loading...
تردمیل
هایپر جیم بازدید : 113 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

به طور کلی تردمیل دستگاهی برای راه رفتن یا دویدن در یک محل ثابت است. تردمیل قبل از توسعه ماشین های قدرتی به منظور کنترل قدرت حیوانات و انسان ها برای انجام کار اختراع شد، که اغلب یک آسیاب بود که توسط گام های یک شخص یا حیوان کنترل می شد.

در زمان های بعد، تردمیل به عنوان یک وسیله تنبیهی برای مجازات زندانیانی که به کار سخت محکوم شده بودند، استفاده می شد. اصطلاح تردمیل و تردویل برای مکانیسم های مجازات و قدرت، به جای یکدیگر قابل استفاده بودند.

تردمیل چیست؟

اخیرا، تردمیل دیگر برای جنبه کنترل قدرت استفاده نمی شود، بلکه به عنوان یک وسیله ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.بیش از استفاده از قدرت کاربر برای تامین انرژی آسیاب، امروزه تردمیل یک پلت فرم در حال حرکت به همراه یک تسمه نقاله گسترده است که به وسیله یک موتور الکتریکی یا چرخ لنگر، کنترل می شود. تسمه به عقب حرکت می کند و کاربر باید مطابق با سرکت تسمه نقاله بر روی تردمیل راه برود و یا بدود.

سرعت تسمه تردمیل، برابر با سرعت دویدن و یا راه رفتن کاربر بر روی تردمیل است. بنابراین سرعت دویدن کاربر بر روی تردمیل قابل اندازه گیری است. انواع گران تر و با قابلیت تر تردمیل، موتور محور هستند و معمولا توسط موتور الکتریکی عمل می کنند. اما انواع ارزان تر و، سبک تر و ساده تر تردمیل، تنها زمانی کار می کنند که واکر (دونده) با پای خود، تسمه را هل دهد.

با این تفاسیر توصیه می شود در هنگام خرید تردمیل به عنوان یک وسیله ورزشی، این نکته را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این تردمیل بر اساس نوع کاربرد آن دارای دو نوع تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی است. انواع تردمیل خانگی همانطور که از نام آنها مشخص است، به عنوان یک وسیله ورزشی در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر تمایل به خرید تردمیل برای مصارف باشگاهی و حرفه ای دارید، باید از تردمیل باشگاهی استفاده نمایید.

هایپر جیم بازدید : 57 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (2)

بازی بیلیارد یکی از بازی های رنگارنگ است که محبوبیت زیادی مردم دارد. این بازی نسبتا قدیمی است، اما جذابیت آن باعث میشود تا هنوز هم طرفداران سفت و سختی در نقاط مختلف دنیا داشته باشد. خوشبختانه در سال های اخیر در کشور ما توجه به این بازی بیشتر شده است و میتوان در نقاط مختلف شهر ها باشگاه هایی برای بیلیارد پیدا کرد.شاید وقتی این بازی را تماشا کنید جذاب به نظر نرسد اما این تا زمانی است که شما فقط تماشاچی هستید. وقتی چوب را به دست بگیرید و به توپ های رنگارنگ ضربه بزنید جذابیت این بازی را درک خواهید کرد. اوج هیجان بیلیارد زمانیست که توپ ها باهم برخورد میکنند و بلند داد میزنند تَق!

بیلیارد چیست؟

کلمه ی Billiard ممکن است از واژه های فرانسوی Billart یا billette مشتق شده باشد.بیلیارد یک بازی چند صد ساله است. نشانه هایی وجود دارد که این بازی در قرن 13 میلادی بیرون از خانه ها انجام داده میشد. در قرن 15 این بازی در در فرانسه انجام میشد و اسباب سرگرمی را برای اشراف زاده های آن دوره در فرانسه فراهم میکرد. فرانسوی ها این بازی را بر روی چمن انجام میدادند و از وسیله ی به نام Billart به معنی گرز برای بازی کردن استفاده میکردند. در آن دوران به طور کل قوانین و سبک این بازی با امروز متفاوت بود.در قرن 19 میلادی این بازی دستخوش تغییر شد و به شکل امروزی آن در آمد.فدراسیون مشخص برای بیلیارد تشکیل شد و مسابقات زیادی در سراسر دنیا برگزار شد.

لوازم مورد نیاز برای بازی بیلیارد

برای بازی بیلیارد لوازم خاصی مورد نیاز است. این لوازم شامل:

1- میز: بدون داشتن میز نمیتوان بیلیارد بازی کرد. میز های بیلیارد از جنس چوب ساخته میشوند و روی آن با پارچه ای به رنگ های مختلف پوشیده میشود. معمولا رنگ سبز بیشتر در میز های بیلیارد به کار میرود. میز ها دارای سایز های مختلف هستند. باید با توجه به فضای خالی در دست اقدام به خرید میز نموند.

پارچه ی میز بیلیارد از جنس پشم یا پشم شیشه است، هرچند در گذشته استفاده از نمد در ساخت میز بیلیارد مرسوم بود.میز بیلیارد دارای 4 سوراخ در گوشه ها و 2 سوراخ در طول میز و قسمت میانی میباشد.

2- توپ: تعداد توپ ها در بازی بیلیارد بستگی به نوع بازی دارند و تعداد آنها در انواع بازی های مختلف مثل اسنوکر (snooker)، پول (pool) و کارامبال (carom ball) با هم متفاوت است.

3- چوب: بازی های بیلیارد عموما توسط میله ای چوبی به نام کیو (cue) انجام میشود.کیوهای مرغوب معمولا دو تکه هستند و از چوب درختان جنگلی مانند افرا ساخته میشوند.اندازه ی این چوب به صورت استاندارد 147 سانتی متر است. همچنین چوب بیلیارد شامل نوک، بدنه و دسته است.

نوک: قسمتی که مقداری سفید و با طولی تقریبا برابر 1.27 سانتیمتر است و یک قسمت کائوچویی در نوک دارد که هنگام ضربه زدن به توپ با توپ برخورد میکند.

بدنه: قسمتی صاف و صیقلی، باریک و بلند است که در میانه چوب قرار گرفته است.

دسته: پهن ترین قسمت چوب که به صورت مخروطی به طرف میانه و نوک پیش می رود.

وزن: معمولی ترین وزن برای چوب بیلیارد 510 تا 595 گرم است.

4- راک: راک یک قالب مثلثی است که برای مرتبط کردن توپ ها استفاده میشود.

5- گچ: قبل از ضربه زدن به توپ نوک چوب را به گچ میمالیم تا هنگام ضربه زدن چوب بهتر به توپ بچسبد و آن را در مسیر مورد نظر هدایت کند.

بازی ها

بازی بیلیارد شامل چند بازی اصلی و چند بازی فرعی است. بازی های اصلی بیلیارد این ها هستند:

√ پول (pool) √ اسنوکر (Snooker) √ کارامبول (carom ball)

این بازی دو نفره است. از لازمه های بازی بیلیارد نورپردازی آن است. معمولا میز بیلیارد از بالا با دو چراغ فلوریسنت روشن میشود. نورپردازی باعث میشود تا سایه ها از بین بروند و خطای دید در این بازی کاهش یابد. اگر خطای دید زیاد باشد بازیکنان در ضربه زدن دچار اشتباه میشوند.این بازی در میان هنرمندان و نویسندگان نیز طرفداران بزرگی دارد. افرادی چون مارک تواین، الیزابت تیلور، پاول نیومن، ادوارد رابینسون، باب دیلان و ...

هایپر جیم بازدید : 51 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

شاید بیلیارد یک بازی کم تحرک باشد. اما همین تحرک کم تاثیر زیادی در سلامتی روحی و جسمی دارد و میتواند شما را برای چند ساعت از روزمرگی خارج کند. بازی بیلیارد سرشار از استراتژی و مهارت است. این بازی برای پر کردن اوقات فراغت بسیار عالی و جذاب است.

فواید بازی بیلیارد

1- مهارت های زندگی را افزایش میدهد

مهارت های زندگی را میتوان اینطور معنی کرد؛ مهارت هایی که در روز برای انجام کار های مختلف لازم است و کار ها و فعالیت های روزمره را پیش میبرد. بیلیارد یک بازی گروهی است و شما هنگام بازی کردن با افراد مختلفی سرو کار دارید و با آنها معاشرت میکنید. از این طریق میتوان مهارت هایی مانند صحبت کردن، برقراری ارتباط، و سایر مهارت های اجتماعی را بهبود بخشید و در طول زندگی از آنها بهره گرفت.

2- روابط خانوادگی و دوستانه را گرم تر میکند

فکر کنید با خانواده ی خود بیلیارد بازی کنید. این کار روابط بین اعضای خانواده را بهتر میکند و مانع از دور شدن اعضای خانواده از هم میگردد. جالب است نه؟ تنها یک بازی ساده میتواند همه چیز را بهتر کند. اوج هیجان بیلیارد زمانی است که با دوستان خود بازی کنید.

3- محدودیت سنی ندارد

یکی از مزایای بیلیارد نسبت به بازی ها و ورزش های دیگر این است که محدودیت سنی ندارد. دوست داشتن یک بازی برای انجام دادن آن کافی نیست و بدن باید بتواند از پس آن بر آید. در بسیاری از ورزش های پر طرفدار با بالا رفتن سن محدودیت هایی بر سر انجام آن ورزش ها ایجاد میشود. دلیل این امر تحلیل رفتن قوای جسمانی است. اما یک فرد 90 ساله میتوانند همانند یک جوان 20 ساله با بازی بیلیارد خود را سرگرم کند.

4- سوزاندن کالری

شاید مسخره به نظر برسد اما زمانی که شما بیلیارد بازی میکنید کالری زیادی میسوزانید. حتما با خود فکر میکنید که چطور ممکن است؟! جواب این است که زمانی که شما مشغول به بازی بیلیارد هستید بسیار دور میز راه میروید اما چون مشغول بازی هستید این پیاده روی به چشم نمی آید و حس نمیشود.

5- افزایش تمرکز و دقت

برای برد بازی بازیکن علاوه بر داشتن مهارت باید توانایی تمرکز کردن روی بازی را نیز داشته باشد. حریف ممکن است همیشه شما را به حرف بگیرد و اجازه ندهد با تمرکز بازی کنید. این تمرکز در شخصیت شما نقش میبندد و بعد از مدتی سطح تمرکز شما در همه ی زمینه ها بالا خواهد رفت.

6- افزایش هماهنگی میان دست ها و چشم ها

برای ضربه زدن دقیق به توپ ها وهدایت آنها به پاکت نیاز به تمرین زیاد است. به مرور زمان هماهنگی بین مغز، چشم و دستان شکل میگیرد که شما را در این ضربات یاری میکند.

7- بهبود مهارت های شناختی

بیلیارد به شدت ذهن و مغز را به چالش میکشد و تحریک میکند. در هر گیم بازیکن با شرایط جدیدی مواجه میشود. حریف جدید، موقعیت متفاوت توپ ها در هر گیم و ... یعنی مغز شما در حین بازی بیلیارد کار تکراری انجام نمیدهد و همیشه با شرایط جدید رو به رو میشود، به همین دلیل مهارت های شناختی بهبود میابد.برای این که بازیکن بتواند بازی را خوب مدیریت کند باید دارای خلاقیت زیادی باشد. به مرور زمان با بازی بیلیارد فرد این توانایی را پیدا میکند.

