دستیابی به تناسب اندام را بیشتر می کنند.

مهم ترین محدودیت خرید تردمیل، قیمت تردمیل است که ممکن برخی از افراد توانایی پرداخت آن را نداشته باشند. از این رو فروشگاه اینترنتی هایپرجیم با فروش اقساطی تردمیل سعی بر بر طرف کردن این محدودیت دارد. تمام افراد می توانند تردمیل مورد علاقه خود را به صورت اقساطی و بدون بازپرداخت از فروشگاه اینترنتی هایپرجیم تهیه نمایند. البته فروشگاه اینترنتی هایپرجیم نه تنها در زمینه فروش تردمیل بلکه در زمینه فروش انواع تجهیزات ورزشی نظیر دوچرخه ثابت و اسکی فضایی نیز فعالیت دارد.

تعداد صفحات : 11

درباره ما
Profile Pic
هایپر جیم ارائه دهنده انواع لوازم ورشی از جمله تردمیل ( تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی ) و دوچرخه ثابت می باشد.جهت مشاوره و یا خرید تردمیل و دوچرخه ثابت می توانید با شماره 09122108002 و یا خط چهار رقمی 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه روئینگ
  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • میز بیلیارد
  • آیفون تصویری
  • تردمیل
  • وزنه
  • ترازوی دیجیتال
  • گاوصندوق بامیل
  • تردمیل
  • شمع ماساژ
  • برچسب کاغذی
  • گاو صندوق
  • هالتر
  • کفش پرفکت استپس
  • تردمیل خانگی
  • تشک و بالش ماساژ
  • فروشگاه لاستیک
  • توپ پیلاتس
  • دمبل
  • تی آر ایکس
  • لیست قیمت لاستیک
  • ماساژور بدن
  • لیبل
  • لاستیک ماشین آلات سنگین
  • تخت ماساژ
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • روکش صندلی ماساژور
  • ترازو
  • تردمیل خانگی
  • صندلی ماساژور بن کر
  • لاستیک سواری
  • ماساژور پا
  • دوچرخه ثابت دی کی سیتی
  • تردمیل کلاسیک فیتنس
  • لاستیک
  • چشمی دیجیتال
  • تردمیل بی اچ فیتنس
  • تخت ماساژ
  • لیست قیمت تردمیل
  • تردمیل
  • نیمکت بدن سازی
  • باشگاه تنیس
  • تردمیل تاپ فرم
  • پک تی آر ایکس خانگی
  • دوچرخه ثابت
  • ماساژور
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • تردمیل تاپ شیپ
  • بارکد خوان
  • ماساژور کتف و گردن
  • استپر خانگی
  • تردمیل دی کی سیتی
  • آیفون تصویری
  • ترازو
  • اسکوتر برقی
  • تردمیل فلکسی فیت
  • تردمیل استرانگ
  • تردمیل راین
  • تردمیل تاپ فرم
  • تردمیل پروتئوس
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل باشگاهی
  • صندلی ماساژور
  • آب کینگ
  • دستگاه ماساژور
  • توپ پیلاتس
  • توپ پیلاتس
  • آیفون تصویری تکنما
  • برش لیزری
  • اسکیت برقی
  • اسکی فضایی باشگاهی
  • اسمارت ویل
  • دوچرخه ثابت باشگاهی
  • اسمارت برد
  • تردمیل جی کی اکسر
  • دوچرخه اسپینینگ
  • ترازو
  • آیفون تصویری
  • تردمیل پاندا خانگی
  • دوچرخه ثابت لطیفی
  • ماساژور
  • دوچرخه ثابت پروتئوس
  • تردمیل جی کی اکسر
  • صندلی ماساژور
  • اسکی فضایی پاندا
  • الپتیکال پاندا
  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت پاندا
  • دوچرخه ثابت کیپ فیت
  • تردمیل پاندا
  • تردمیل لطیفی
  • تردمیل توربو فیتنس
  • دوچرخه ثابت
  • اسکی فضایی
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل
  • اتو موی پرو ویو
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 722
  • بازدید کلی : 4,908