8- ریاضی

ریاضی فقط نشستن و حل کردن مسئله های سخت به وسیله ی فرمول های عجیب و غریب و پیچیده نیست. اگر شما بیلیارد بازی میکنید بدانید که یک ریاضیدان هستید. زمانی که بازیکن قصد دارد تا به توپ ضربه بزند باید همه چیز را در ذهن خود تجسم و محاسبه کند. زاویه ی ضربه، قدرت ضربه، مسیر توپ، موقعیت توپ هدف و ... پس با بیلیارد بازی کردن بدون ان که بدانید از ریاضی استفاده میکنید.

هایپر جیم بازدید : 53 یکشنبه 15 مرداد 1396 نظرات (0)

بازی بیلیارد مانند همه ی ورزش ها و بازی ها دارای اصطلاحات تخصصی و مربوط به خود میباشد. این مقاله برای دوستانی مفید است که تازه شروع به یادگیری این بازی کرده اند و هنوز اطلاعات کاملی در مورد این بازی ندارند.متاسفانه هنوز بسیاری از این اصطلاحات در کشور ما به صورت انگلیسی بیان میشود و معادل پارسی مناسبی برای آن وجود ندارد. این اصطلاحات در طول بازی زیاد به کار برده میشود و دانستن انها برای بازی کردن الزامی است. نگران زیاد بودن این اصطلاحات نباشید، کافی است هر اصطلاح را در حین بازی یک بار بشنوید تا آن را یاد بگیرید و ملکه ی ذهنتان شود.

اصطلاحات بیلیارد

میز بازی: میز بازی بیلیارد دارای دو نوع میباشد. نوع اول که به آن pool گفته میشود و نوع دوم snooker نام دارد.

باند: به کناره های میز بیلیارد باند میگویند که در بازی نقش مهمی ایفا میکنند.

Cue: به چوب بیلیارد کیو میگویند.

Cue-ball: به توپ سفیدی که به وسیله ی آن به توپ های دیگر ضربه میزنند کیو بال میگویند.

Solid ball: به توپ هایی گفته میشود که شماره ی آنها 1 تا 8 است و رنگهای مختلفی دارند.

Strip ball: شماره ی این توپ ها از 9 شروع میشود و تا 15 ادامه دارد. تفاوت این توپ ها با توپ های دیگر رنگ آنهاست.

Rack: مثلثی چوبی است که توپ ها به وسیله ی آن چیده میشوند.

Rest: رِست ابزاری است که وقتی توپ ها در جایی قرار دارند که پل زدن در آنجا امکان پذیر نیست از این وسیله استفاده میشود.

پل زدن: برای این که چوب بیلیارد را در هنگام ضربه زدن در مسیر مستقیم هدایت کنیم باید با دست دیگر خود پل میزنیم و چوب را روی آن حرکت میدهیم.

Plant:زمانی رخ میدهد که توپ هدف اول به توپ هدف دوم بر خورد کند و پس از آن توپ دوم وارد سبد شود.

Double: اگر ضربه بعد از چند بار برخورد به باند وارد سبد شود به آن دوبل گفته میشود.

Free ball: اگر حریف مرتکب خطا شود و بازیکن در شرایطی قرار بگیرد که به دلیل تداخل توپ ها باهم نتواند با استفاده از توپ سفید (کیو بال) به توپ هدف ضربه بزند، این اجازه را دارد که هر توپی را قرمز فرض نموده و اگر آن را وارد سبد کند 1 امتیاز میگیرد.

Frozen ball: زمانی که توپ هدف به یکی از باند های میز چسبیده باشد یا به توپ دیگری چسبیده باشد و ضربه زدن به ان کار سختی باشد این اصطلاح در مورد آن به کار برده میشود.

Maximum break: در بیلیارد حداکثر 147 امتیاز قابل احتساب است. این امتیاز با به سبد انداختن 15 توپ قرمز و 15 توپ سیاه و به ترتیب رنگ توپ ها حاصل میشود.

Object ball: به توپ هدف گفته میشود.

Pot: حالتی است که توپ هدف با ضربه ی کیو بال وارد سبد میشود.

Nap: به پرز های پارچه میگویند. خواب پرز های پارچه باید به سمت نقطه ی توپ مشکی باشد.

Position play: سرعت، میزان چرخش توپ، سرعت و استراتژی بازی را میگویند.

Stance: طرز ایستادن بازیکن را میگویند.

نقطه ی افت: به نقطه ای گفته میشود که توپ روی آن قرار دارد و با ضربه داخل سبد می افتد.

خط افت: مسیری که توپ طی میکند و داخل سبد می افتد را خط افت میگویند.

ماسک شدن: وقتی که کیو بال در میان توپ هایی از دسته ی مخالف گیر افتاده باشد و مسیر مناسبی برای ضربه زدن به توپ های هدف وجود نداشته باشد.

Forced off the table: اگر در اثر شدت و قدرت ضربه توپی از میز بیرون بی افتد از این اصطلاح استفاده میشود.

Original position: درخواست شما از داور برای برگرداندن توپ به موقعیت قبلی را میگویند.

Again: درخواست شما از داور برای تکرار ضربه ی حریف.

Scratch: گاهی شما نباید توپ حریف را به سبد بفرستید، در غیر این صورت جریمه میشوید، به این حالت scratch میگویند.

Combination: اگر با کیوبال به توپی ضربه بزنیم و آن توپ هم به توپ هدف ما برخورد کرده و آن را هدایت کند، این ضربه را combination میگویند.

توجه کنید که اینها اصطلاحات مهم بیلیارد هستند. همه ی این اصطلاحات در ایران استفاده نمیشوند و معمولا هرکدام که دارای معال پارسی باشد، از معادل پارسی آن استفاده میشود.

هایپر جیم بازدید : 57 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

داشتن یک برنامه ورزشی مناسب و منظم به همراه ورزش هوازی می تواند به طرز معجزه آسایی وزن شما را کاهش بدهد و موجب کاهش چربی های بدن بشود.تمرین به وسیله توپ بدنسازی یکی از همین گزینه های برنامه ترکیبی برای رسیدن به تناسب اندام می باشد.اضافه کردن توپ بدنسازی به تمرینات باعث کاهش وزن چشمگیری می شود و به انجام ورزش های بیشتر در طول روز کمک زیادی می کند.

آیا تمرین با توپ بدنسازی به کم کردن وزن کمک می کند؟

چربی سوزی موثری که منجر به کاهش وزن بشود نیازمند انجام یک ورزش کاردیو مناسب یا همان ورزش قلبی-عروقی می باشد. داشتن توپ بدنسازی به متنوع کردن تمرینات کمک می کند.متنوع شدن تمرینات باعث خواهد شد که شما با میل و علاقه بیشتری بخواهید تمرینات را انجام دهید و همین بالابردن انگیزه باعث رسیدن به نتایج دلخواه می گردد.

از توپ های بدنسازی نباید مانند دیگر توپ ها مثل توپ بسکتبال استفاده کرد.از این توپ در برخی اوقات می توانید به جای دمبل استفاده کنید.نیروی اضافی منجر به عضله سازی می گردد و باعث می شود شما چربی بسوزانید.از جمله فواید استفاده کردن از توپ بدنسازی، انجام تمرینات کاردیو به همراه تمرین بر روی کل بدن می باشد. به عنوان مثال در زمانیکه توپ را به بالای سر می بریم و نگه می داریم و دست ها را جابه جا می کنیم باعث میشود همزمان هم کتف، هم سرشانه و هم دست ها حرکت کند و به عضله سازی آن کمک کند.

برای بالا بردن ضربان قلب در ابتدای انجام تمرین توپ را با هر دو دست بگیرید و با بازوهای خود به شکل دایره ای بچرخید و آرنج خود را خم نکنید.در برخی تمرینات معمولی ماند ضربه زدن، نیروی مقاومتی که توپ بدنسازی دارد شما را وادار خواهد کرد که به عضلاتتان فشار آورید و با تمام توان خود ورزش انجام بدهند.

نشستن و برخاستن با توپ بدنسازی باعث انجام تمرینات قدرتی برای فرد می شود.سعی کنید توپ بدنسازی را در مقابل سینه خود بگیرید و همین کار زمانیکه عضله های بازوی خود را ثابت نگه می دارید، باعث می گردد که توپ در هنگام حرکت سخت تر نیز کار بکند.بالا بردن توپ بر روی شانه ها اثر گذاشته و موجب تقویت آن ناحیه از عضلات نیز می گردد.

با استفاده از توپ پیلاتس قادر خواهید بود چنانچه دارای کمر درد هستید، آن را کاهش دهید یا حتی از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید و باعث انعطاف پذیری و تعادل بیشتر بدن بشوید.با استفاده درست و مناسب از توپ بدنسازی قادر خواهید بود تا ماهیچه های اضافی بدن را نیز برای حفظ تعادل و ثبات بدن تقویت نمایید و عضلات مختلف را به حرکت در بیاورید.گروهی از افراد که هدفشان کاهش وزن است از توپ بدنسازی استفاده می کنند.به وسیله این توپ قادر خواهند بود چربی شکم خود را مستقیما مورد هدف قرار بدهند؛ علاوه بر آب کردن چربی ها می توانند با این وسیله بر روی عضلات پشت کار کنند.

هایپر جیم بازدید : 51 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

انجام دادن ورزش بدنسازی برای بدست آوردن زیبایی و تناسب اندام بسیار موثر است و بهتر است این ورزش با تایید مربیان و راهنمایی گرفتن از آنها انجام شود.با اطلاع از مزایا و معایب دستگاه های بدنسازی می توانید در انتخاب دستگاه مناسب برای ورزش بدنسازی دقت داشته باشید و به راحتی تشخیص دهید کدام دستگاه برای بهتر شدن وضعیت شما کمک می کند و کدامیک از آنها به شما آسیب خواهد رساند.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه های بدنسازی

به طور مثال دستگاهی مانند دستگاه وزنه زنی یا حلزونی برای ورزشکاران مبتدی بسیار مفید است زیرا آنها به راحتی می توانند با این دستگاه کار کرده و وزنه متناسب خود را با کمک این دستگاه بلند کنند.افراد مبتدی طرز صحیح کار با دستگاه ها را نمی دانند و ممکن است به خود آسیب برسانند ولی با استفاده از این دستگاه می توانید خیلی ساده وزنه متناسب خودتان را بلند کنید.

این دستگاه مزایایی مانند؛ سرعت، سهولت و خطر کمتر را در اختیار کاربران می گذارد.برای استفاده از دستگاه وزنه زنی فقط کافی است داخل دستگاه بنشینید و بعد از اینکه وزنه را با صلاح دید مربی انتخاب کردید، سرعت انجام تمرینات شما بالا خواهد رفت و سریع تر خواهید توانست به انجام حرکات سوپر ست بپردازید و دیگر لازم نیست نگران اجرای درست با دمبل و جابه جایی آنها باشید.

بر روی بیشتر دستگاه های بدنسازی طریقه استفاده و روش صحیح آن توضیح داده شده است که ورزشکار با خواندن آن می تواند به راحتی از دستگاهی که در کنار او قرار دارد استفاده کرده و بدنسازی خوبی انجام دهد.افراد مبتدی که هنوز طریقه استفاده از دمبل را به خوبی آموزش ندیده اند و قادر نیستند حرکات متوازنی انجام دهند با کمک دستگاه های بدنسازی این افراد می توانند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید و دچار آسیب دیدگی شوند تمرینات خوبی انجام دهند.

این دستگاه معایب و مشکلاتی نیز دارد که با شناخت آنها سعی کنید کمتر دچار آنها شوید.با انجام دادن تمرینات و بلند کردن وزنه های متعدد حس می کنید که بسیار نیرومند شده اید اما با اینکه سنگینی وزنه ها رو به افزایش هستند، در واقعیت حس خواهید کرد خارج از محیط باشگاه و به دور از تمرینات قوی تر نشده اید و حسی کاذب داشته اید.

یکی از معایب بزرگ دستگاه های وزنه زنی آن است که ورزشکار به دلیل آنکه در زمان زدن حرکات احساس خوب و راحتی دارد، حرکات را زیاد تکرار می کند که این موضوع سبب آسیب دیدگی زیاد عضلات خواهد شد.اگر زمانی که به باشگاه می روید بر روی عضلات و تاندون ها و رباط ها حرکات بدنسازی را به صورت یکسان انجام دهید، آسیب می بینید و استفاده از وزنه ها این مشکلات را ندارند و می توانید حرکات مختلف را با دقت بیشتری انجام دهید.

دستگاه ها حس امنیتی کاذب را انتقال می دهند و ورزشکاران گمان می کنند کار با دستگاه صدمه و آسیب دیدگی ندارد، در صورتی که باید در تمام مراحل ورزش احتیاط کنید و مطابق با اصول اصلی دستگاه پیش بروید و با کمک آنها حرکات مختلفی را انجام دهید.

دستگاه "اسمیت" نیز یکی از بدترین دستگاه های بدنسازی است چراکه شما با انجام دادن حرکت اسکوات مجبور هستید بدون در نظر گرفتن شکل بدنتان حرکاتی را انجام دهید.ورزشکارانی که با این دستگاه ورزش انجام می دهند در معرض خطر آسیب دیدگی مفاصل، ران و شانه قرار می گیرند و برای جلوگیری از این مشکل باید حرکات اسکوات را با وزنه های آزاد بر طبق طبیعت بدنتان انجام دهید تا دچار مشکلی نشوید.

هایپر جیم بازدید : 39 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

دوچرخه ثابت وسیله ای برای تقویت عضلات پایین تنه، کمر، ران ها و باسن و عضلات پشت پا می باشد که در انواع و مدل های مختلف عرضه می گردد.دوچرخه ثابت برای وزن های مختلفی تولید می گردد که تمامی افراد برای انجام ورزش های هوازی بتوانند از آن استفاده کنند.دوچرخه های ثابت ویژگی های منحصر به فردی مانند؛ صفحه نمایش، برنامه های از پیش تعیین شده و ... دارند.

درجات مقاومت دوچرخه های ثابت

یکی از عواملی که دوچرخه های ثابت را از یکدیگر تفکیک می کند، نوع تنظیم سطح مقاومت آنها می باشد که در دو نوع دستی و برقی انجام می شوند، یعنی دوچرخه ثابت با عملکرد مگنتی و الکترومگنتی.تنظیم سطح مقاومت دستی به وسیله یک درجه تنظیم چند حالته که معمولا تا 8 درجه می باشد توسط دوچرخه سوار انجام می شود و او می تواند سطح مقاومت دوچرخه را کم و زیاد کند. سطح مقاومت دوچرخه ثابت، سختی و نرمی پدال ها را کم و زیاد می کند.

در تنظیم سطح مقاومت به صورت الکترونیکی کاربر از طریق صفحه نمایشگر دوچرخه و صفحه کلید آن قادر خواهد بود سطح مقاومت دوچرخه را کم و زیاد کرده و سختی و نرمی پدال ها را تنظیم کند.درجه تنظیم مقاومت در دوچرخه ثابت که سطح مقاومت آن به صورت مگنتی معمولا تا 8 درجه توسط یک پیچ دستی قابل تنظیم است. در مدل باشگاهی به شکل الکترونیکی قابل تنظیم است که از روی صفحه نمایش این درجه مقاومت تغییر می کند.

خصوصیت این نوع درجه، آن است که میتوان از برنامه های از پیش تعیین شده دستگاه استفاده کرد. دوچرخه ثابت میتواند به شکل خودکار در مراحل مختلف اجرای برنامه، سطح مقاومت را تعیین کند. دستگاه با نمایش نمودار بر روی صفحه نمایش نشان میدهد زمانی که نمودار به سمت بالا می رود، رکاب دوچرخه سفت می شود و هنگامی که نمودار به سمت پایین می آید، رکاب شل شده و به شکل خودکار این کار انجام می شود و همچنین با دکمه های تعبیه شده بر روی دستگاه می توان میزان سفتی یا راحتی حرکت رکاب را تعیین کرد.

هایپر جیم بازدید : 47 دوشنبه 01 خرداد 1396 نظرات (0)

ماساژ؛ انواع مختلفی دارد که برای راحت تر انجام شدن آن میتوان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. سنگ نیز یکی از ابزارهای پر کاربرد در زمان ماساژ می باشد که به وسیله آن میتوان نوعی درمان آرام بخش و عمیقی را دریافت کرد و از ماساژ لذت برد.سنگ های ماساژ، سنگ های آتشفشانی هستند که به رفع گرفتگی ها و تنش های عضلانی کمک زیادی می کنند و باعث نرم شدن بافت های نواحی مختلف بدن می شوند.

در زمان ماساژ اگر می خواهید از سنگ ماساژ استفاده کنید گرما و وزن آنها تاثیر زیادی در ماساژ شما خواهد داشت و اگر آنها را روی ستون فقرات بگذارید به کمک آنها می توانید دردهای عضلانی را از بین ببرید و باعث آرامش و تسکین سیستم اعصاب مرکزی شوید.سنگ های ماساژ، سنگ های بازالتی معدنی هستند که به طور طبیعی رنگی خاکستری مایل به سبز دارند و هرچقدر رطوبت زیادی در اطراف آنها باشد، رنگ تیره تری به خود می گیرند.

استفاده از سنگ برای ماساژ بدن

سنگ های ماساژ حاوی آهن تیتانیک و مغناطیس هستند که گرما را مدت زمان طولانی در خود نگه می دارند و به همین دلیل در درمان انواع بیماری ها و ماساژ استفاده می شوند.استفاده از سنگ ها برای ماساژ قدمتی دیرینه دارد و این قدمت به تمدن های باستانی باز می گردد.با استفاده از سنگ داغ می توانید به دفع سموم بدن، تقویت سیستم عصبی، افزایش تمرکز و حتی به بیماران مبتلا به ام اس نیز در درمان کمک زیادی کنید.

در ماساژی که از سنگ داغ استفاده می کنند، سنگ های داغ را بر روی نقاط حساس و کلیدی بدن قرار می دهند تا با افزایش گردش خون در نقاطی مشخص، ماهیچه ها و عضلاتی که دچار تنش شده اند را ریلکس کنند.بیشتر افراد به استفاده از سنگ های داغ برای ماساژ علاقه مند هستند، آن هم به این دلیل که این سنگ ها باعث شل شدن عضلات می شوند و ماساژ دهنده می تواند بدون اینکه فشار عمیقی به بدن وارد کند درد پشت، استرس و تنش، بی خوابی را در فرد از بین ببرد.

افرادی که دچار دیابت، فشار خون بالا، نارسایی قلبی هستند یا حمام آفتاب گرفته اند، خانم های باردار و بیماران سرطانی بهتر است از این سنگ ها استفاده نکنند.سنگ های ماساژ با وسایل گرما دهنده الکتریکی گرم می شوند و باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از سنگ ها، حرارت آنها را با دست ها چک کنید تا مطمئن شوید خیلی داغ نیستند و به فرد ماساژ گیرنده آسیبی وارد نمی کنند.

فرد ماساژ گیرنده باید بر روی شکم دراز بکشد و بهتر است با حوله یا پارچه ای پشت آن را بپوشانید.دست ها را با روغن مخصوص ماساژ چرب کنید و از سنگ به عنوان وسیله ای برای ماساژ استفاده کنید و آنها را به تمام بدن از پایین تا بالا بکشید.

با شناخت نقاط اصلی و حساس بدن که به چاکراه های بدن معروف هستند، سنگ های داغ را در این نقاط قرار داده تا گرما را به بافت های عمیق بدن انتقال دهید و عضلات را از اسپاسم ایجاد شده خلاص کنید.همان طور که گفته شد سنگ های ماساژ از جنس بازالت معدنی هستند و به همین دلیل برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب می باشند و می توانند آرامش خوبی را به این افراد منتقل کنند.

هایپر جیم بازدید : 45 دوشنبه 01 خرداد 1396 نظرات (0)

بیشتر افراد به دلیل کم تحرکی که در دنیای ماشینی امروز وجود دارد دچار اضافه وزن شده و برای از بین بردن این چربی ها به راه ها و روش های متفاوتی متوصل شده اند. در صورتی که بهترین روش خلاص شدن از شر چربی های اضافی انجام دادن مرتب ورزش و پیروی از رژیم غذایی مناسب است.تمام ورزش ها برای سلامتی بدن مفید هستند، ولی لزوما تمام آنها برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دلخواه نیستند و ویژگی های خاص خود را دارند.

ورزش های کالری سوز را بشناسید!

ورزش هایی که برای کاهش وزن مناسب هستند، ورزش های هوازی یا در اصطلاح آیروبیک نامیده می شوند.با انجام دادن ورزش هوازی اکسیژن بیشتری وارد خون می شود، در نتیجه به عضلات نیز اکسیژن بیشتری برای فعالیت خواهد رسید. ورزش هوازی باید با شدت کم و در مدت طولانی انجام شود تا بتواند بر روی متابولیسم بدن تاثیر بگذارد و ورزش هایی که با شدت بالا در مدت زمان کمی انجام می شوند غیر هوازی هستند وظایف دیگری را انجام می دهند.اکسیژنی که در زمان انجام ورزش هوازی وارد خون می شود سبب شده تا خون قادر باشد مواد زائد بدن را دفع کند و سوخت و ساز آن را نیز بالا ببرد.

این حجم از فعالیت و سوخت و ساز در بدن سبب فعالیت بیشتر قلب و سلامتی عروق آن می شود. انجام دادن پیاده روی به صورت نرم و نرمال، انجام دادن دوچرخه سواری چه متحرک یا ثابت برای شروع ورزشی مفید میتواند از بهترین انتخاب ها باشند.قبل از شروع هر ورزشی برای ارتقای سلامتی استفاده از لباس راحت و کفش ورزشی استاندارد و مناسب را فراموش نکنید.

قبول کنید که راه و روش یا حتی ورزشی وجود ندارد که معجزه ای کند و شما یک شبه به ایده آل ها و تناسب اندام دلخواه برسید. برای رسیدن به تناسب اندام باید کم و درست بخورید و از متخصص تغذیه نیز کمک بگیرید و از طرف دیگر ورزش انجام دهید و در اصطلاح عرق بریزید.در ادامه چند ورزش را به شما معرفی می کنیم که می توانند شما را به تناسب اندام و لاغری مورد نظرتان برسانند.

انجام دادن دوچرخه سواری ثابت یا متحرک؛ با انجام دادن این ورزش می توانید در یک ساعت در حدود 700 کالری بسوزانید و فقط باید دقت داشته باشید که حدود 20 تا 25 کیلومتر رکاب بزنید.امروزه با این حجم از ترافیک، آلودگی هوا و شرایط بد آب و هوایی شاید نتوانید در فضای باز دوچرخه سواری کرده یا حتی به باشگاه مراجعه کنید که در این صورت به راحتی می توانید از دوچرخه ثابت در منزل استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

با کمک دوچرخه ثابت می توانید اضافه وزن خود را از بین ببرید و علاوه بر آن با کمک ورزش هوازی که انجام می دهید میتوانید استرس بدن را نیز کم کرده و با شادی و نشاط بیشتری ورزش را دنبال کنید.با استفاده از دوچرخه ثابت میزان فشار بر روی مفاصل و زانوها را نیز می توانید کم کنید و دچار آسیب نشوید.دوچرخه ثابت ها امروزه به گونه ای طراحی شده اند که افراد می توانند بنا به شرایط بدنی و به دلخواه یکی از انواع آن دوچرخه نشسته یا ایستاده است که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند انتخاب کنند و ورزش روزانه را به صورت منظم انجام دهند.

کیک بوکس از دیگر ورزش های چربی سوز بوده با انجام آن می توانید در یک ساعت حدود 700 کالری بسوزانید. انجام دادن رقص البته نه هر رقصی، رقصی که مناسب کم کردن وزن است و معروف به ورزش زومباست که ورزشکار میتواند در هر ساعت 500 کالری از دست بدهد.

انجام دادن ورزش ایروبیک میتواند به لاغری کمک زیادی کند. ورزشکار با انجام ایروبیک میتواند تا 600 کالری بسوزاند و از شور و نشاط بیشتری برخوردار شود.انجام دادن پیاده روی و دویدن؛ همان طور که می دانید دویدن مادر ورزش هاست و یکی از راه های بسیار مفید برای حفظ سلامتی و رسیدن به تناسب اندام است. اگر به هر دلیلی نمی توانید بیرون از خانه راه بروید یا بدوید با کمک گرفتن از تردمیل خانگی می توانید در خانه و کنار خانواده به راحتی تا کیلومتر ها راه بروید و به آسانی بدوید.

تردمیل این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا در هنگام انجام دادن پیاده روی از اطلاعات مهمی مانند: زمان، سرعت، ضربان قلب و ... اطلاع کسب کنیم و این اطلاعات سبب می شوند تا در هنگام انجام ورزش دچار مشکلی نشویم.تردمیل های امروزی نیز دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که حتی ورزشکاری مبتدی بدون نیاز به مربی میتواند در خانه ورزش انجام دهد و از به وجود آمدن آسیب های ورزشی که ممکن است بر اثر راه رفتن زیاد بر روی آسفات و زمین سفت به وجود بیاید جلوگیری کند.

باید توجه داشته باشید که اگر هدف شما از انجام دادن این گونه ورزش های هوازی کم کردن وزن است باید ورزش را مرتب و بدون وقفه انجام دهید و برای رسیدن به سلامتی و تقویت سیستم قلبی و عروقی انجام ورزش 2 تا 3 بار در هفته کفایت خواهد کرد.به یاد داشته باشید برای شروع ورزش گرم کردن بدن را فراموش نکنید و این کار را به صورت ملایم با انجام حرکات کششی یا قدم زدن آهسته شروع کنید.در پایان تمرینات نیز به یکباره ورزش را رها نکنید تا بدن شوک نشده و بهتر است 5 دقیقه پایانی ورزش را به سرد کردن بدن اختصاص دهید تا بدن دچار مشکلی نشود.

هایپر جیم بازدید : 51 دوشنبه 01 خرداد 1396 نظرات (0)

زمانی که آلودگی هوا زیاد و در مرحله هشدار است یا شرایط آب و هوا برای بیرون رفتن مساعد نیست، بهترین وسیله ای که می تواند به ما کمک کند تا فعالیت روزانه ورزشی و دویدن و راه رفتنی متفاوت را تجربه کنیم، تردمیل است.تمام افراد چه دوندگان حرفه ای و چه افراد معمولی که برای اولین بار است که می خواهند بدوند می توانند به راحتی از تردمیل و امکانات شیب و سرعت آن استفاده کنند.

تفاوت استفاده از شیب و سرعت تردمیل و ترکیب آنها در تمرینات

تحقیقات ثابت کرده است که شیب و سرعت در کنار هم می توانند به افزایش استقامت، قدرت بدنی، کالری سوزی و بالا رفتن ظرفیت بدنی کمک بسیاری کنند.معمولا تردمیل هایی که در بازار و فروشگاه ها وجود دارند، سرعتی بین 0.5 تا 12 یا 14 کیلومتر در ساعت را می توانند در اختیار کاربران خود قرار دهند.شیب تردمیل ها نیز از 0 تا 15 درصد ارتقا پیدا می کنند و در برخی از تردمیل های حرفه ای این شیب تا 30 درصد نیز قابلیت تغییر دارد.

تردمیل های خانگی اغلب مدل های ساده تری دارند و باید توجه داشته باشید قبل از خرید بهتر است تمام تنظیمات و برنامه هایی که دستگاه می تواند به شما ارائه دهد را چک کنید.تمرینات سرعتی بهتر است در اواسط تمرین به مدت 3 دقیقه یا کمی بیشتر انجام شود و بعد با ریکاوری بدن به پایان برسد.با داشتن برنامه مناسب حتی می توانید در فواصل 15 ثانیه ای سرعت خود را تکرار کنید و تمرینی اینتروال سودمندی داشته باشید و بدن خود را دچار چالش کنید.

حتما مشاهده کرده اید زمانی که در بیرون از منزل راه می روید یا می دوید، وقتی به تپه یا سربالایی برخورد می کنید دچار چالش بیشتری می شوید. در زمان استفاده از تردمیل هم با کمک شیب دستگاه می توانید برای خود چالش ایجاد کنید.تمرینات مختلفی با تردمیل می توانید انجام دهید و به واسطه آنها زودتر به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.تمرینات طولانی یا کوتاه که با دستکاری سرعت دستگاه می توانید بازده بالاتری از آنها دریافت کنید. با کمک شیب تردمیل نیز می توانید تمرینات را از یکنواختی خارج کرده و محیط بیرون از خانه را به آسانی برای خود شبیه سازی کنید.

شما با پیاده روی و کمی شیب میتوانید بدن را به چالش بکشید و عضلات بدن را تقویت کرده و پرورش دهید.زمانی که برای راه رفتن، شیب یا سرعت تردمیل را افزایش دهید می توانید کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به لاغری و تناسب اندام مورد نظر برسید.زمانی که با شیب تردمیل پیاده روی انجام دهید، پاها قدرتمند تر خواهند شد و کم کم ظرفیت هوازی شما افزایش پیدا کرده و این موضوع به چربی سوزی بدن نیز کمک بسیاری می کند.

اگر شما بتوانید تمرینات اینتروال را با کمک تردمیل دوهفته ادامه دهید، خواهید توانست سطح استقامت بدن را نیز حتی تا دو برابر افزایش دهید. وقتی استقامت یا سطح آمادگی جسمانی بدن افزایش پیدا کند، حتی می توانید با سرعت بالاتری چربی سوزی انجام دهید.با بالا رفتن آمادگی جسمانی و استقامت بدن ظرفیت تنفسی شما نیز تا 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و دیگر در زمان ورزش و دویدن به نفس نفس نخواهید افتاد.

در زمان خریدن تردمیل به اهداف و برنامه هایی که برای خود در نظر گرفته اید توجه داشته باشید تا با کمک امکاناتی که در مدل های مختلف تردمیل وجود دارد بتوانید زودتر به اهدافتان برسید.افرادی هستند که به دلیل بیماری ها و درد های مفصلی نمی توانند بر روی تردمیل یا حتی زمین های معمولی بدوند، این افراد بهتر است برای بیشتر شدن تاثیرات و شدت ورزش، تردمیلی تهیه کنند که دارای شیب باشد و از طریق آن بتوانند بدن را دچار چالش کنند.

سرعت تردمیل و امکان کنترل آن حتی برای دوندگان حرفه ای نیز مفید است، زیرا آنها با کم و زیاد کردن سرعت دستگاه می توانند توانایی های خود را ارزیابی کرده و بدون خطر دردهای عضلانی را نیز بهبود ببخشند.به یاد داشته باشید اگر سرعت و شیب تردمیل را در کنار هم استفاده کنید می توانید تمرینات ورزشی و بدنسازی خود را در هر سطح و توانی که هستید افزایش دهید و این موضوع به انتخاب نوع و مدل تردمیل ربطی ندارد.در زمان انجام دادن تمرینات با شیب و سرعت به یاد داشته باشید که حتما از کفش مناسب استفاده کنید. گرم کردن و سرد کردن بدن را نیز فراموش نکنید تا دچار اسپاسم و مشکلات دیگری نشوید و با کمک ورزش به اهدافی که دوست دارید زودتر برسید.

هایپر جیم بازدید : 39 دوشنبه 07 فروردین 1396 نظرات (0)

لاغری برای افرادی که از اضافه وزن رنج می برند به رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و گاهی هم برای آنها غیرممکن است.اغلب افراد تصور می کنند برای اینکه بتوانند به لاغری دست بیابند باید رژیم های سخت و وحشتناکی را تحمل کنند، در حالی که اگر افراد طبق برنامه ورزشی منظمی فعالیت داشته باشند، می توانند وزن کم کنند و به هدف خود برسند.برای رسیدن به هدف لاغری اگر بتوانید یک ماه به خود سختی دهید و از برنامه مشخصی پیروی کنید، دیگر ادامه دادن کار و فعالیت برای شما آسان خواهد بود.

برنامه ریزی کنید و با خود قرار بگذارید که باید در 4 هفته پیاده وی انجام دهید و برنامه روزانه ای را برای خود در نظر بگیرید و با اجرای آن کم کم به آن عادت خواهید کرد.به یاد داشته باشید برای رسیدن به کاهش وزن باید صبور باشید و انگیزه خود را تقویت کنید، زیرا رسیدن به وزن و تناسب اندام مورد نظر، نیازمند زمان است و طول می کشد، ولی لاغری که از این طریق بدست می آورید ماندنی تر از سایر روش های دیگر لاغری است.

لاغری با تردمیل در یک ماه

هر زمان که برنامه یک ماهه خود را شروع کردید و به صورت روزانه برنامه را ادامه دادید، احساس کردید خسته هستید و نمی توانید پیاده روی انجام بدهید، می توانید در منزل باقی بمانید و استراحت کنید و این کار فعالیت یک ماهه شما را خراب نمی کند و زیر سوال نمی برد.فقط توجه داشته باشید که این خستگی و بی حوصلگی نباید زیاد ادامه پیدا کند و باید زودتر از شر آن خلاص شوید و دوباره برنامه ورزشی را ادامه بدهید.برای اینکه بتوانید انگیزه خود را برای ادامه فعالیت قوی تر کنید، دائما نتیجه تحمل این دوره یک ماهه را با خود مجسم کنید.

با تصور کردن نتیجه زحمت هایی که می کشید، می توانید همچنان پرانگیزه باقی بمانید و از تلاش و فعالیت خسته نشوید.در ذهن خود دائما مرور کنید که انجام دادن ورزش و پیاده روی علاوه بر لاغری می تواند به بهبود جریان خون، ارتقای سلامتی، تقویت سیستم دفاعی و از بین رفتن فشارهای عصبی و استرس شما کمک بسیاری کند.

با تکرار این فواید در ذهن می توانید انگیزه بیشتری برای انجام دادن پیاده روی بر روی تردمیل یا زمین معمولی داشته باشید.اگر به دلیل شرایط آب و هوایی نمی توانید در فضای بیرون از خانه ورزش انجام بدهید، می توانید به راحتی با استفاده از دستگاه های ورزش خانگی مانند تردمیل در خانه در هر ساعت از شبانه روز که مایل بودید ورزش روزانه خود را انجام بدهید و از نتایج خوب آن بهره مند شوید.

اگر می خواهید در انجام این برنامه ورزشی تنها نباشید، بهتر است به همراه دوست یا همسرتان این برنامه را اجرا کنید.با استفاده از تردمیل حتی بعد از خوردن شام سبک نیز می توانید در کنار همسر و فرزندانتان ورزش انجام بدهید.

هفته اول شروع ورزش، مشکل ترین قسمت کار

قبل از اینکه ورزش خود را شروع کنید، حداقل 5 دقیقه برای گرم کردن بدنتان زمان بگذارید و سعی کنید برای روز اول حداقل 1/5 کیلومتر راه بروید و این مسافت را در روزهای بعد به 3 کیلومتر برسانید؛ بهتر است این مسافت را در مدت زمان 30 دقیقه طی کنید.کم کم این مدت زمان را در آخر هفته به 45 دقیقه پیاده روی در فضای آزاد یا 35 دقیقه با تردمیل برسانید.

هفته دوم

در هفته دوم، روز اول نیز 3 کیلومتر راه بروید و روز دوم در مدت زمان 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.می توانید تعداد گام ها را نیز بشمارید و 10500 قدم بردارید؛ برای روزهای بعدی نیز باز 3 کیلومتر راه بروید یا 30 دقیقه پیاده روی بر روی تردمیل را امتحان کنید.سعی کنید در آخر هفته تمرین سنگین تری انجام بدهید؛ مثلا چهارشنبه 6 کیلومتر راه بروید و پنج شنبه حدود یک ساعت پیاده روی در هوای آزاد داشته باشید یا به مدت 45 دقیقه در خانه با استفاده از تردمیل پیاده روی خوبی را انجام بدهید.

هفته سوم، فشار بیشتری به بدن وارد می شود

اگر این تمرینات را به طور صحیح و دقیق انجام بدهید، خواهید دید که با سرعت فقط دو هفته از برنامه ورزشی مورد نظرتان باقی مانده است.با شروع هفته در روز اول 4/5 کیلومتر پیاده روی کنید و روز دوم به استراحت بپردازید؛ برای خود این روز را جایزه در نظر بگیرید و روز دوشنبه با کمک گام شمار 11 هزار قدم بردارید یا 1/5 کیلومتر راه بروید و پیاده روی انجام بدهید.

برای سه شنبه 3 کیلومتر راه بروید و چهارشنبه یکی از فعالیت های دوشنبه را برای خود تکرار کنید. برای پنج شنبه نیز با آرامش 6 کیلومتر پیاده روی انجام بدهید تا برای هفته آخر برنامه ورزشی، آمادگی بیشتری پیدا کنید.

هفته چهارم رسیدن به موفقیت

این هفته، هفته سنگینی خواهد بود و بهتر است فعالیت خود را با 6 کیلومتر آغاز کنید و روز بعد می توانید یا فقط 5/4 کیلومتر راه بروید یا با کمک قدم شمار 11500 قدم بردارید و دوباره روز دوشنبه 3 کیلومتر پیاده روی کنید و سه شنبه 5/4 کیلومتر.

برای آخر هفته نیز یک ساعت پیاده روی در فضای باز یا 45 دقیقه راه رفتن بر روی تردمیل را انتخاب کنید و سعی کنید تا پایان هفته تعداد گام هایتان به 12 هزار قدم برسد.با انجام دادن این برنامه می توانید جمعه را به استراحت بپردازید و از موفقیتی که در این یک ماه بدست آورده اید، لذت ببرید.برای اینکه بتوانید وزنی را که طی این یک ماه برنامه ورزشی کم کرده اید حفظ کنید، بهتر است پیاده روی را ترک نکنید و حداقل روزی 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید؛ از این طریق می توانید به حفظ وزن کمک کرده و سلامتی بدن را نیز تضمین کنید.

هایپر جیم بازدید : 33 دوشنبه 07 فروردین 1396 نظرات (0)

بیست سال پیش دوچرخه اسپینینگ توسط جانی در آفریقای جنوبی استفاده شد که به کمک این وسیله میتوان در خانه یا سالن ورزشی دوچرخه سواری حرفه ای انجام داد و به تناسب اندام رسید.دوچرخه سواری فعالیتی سازمان یافته است که کمک می کند ورزشکار به تناسب اندام دلخواه برسد و شرکت در کلاس های استقامت یا استفاده از تمریناتی که ورزشکار بتواند قدرت، استقامت و فاصله را افزایش دهد و با آموزش تمرینات شدت بالا بر استفاده از دوچرخه ثابت تمرکز کند.

دوچرخه های اسپینینگ دارای چرخ لنگر سنگین، زنجیر و... می باشند و در برابر اصطکاک نیز مقاومت داشته و بسیار به دوچرخه های جاده ای شباهت دارند.اگر شما قصد خرید دوچرخه ثابتی را دارید و نمی دانید دوچرخه ثابت معمولی بیشتر به کار شما می آید یا اسپینینگ بهتر است ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد سبک های مختلف این دوچرخه ها بدست آورید و با کاربردهای خاص آنها آشنا بشوید؛ سپس به مقایسه آنها بپردازید.

اسپینینگ و مزایای آن

ورزش شورای آمریکا اعلام کرده است که اگر دنبال تمرین قلبی و عروقی خوبی هستید که در عین حال بتوانید علاوه بر آن تاثیراتی هم بر باسن، زانو و مچ پا بگذارید، باید از اسپینینگ استفاده کنید و با ادامه دادن تمرینات تاثیر مثبت این دستگاه را مشاهده و سرگرم خواهید شد.با استفاده از دوچرخه ثابت می توانید کالری بسوزانید و از سوی پزشکان نیز برای بهبود صدمات ارتوپدی بسیار این ورزش هوازی توصیه شده است.

حتی افرادی که در دوران نقاهت بعد از آسیب دیدگی به سر می برند، می توانند از این دستگاه استفاده کنند.با کمک دستگاه اسپینینگ می توانید استقامت عضلانی را با زیاد کردن اعمال نیروی بیشتر در دوره طولانی، بیشتر کنید.استقامت بدن زمانی که رکاب می زنید افزایش پیدا می کند و به راحتی می توانید عضلات چهار سر ران، همسترینگ، سرین و عضلات ساق پا قوی کنید و برای تقویت استخوان ها، تاندون ها و رباط ها به طور روزانه فعالیت خوبی انجام بدهید.

همان طور که می دانید دوچرخه سواری جاده ای استرس، هیجان خاصی دارد و همیشه این نکته از زبان دوچرخه سوران شنیده می شود.هیجان و عجله در زمان دوچرخه سواری جاده ای آدرنالین در بدن تولید می کند که باعث به وجود آمدن خلق و خوی خوب و خوشحالی در دوچرخه سوار می شود.اندروفین در بدن تولید شده، سبب سرخوشی و کم شدن استرس در بدن می شود و جالب تر از همه باعث افزایش مقاومت و ایمنی بدن است که به سلامتی بیشتر دوچرخه سوار کمک زیادی خواهد کرد.

پزشکان توصیه می کنند که افراد بزرگسال باید حداقل 150 دقیقه با شدت متوسط در هفته ورزش انجام دهند. به طور مثال فعالیت ورزشی در هفته باید در مدت 30 تا 60 دقیقه با شدت متوسط 5 روز در هفته، 20 تا 60 دقیقه با شدت زیاد در 3 روز هفته انجام شود تا برای بدن مفید واقع شود.

هر کدام از دستگاه های ورزشی را در باشگاه و خانه باید با استفاده از برنامه مشخصی استفاده کرد و نیازهای بدن را تامین می کنند.با انجام تمرینات درست و مناسب می توانید به جای آنکه گرفتار استرس های غیرضروری بشوید با فشار بر روی عضلات و مفاصل بدن آنها را تقویت کرده و به تناسب اندام مورد نظر برسید.برای اینکه بتوانید با اسپینینگ خریداری شده خود ورزش خوب را انجام بدهید به چند نکته توجه کنید:

در ابتدا ارتفاع صندلی را با توجه به بدن خود تنظیم کرده و موقعیت راحتی را برای بدن فراهم کنید. پاهای شما نباید بیش از حد کشیده یا خیلی خم شوند و بهتر است حالتی 90 درجه داشته باشند.فرمان دوچرخه نیز باید تنظیم شود و اکثرا میتوان آن را به سمت بالا یا پایین، عقب و جلو آن را تنظیم کرد و زمانی که فرمان را تنظیم کردید، باید به فرم بدن در زمان ورزش نیز توجه کنید، شانه ها و قفسه سینه را صاف و آرنج ها را خم نگه دارید.پس از اینکه صندلی و فرمان و بالا تنه خود را به درستی تنظیم کردید، پاها را نیز در محل مخصوص برای رکاب زدن بر روی پدال ها قرار بدهید و فرم اصلی دوچرخه سواری را رعایت کنید.

هایپر جیم بازدید : 49 دوشنبه 07 فروردین 1396 نظرات (0)

در اکثر افراد تجمع چربی ها در شکم و پهلوها می باشد که دلیل بیشتر آنها نداشتن تحرک و خوردن غذاهای چرب است.بعد از گذراندن تعطیلات عید به دلیل بی تحرکی و خواب های طولانی و استفاده از غذا و آجیل پر کالری اکثر افراد دچار اضافه وزن می شوند.حتی افرادی که همیشه از رژیم غذایی پیروی می کنند در ایام نوروز به خود استراحت می دهند و بعد از عید دچار عذاب وجدان می شوند که کاش رعایت کرده بودیم و کمی از وقت خود را به انجام ورزش می گذراندیم.

توصیه مربیان، پزشکان و ما به شما دوستان همراه این است که در طول عید همت کرده و با خواندن این مقاله و انجام تمرینات ورزشی چربی های شکمی را در تعطیلات و در خانه نیز به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید در زمان آب کردن چربی و لاغری صبور باشید و بدانید که چربی ها در مدت زمان زیادی جمع شده اند و دست نخورده باقی مانده اند؛ بنابراین نمی توانید در مدت زمان یک ماه یا کمتر آنها را آب کنید.

آب کردن چربی شکم با تردمیل

اگر فرصت ندارید در بیرون از خانه فعالیت ورزشی انجام بدهید یا در باشگاه های ورزشی حضور پیدا کنید با کمک تردمیل خانگی می توانید در هر شرایط آب و هوایی بدون وجود آلودگی هوا ورزش روزانه خود را انجام بدهید.به یاد داشته باشید در زمان انجام ورزش از رژیم غذایی اصولی نیز پیروی کنید تا زودتر به نتایج دلخواه برسید.

تردمیل های مدرن امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده ای هستند که با استفاده از برنامه های متنوع می توانید از یکنواختی دور شوید و برای انجام دادن ورزش انگیزه داشته باشید.برای شروع ورزش با تردمیل خانگی به یاد داشته باشید تا حداقل 5 دقیقه بدن خود را با انجام دادن تمرینات کششی و نرمشی یا آهسته راه رفتن بر روی تردمیل گرم کنید.

اگر بتوانید ورزش های هوازی مانند پیاده روی بر روی تردمیل را به صورت روزانه دنبال کنید با گذشت زمانی خواهید دید که به تناسب اندام و از بین رفتن چربی های اضافی بدن خود کمک زیادی کرده اید.بعد از گرم کردن باید سرعت دستگاه و شدت تمرین خود را افزایش بدهید و تمرین متناوبی را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید. یعنی به طور مثال 5 دقیقه تند راه بروید و بعد از آن 2 الی 3 دقیقه بدوید و این کار را مرتبا تکرار کنید.

توجه داشته باشید که ضربان قلب شما از حداکثر آن زیادتر نشود و شما را دچار مشکل نکند و این موضوع را مرتبا از طریق مانیتور چک کرده تا بتوانید دائما آن را کنترل نمایید.برای اینکه بتوانید در حین تمرینات کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است سرعت تردمیل را کم کنید و شیب دستگاه را افزایش بدهید و تا زمانی که نتوانستید تعادل خود را حفظ کنید، سرعت دستگاه را بالا نبرید.

برای اینکه بتوانید به وسیله تردمیل چربی های پهلوی خود را نیز آب کنید، می توانید سرعت تردمیل را پایین بیاورید و به آهستگی با یک دست دستگیره تردمیل را بگیرید و راه رفتن از پهلو را شروع کرده و این حرکت را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.برای انجام این کار پای دیگرتان را به جلوی تردمیل نزدیکتر کنید؛ با انجام دادن این حرکت می توانید عضلات لگن و ران ها را نیز تحت تاثیر قرار بدهید.با بلند کردن قدم ها و کشیدن پاها نیز می توانید به ران ها و کپل ها فشار بیاورید و چربی های این نواحی را آب کنید.

فراموش نکنید که بعد از اتمام تمرین بلافاصله از تردمیل پایین نیایید و 5 دقیقه زمان بگذارید تا بدن را آرام آرام سرد کنید و آن وقت سرعت را به صفر برسانید و از تردمیل پایین بیایید.در کنار استفاده از تردمیل و دستگاه های هوازی می توانید دراز نشست مداومی نیز انجام بدهید و اینکه این حرکت را در قبل یا بعد از اتمام ورزش انجام می دهید، اصلا مهم نیست و فقط استمرار در انجام دادن آن اهمیت دارد.

هایپر جیم بازدید : 37 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

انجام دادن تمرینات هوازی نقش مهمی در چربی سوزی دارد. با 2 جلسه انجام دادن تمرینات هوازی می توانید سوخت و ساز بدن را بالا نگه دارید و کم کم این مدت زمان را افزایش بدهید. برای رسیدن به تناسب اندام و افزایش ارتقای سلامت پزشکان توصیه کرده اند حداقل 30 دقیقه از روز را به ورزش کردن بپردازید.

این ورزش چه در باشگاه و چه در خانه انجام بشود، فرقی ندارد؛ مهم تاثیراتی است که با تحرک و فعالیت خود بر بدن می گذارید. اگر هدف از ورزش کردن برای شما چربی سوزی است برای اینکه بتوانید در مدت زمان کمتری نتیجه خوبی بگیرید، بهتر است از دستگاه های مناسب هوازی استفاده کنید.

در ادامه مقاله در مورد دستگاه های مناسب هوازی به اختصار توضیح می دهیم که میتواند در آماده کردن بدن برای چربی سوزی و آمادگی آن بسیار کارآمد باشد و توسط مربیان توصیه شده اند.

تردمیل

تردمیل یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دستگاه های هوازی است که توانسته جایگاه خوبی در بین مردم برای انجام ورزش در خانه و باشگاه بدست بیاورد.در زمان استفاده از تردمیل باید به نحوه راه رفتن یا دویدن توجه کنید تا ستون فقرات و کمر صاف قرار بگیرند و مشکلی برای آن به وجود نیاید.

با استفاده از تردمیل می توانید تمرینات متنوع انجام بدهید تا با سرعت بیشتری به هدف دلخواه برسید. با استفاده از شیب و برنامه های پیش فرض تعبیه شده در تردمیل ها می توانید تمرینات متنوع زیادی انجام بدهید و بدن به سرعت وزن کم کند و به نتایج مطلوب برسید. کسانی که به صورت روزانه و منظم با تردمیل تمرین انجام می دهند پس از چند ماه تاثیرات چشمگیری در بدن خود مشاهده خواهند کرد.

اسکی فضایی

الپتیکال یکی از دستگاه های هوازی است که کاربر با انتخاب آن می تواند بدون آسیب رساندن به مفاصل و ستون فقرات ورزش مفیدی برای بدن انجام بدهد و چربی های بدن را در مدت زمان کوتاهی بسوزاند و قوای جسمانی را تقویت کند.اگر از زانو درد یا کمر درد رنج می برید، بهترین گزینه برای انتخاب دستگاه ورزشی برای شما الپتیکال است که بدون مشکلی می توانید تمرینات ورزشی خوبی برای سلامتی بدن انجام بدهید.

دوچرخه ثابت

یکی از دستگاه های خوب هوازی دوچرخه ثابت است که باید به یاد داشته باشید با تنبلی و بی انگیزگی از این دستگاه استفاده نکنید، زیرا در مدت زمان کوتاه از آن خسته خواهید شد و به اهداف مورد نظر نخواهید رسید و آن را کنار می گذارید.تمرینات با دوچرخه ثابت باید در ست های مختلف با مقاومت های متفاوت، "شدید و آرام" انجام بشود و بین ست ها استراحت کوتاهی هم داشته باشید تا بتوانید ضربان قلب را بالا ببرید.همان طور که میدانید با بالا رفتن ضربان قلب، سوخت و ساز در بدن نیز افزایش پیدا می کند و می توانید سریعتر به تناسب اندام دست پیدا کنید.

روئینگ Rowing

یکی از بهترین دستگاه های هوازی روئینگ است که با انجام دادن تمرینات ورزشی با این دستگاه می توانید به راحتی بیشتر عضلات بدن را درگیر کنید.زمانی که تمام عضلات درگیر ورزش شوند مقاوت بدن بالا خواهد رفت. در طی تمرینات بهتر است ست هایی با مقاومت کمتر و استراحت کم را انتخاب کنید تا بدون اینکه مجبور باشید، ضربان قلب را پایین بیاورید، استراحت هم داشته باشید.

هایپر جیم بازدید : 39 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

هدف بسیاری از افراد از ورزش کردن این است که حجم عضلات خود را افزایش بدهند و اندام ورزیده ای داشته باشند؛ اما خیلی ها هم به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند.هر دو گروه برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه های مناسبی داشته باشند و با وسایل مخصوصی تمرینات ورزشی انجام بدهند.

گاهی ما بدنسازی و فیتنس را با یکدیگر اشتباه می گیریم؛ معمولاً بدنسازها کسانی هستند که می خواهند بدن خود را سفت و عضلانی کرده و ورزیده به نظر برسند؛ اما کسانی که می خواهند به وسیله ورزش چربی های اضافه خود را از بین ببرند و بدنی متناسب و خوش فرم داشته باشند، فیتنس کارها هستند.

اکثر بدنسازها برای رسیدن به اهداف خود به سراغ مصرف هورمون هایی همچون تستسترون می روند که چندان توصیه نمی شوند؛ آقایان می توانند با ورزش و استفاده از وزنه های مناسب عضلات و ماهیچه های خود را حجیم بکنند.کسانی که فیتنس کار هستند علاقه ای ندارند بدن را از حالت طبیعی خارج کنند و عضلات غیر عادی داشته باشند؛ در حالی که اغلب بدنسازها دقیقا به دنبال همین هستند.

افرادی که ورزش فیتنس انجام می دهند نیاز ندارند با وزنه تمرین کنند؛ آن ها می توانند با ورزش هوازی و ایروبیک به اهداف خود برسند.تمرین با وزنه جز جدایی ناپذیر بدنسازی است؛ با وزنه عضلات بدن به سرعت رشد می کنند و قدرت بدنی ورزشکار افزایش می یابد؛ اما به بدنسازها هم توصیه می شود ورزش هوازی را کنار نگذارند.وزنه زدن راحت ترن راه برای داشتن عضلات برجسته است؛ ولی گاهی می بایست عضلات را به چالش کشید و به تمرینات هوازی پرداخت.

فیتنس شما را به سمت داشتن زندگی و تغذیه سالم سوق می دهد؛ عموماً بانوان در ورزش به دنبال فیتنس هستند و از این جهت باید گفت منطقی تر فکر می کنند؛ در فیتنس لزومی ندارد توده عضلانی حجیمی داشته باشید؛ بلکه کافی است چربی های اضافه را ازبین برده وبدن را کمی سفت کنید تا خوش فرم و تراشیده به نظر برسید.

البته با این تعاریف نباید گمان کنید فیتنس منحصر به خانم ها می باشد؛ مردها نیز می توانند به جای بدنسازی به فیتنس رو بیاورند و اندام ورزیده و زیبایی داشته باشند؛ به هر حال انتخاب این دو گزینه به سلیقه شخصی افراد مربوط می شود و ما راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه می دهیم تا هرکس بسته به علاقمندی های خود به اهداف در نظر گرفته اش برسد.

برای فیتنس باید 3 الی 4 جلسه در هفته تمرینات هوازی انجام بدهید و هر جلسه حدود 45 دقیقه ورزش کنید؛ در حالی که یک جلسه بدنسازی حداقل 2 ساعت طول می کشد؛ بدنسازها نیز 3 روز درهفته می بایست تمرین انجام بدهند و مدام سطح تمرینات را بالا ببرند؛ البته این در مورد فیتنس هم صدق می کند؛ کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند باید هر 4 هفته برنامه خود را تغییر داده و شدت تمرین را افزایش بدهند؛ ولی بدنسازها هفته به هفته پیش می روند و باید در طی تمرین فشار بیشتری را متحمل بشوند.

اگر فردی که قصد بدنسازی دارد می خواهد با دستگاه هوازی همچون تردمیل تمرین انجام بدهد باید شیب دستگاه را افزایش داده و مقاومت را بالا ببرد؛ شیب تردمیل مانند یک وزنه عمل می کند و عضلات را می سازد؛ در صورتی که فیتنس با سرعت بیشتر سر و کار دارد؛ البته وقتی آمادگی جسمانی ورزشکار فیتنس بالا می رود می تواند برای بالا بردن سطح تمرین مقاومت دستگاه هوازی را افزایش بدهد ولی در مراحل اولیه برای چربی سوزی توصیه می کنیم بیشتر بر روی زمان و سرعت تاکید داشته باشند.

ورزش هوازی در مدت نسبتاً طولانی، باعث می شود ضربان قلب بالا برود و فرد تندتر نفس بکشد و این منجر به اکسیژن رسانی بیشتر می شود؛ اکسیژن رسانی به بافت ها، سوخت و ساز را افزایش می دهد و چربی سوزی رخ خواهد داد؛ این بدان معنی نیست که فیتنس کارها نیازی به عضله ندارند؛ به طور کلی عضلات بافت بسیار با ارزشی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و باعث بهبود متابولیسم می شوند؛ بنابراین در فیتنس نیز عضله ساخته می شود و به نفع تناسب اندام می باشد؛ ولی در این شیوه فرد به عضلات بسیار برجسته و حجیم دست نمی یابد.

به دلیل تفاوت هورمونی که در بدن زنان و مردان وجود دارد بدن خانم ها مانند بدن مردها عضلانی و کات شده نمی شود؛ مگر این که ورزشکار به استفاده از هورمون رو بیاورد؛ بدنسازی حتی برای مردان هم کار ساده ای نیست؛ بنابراین خانم ها نباید نگران باشند که با کمی بالا بردن مقاومت دستگاه و استفاده از دمبل بدن مردانه ای پیدا کنند.اغلب بدنسازها از مکمل های غذایی و پروتئین استفاده می کنند؛ زیرا پروتئین عنصر سازنده عضلات است؛ این افراد باید گوشت، ماهی، لبنیات و سفیده تخم مرغ به فور بخورند.

تغذیه در فیتنس کمی تفاوت دارد؛ فیتنس کارها مجبور نیستند پروتئین های پودری که در بازار موجود است را مورد استفاده قرار بدهند؛ آن ها باید تغذیه سالمی داشته باشند و تا می توانند سبزیجات و میوه های تازه میل کنند.البته رژیم غذایی به اضافه وزن مربوط می شود؛ افرادی که اضافه وزن بیشتری دارند در فیتنس باید کالری مصرفی خود را کاهش بدهند و حداقل برای مدتی از خوردن مواد غذایی چرب، شیرین و نشاسته ای بپرهیزند.

بدنسازها می خواهند حجم عضلات خود را بیشتر کنند؛ در صورتی که فیتنس کارها به عضلات خود قدرت می بخشند؛ آن ها با وزنه کار زیادی ندارند؛ بلکه با تمرینات مکرر، کشش عضلات و تمرینات هوازی بدن خود را می سازند. این افراد می خواهند همیشه شکمی تخت و پاهای خوش فرم داشته باشند؛ بنابراین راه می روند، می دوند، می رقصند، شنا می کنند و... .

در حین ورزش به موسیقی پرانرژی گوش داده و سعی می کنند با ریتم موزیک همراه بشوند.فیتنس کارها باید به طور کلی سبگ زندگی خود را تغییر داده و ورزش و تغذیه سالم را در برنامه های خود بگنجانند. توانایی این افراد در انجام کارهای روزانه زیاد است و معمولاً پرانرژی هستند؛ البته بدنسازها نیز به اهداف ورزشی خود می اندیشند و ناچار هستند بیشتر تلاش کنند.

هایپر جیم بازدید : 65 دوشنبه 02 اسفند 1395 نظرات (0)

ورزش "تی آرایکس"؛ ورزشی قدرتی محسوب می شود که می تواند تمام اعضای بدن را درگیر کند، بدون اینکه لازم باشد از دستگاه یا دمبل خاصی استفاده کنید.انجام دادن این ورزش جدید به تمام علاقه مندان به تناسب اندام و ورزش های مقاومتی توصیه می شود؛ آنها می توانند بدون نیاز به استفاده از دمبل و وزنه های سنگین این تمرین را انجام بدهند.این ورزش مانند ورزش های پیلاتس و یوگای ضد جاذبه است که شما در حین ورزش می توانید تمام بدن خود را تحت تاثیر قرار بدهید و بر روی قسمت های مرکزی بدن متمرکز بشوید.

این ورزش را در ابتدا ملوان های ارتشی طراحی کردند تا بتوانند برای مدتی که از باشگاه و زمین دور هستند، تناسب اندام خود را حفظ کنند. وسیله ای که برای انجام دادن ورزش تی آر ایکس به کار گرفته می شود، کم حجم و سبک است که شما می توانید به هر کجا که خواستید و در سفر از این وسیله استفاده کنید و ورزش خود را انجام بدهید و در انجام دادن آن وقفه نیندازید. با انجام دادن این ورزش می توانید انعطاف پذیری خود را بالا ببرید و سطح آمادگی جسمانی را افزایش بدهید.

با انجام ورزش تی آر ایکس علاوه بر آنکه ماهیچه های تمام اندام های بدن درگیر هستند، قلب نیز با بالا رفتن ضربان تقویت می شود.انجام دادن تمرینات ورزشی با طنابی معلق ماهیچه هایتان را منقبض می کند و با فعالیت آنها اکسیژن بیشتری به تمامی اعضای بدن خواهد رسید.تحقیقات نشان داده انجام ورزش تی آر ایکس برای تقویت قلب و عضله های آن بسیار مفید است. استفاده از این وسیله راه های زیادی دارد و تنوع حرکتی که این ورزش فراهم می کند، باعث جذابیت آن می شود.

تی آر ایکس چیست و چه تاثیری بر سلامتی بدن و تناسب اندام دارد؟

تنوع در انجام دادن این ورزش باعث می شود، ورزشکار بعد از مدتی از انجام دادن ورزش خسته نشود و بدن خود را مدام دچار چالش جدیدی بکند و بتواند مدت زمان طولانی تری تمرین انجام بدهد.در زمان ورزش کردن با تی آر ایکس بدن شما به صورت معلق قرار می گیرد و مدام با نیروی جاذبه در حال ستیز است و ورزش هیجان انگیزی را برای شما به وجود می آورد.

با انجام تمرینات سنگین این ورزش، بدن حتما عرق خواهد کرد؛ در نتیجه نوشیدن آب را از یاد نبرید. اگر بیش از اندازه احساس ضعف و بی حالی کردید، شدت تمرینات خود را کم کنید تا بدن دچار مشکل نشود.ورزش تی آر ایکس می تواند تمام نقاط بدن را درگیر کند، مانند مغز و دست ها که با انجام تمریناتی که برای قسمت بالا تنه می باشد، در تمرین شرکت می کنند. پاها برای اجرای اکثر تمرینات درگیر هستند؛ نشیمنگاه با انجام تمریناتی که بدن را در حالت تعلیق نگه می دارد، تمرین داده می شود و کمر و عضلات قسمت میانی بدن با انجام انواع تمرینات و حفظ تعادل به کار گرفته می شوند.

افراد مبتدی نیز می توانند از تی آر ایکس نیز استفاده کنند، فقط باید در ابتدا از راهنمایی های مربی خود استفاده کرده تا با آموزش بتوانند به صورت صحیح از این وسیله استفاده کنند وعضلات بدن خود را تقویت نمایند.از این وسیله در هر مکانی که دوست دارید می توانید استفاده کنید، فقط کافی است تکیه گاه محکمی را برای اتصال تی آرایکس پیدا کرده و به راحتی تمرینات خود را شروع کنید.به یاد داشته باشید که شما با انجام دادن ساده ترین حرکات ورزشی به وسیله تی آر ایکس می توانید بیشترین استفاده را ببرید و آمادگی جسمانی، تعادل و هماهنگی بدن را به سطح بسیار خوبی برسانید.

در ابتدای شروع ورزش با تی آر ایکس سعی کنید تمرینات سبک تری انجام بدهید تا ابتدا بدن قوی بشود و ماهیچه سازی کند و بعد با آمادگی بیشتر تمرینات هوازی سنگین را انجام بدهید.با قوی تر شدن ماهیچه ها سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند و تناسب اندام را با سرعت بیشتری به وجود می آورد؛ اگر زانو و کمری مصدوم و بیمار دارید، قبل از انجام ورزش حتما با پزشک مشورت کنید تا با انجام تمرینات سنگین به مفاصل و ماهیچه های آسیب دیده فشار وارد نشود و دچار مشکل نشوید.

در زمان ورزش با تی آر ایکس، باید از بندی آویزان باشید و تعادلتان را در عین حال حفظ کنید؛ با انجام این کار می توانید به راحتی 200 تا 1000 کالری در هر ساعت بسوزانید که این کالری سوزی سبب می شود به تناسب اندام دست پیدا کنید. در زمان استفاده از این وسیله ورزشی می توانید استقامت، مقاومت، تعادل و چالاکی را هم زمان تجربه کنید و با استفاده از عضلات تغییراتی در کل بدن ایجاد کنید و با سرعت بیشتری به بدن خود شکل بدهید و به نتیجه دلخواه برسید.

هایپر جیم بازدید : 41 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

انواع دستگاه های هوازی مانند دوچرخه ثابت و... می توانند وسیله خوبی برای ورزش کردن افراد با هر سن و سالی در خانه باشند، افرادی که بیرون از خانه و در باشگاه ها نمی توانند فعالیت ورزشی انجام بدهند، در خانه با استفاده از دستگاه های هوازی میتوانند ورزش خود را دنبال کنند.دوچرخه ثابت دارای امتیازاتی مانند؛ امنیت، تنظیم شدت فعالیت دستگاه که به راحتی کم و زیاد می شود، قابلیت تنظیم صندلی برای افراد مختلف، کم جا بودن و قابل جابه جایی به هر مکانی در منزل که مایل باشید، است.

آشنایی با دوچرخه ثابت ورزشی

فایده پدال زدن با دوچرخه ثابت

ورزش کردن با دوچرخه ثابت مخصوصا پدال زدن باعث افزیش قدرت عضلات پا، ساق پاها و ران ها می شود. اگر کاربر با برنامه دقیق و مرتبی تمرینات ورزشی را انجام بدهد، می تواند فشاری که بر مفاصل، زانوها و ستون فقرات وارد می شود را کم کند و در طی روز در حین انجام دادن کارهای روزانه دچار مشکل نخواهد شد. همان طور که می دانید زمانی که فردی عضلات بالاتنه خود را قوی کند و با ورزش کردن باعث تقویت آنها شود، تعادل ورزشکار زیادتر شده و در طی روز احساس خستگی کمتری خواهد کرد.

ضربان قلب با پدال زدن زیاد، بالا می رود و تنفس نیز سریعتر انجام می شود. همان طور که می دانید بالا رفتن ضربان قلب و زیاد شدن تعداد تنفس تا حد معینی برای بدن مناسب است و فواید بی شماری دارد.با بالا رفتن ضربان قلب، عضلات قلب و حتی عضلات تنفسی فعال تر می شوند؛ با تقویت قلب این عضو همیشه آماده فشارهای ناگهانی و ... خواهد بود و کمتر دچار آسیب می شود.با افزایش ضربان قلب، خون با سرعت بیشتری در کل بدن به گردش درمی آید و در نتیجه جذب اکسیژن در بدن بهتر خواهد شد.

چربی های بد بدن و کلسترون خون با افزایش گردش خون از بین می روند و سوزانده می شوند. افزایش گردش خون سبب می شود فشار خون به نرمال ترین حد برسد.با زیاد شدن ضربان قلب، سوخت و ساز افزایش می یابد، توده های چربی بدن جنب و جوش پیدا می کنند و تناسب اندام به وجود می آید.برای اینکه ورزش خود را با دوچرخه ثابت شروع کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

-از کیفیت دوچرخه ثابتی که تهیه کرده اید اطمینان حاصل کنید.

-بعضی افراد فقط دستگاه ورزشی را می خرند و از آن استفاده ای نمی کنند. به یاد داشته باشید که برای اینکه از فواید دوچرخه ثابت بهره مند شوید باید از آن استفاده کنید و رکاب بزنید و صرفا با خرید دستگاه سلامتی برای شما به وجود نمی آید.

-قبل از شروع ورزش از سلامتی قلبی و سیستم عروقی خود اطمینان حاصل کرده و با پزشک مشورت کنید.

- با شروع کردن ورزش ممکن است عضلات در ابتدا درد بگیرند، مخصوصا عضلات شکم، ران ها و ساق پاها، در صورت درد در این نواحی باید شدت فشار تمرینات را کم کنید یا موقتا استراحت کرده تا بتوانید مجدد تمرینات خود را شروع کنید.

- تا جایی که می توانید در زمان انجام دادن تمرینات خود از لباس ورزشی مناسب و کفش ورزشی استفاده کنید.

-به یاد داشته باشید که قبل از شروع ورزش بدن خود را گرم کنید تا عضلات دچار مشکل نشوند. بدن با انجام دادن تمرینات کم کم گرم می شود و اگر اتاقی که در آن ورزش انجام می دهید تهویه مناسبی نداشته باشد، دچار مشکل و بی حالی خواهید شد.محققان به این نتیجه رسیده اند که تمرینات ورزشی بهتر است در عصرها انجام شود که این زمان ضربان قلب را افزایش می دهد. البته بعضی افراد به ورزش کردن در صبح عادت دارند که باید قبل از انجام ورزش حرکات کششی نرمی انجام دهند تا بدن در اصطلاح گرم شود.

-در هفته حداقل 3 بار ورزش انجام دهید تا بدن کم کم با تمرینات سازگاری پیدا کند و در هر جلسه زمان ورزش کردن را نسبت به تمرین قبلی افزایش بدهید.

-نشستن طولانی مدت بر روی دوچرخه ثابت درست نیست و بهتر است مدت زمان تمرین خود را به فواصل کوتاه تری تقسیم کنید و بین این زمان ها از دوچرخه پیاده شوید و استراحت داشته باشید.

-فراموش نکنید که بهتر است 2 الی 3 ساعت بعد از خوردن غذا ورزش خود را با دستگاه شروع کنید تا احساس سنگینی برای شما مشکلی به وجود نیاورد.

- نوشیدن آب را در هنگام ورزش کردن فراموش نکنید، البته بهتر است آب خنک بنوشید و از خوردن آب گرم خود داری کنید.

- قبل از شروع تمرینات شدت تمرین را مشخص کنید و در زمان تمرین سعی کنید آرام آرام ضربان قلب خود را بالا ببرید. زمانی که بدن شروع به عرق کردن می کند، یعنی شدت تمرینات خوب بوده و سعی کنید همین شدت را دنبال کنید.

- از انجام دادن تمرین با شدت زیاد خودداری کنید؛ زیرا انجام تمرین با شدت بالا بدن را سریع تر دچار خستگی می کند.

- آمادگی جسمانی و رسیدن به کاهش وزن در مدت طولانی بدست می آید، پس انتظار نداشته باشید در مدت یک ماه معجزه ای در بدن شما اتفاق بیفتد؛ باید بدانید برای بدست آوردن موفقیت و رسیدن به اهداف خود بهتر است روزانه ورزش انجام دهید و این کار را جزو برنامه همیشگی داشته باشید، مانند؛ غذا خوردن.

شدت تمرینات ورزشی بسیار مهم است اگر بیش از اندازه و ظرفیت بدن خود ورزش انجام دهید، بدن دچار خستگی و... می شود و اگر تمرین ها آرام و با شدت کمی باشند، زمان طولانی تری باید برای رسیدن به اهداف خود صرف کنید و فواید چندانی ندارد.پس باید شدت تمرین در حد متوسط باشد و بهتر است هر جلسه تمرینات متفاوتی انجام بدهید و با زیاد شدن آمادگی جسمانی میتوانید شدت تمرینات را افزایش بدهید؛ همان طور که گفته شد برای تشخص دادن شدت مناسب تمرین بهتر است از شاخص ضربان قلب استفاده کنید و با توجه به آن برای تمرین های خود برنامه ریزی داشته باشید.

دامنه ضربان قلب هر فرد با دیگری با توجه به سن و سال او متفاوت است، به طور مثال اگر فردی 40 سال سن دارد باید شدت تمریناتش بین 120 تا 150 باشد. اگر کمتر از 120 باشد نشان دهنده آن است که تمرینات بیش از اندازه سبک بوده و حتی با ورزش نکردن تفاوت چندانی نداشته و اگر بیشتر از 150 باشد ممکن است به قلب فشار بیاورد و کل بدن را دچار مشکل کند. بعد از انجام دادن تمرین به یکباره ورزش را رها نکنید و با انجام دادن حرکات کششی بدن را سرد کنید و به حالت اول برگردانید. بعد از اتمام جلسه تمرین فقط مایعات بنوشید و سعی کنید تا 1 ساعت بعد از ورزش غذای مفصلی نخورید تا دچار مشکلی نشوید.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

تردمیل از محبوب ترین دستگاه های هوازی خانگی است که ورزش کردن را برای کاربران راحت تر و آسان تر می کند. انتخاب تردمیلی مناسب می تواند شروع ورزشی خوب و دوره ای جدید در زندگی شما باشد؛ با راه رفتن و دویدن بر روی این دستگاه می توانید سطح آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید.دستگاه تردمیل جزو دستگاه های هوازی است که کار کردن برای همه با آن ممکن است.این دستگاه دارای سطحی نرم برای پیاده روی می باشد که با استفاده از آن می توانید خطرات ناشی از راه رفتن و دویدن بر روی سطح معمولی که ممکن است برای فرد به وجود بیاید را کاهش بدهید.

کاربر با استفاده از تردمیل می تواند سرعت، شیب، مسافتی که دوست دارد را انتخاب کند و با نظارت خود و دستگاه تمام جنبه های تمرینات را کنترل نماید.کاربران می توانند از برنامه های از پیش تعیین شده دستگاه یا برنامه های طراحی شده توسط خود برای رسیدن به اهدافی مانند؛ تناسب اندام استفاده کنند یا حتی تمرینات خود را با دیگر وسایل و تجهیزات تردمیل تکمیل تر کنند.بعضی از تردمیل های امروزی ویژگی های خاصی دارند و می توانند اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار بدهند، مانند؛ میزان سرعت، ضربان قلب و ...، با کسب اطلاع از این شاخص های مهم می توان سطح آمادگی جسمانی خود را افزایش داد.

تردمیل و دوچرخه نه فقط برای ورزش بلکه برای تسکین درد!

با استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت که هر دو دستگاه های هوازی هستند، می توانید در کمترین زمان ممکن ورزش خود را شروع کنید و کالری بسوزانید.کاربران در هنگام انجام ورزش با تردمیل و دیگر دستگاه های هوازی در خانه می توانند به کارهای دیگر مانند؛ تماشای تلویزیون یا خواندن و گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود بپردازند و این کار باعث ترغیب آنها به انجام تمرینات بیشتر می شود.

تمام دستگاه های هوازی مانند؛ الپتیکال ها، دوچرخه های ثابت و تردمیل که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند وضعیت قلبی و عروقی را بهبود بخشیده و حتی بر سلامتی جسمی و روحی فرد نیز تاثیر زیادی بگذارند.استفاده راحت از تردمیل اهمیت بیشتری دارد و برای افزایش قابلیت های دستگاه نباید از آن چشم پوشی کنید؛ پس در ابتدا به نحوه تمرین و راحتی خود توجه کرده و بعد تردمیل مناسب را انتخاب نمایید.

پزشکان تاکید دارند روزانه حداقل 20 دقیقه ورزش انجام بدهید تا بتوانید سلامتی و عمر طولانی تری داشته باشید؛ ولی با توجه به مشغله هایی که این روزها مردم دارند فرصت پیدا نمی کنند برای ورزش به مکان های مناسب بروند؛ این افراد می توانند با استفاده از دستگاه های هوازی خانگی این فعالیت ها را انجام بدهند.همان طور که می دانید انجام ورزش و فعالیت خاص برای بهبود دردهای بدن باعث بیشتر شدن ضربان قلب می شود.

پزشکان به این نکته دست یافته اند که اگر یک دوره پایدار و مداوم از دستگاه های هوازی استفاده کنید، برای درمان مشکلات کمر بسیار کمک کننده است. این گونه ورزش های هوازی باعث افزایش گردش خون و منتقل شدن مواد مغذی به کل بدن می شود که به درمان بیماری ها منجر خواهد شد.بسیاری از بیماران مبتلا به کمر درد نمی توانند تمرینات شدید ایروبیک را انجام بدهند؛ تمرین با این دستگاه های هوازی کمک زیادی به بهبودی بیماری می کند.

می دانید که ورزش کردن باعث بازسازی ستون فقرات می شود و به بسیاری از بیماران توصیه شده که ورزش های منظم هوازی انجام بدهند تا کمتر دچار کمر درد شده و عضلات این ناحیه تقویت بشود.ورزش های هوازی در مقایسه با ورزش کردن معمولی تاثیر بیشتری بر سلامت افراد داشته و احتمال بهبود بیماران در زمان انجام تمرینات هوازی بیشتر است.

می دانید که بررسی ها ثابت کرده که ساده ترین راه برای کنترل وزن، کمتر کردن وزن یا حتی کاهش استرس، ورزش هوازی است که در عین حال می تواند تاثیر مناسبی بر روی ستون فقرات و مفاصل بگذارد.با انجام دادن ورزش هوازی اندروفین در بدن بیشتر تولید می شود و زمانی که این ماده پس از 30 یا 40 دقیقه ورزش ترشح بشود، مانند مسکن طبیعی عمل می کند و سبب می شود تا وابستگی بیماران به مسکن ها کاسته شود.

همان طور که می دانید اندورفین زیاد در بدن باعث شاداب تر شدن و بهبود خلق و خوی افراد می شود و برای درمان افسردگی بسیار توصیه شده است.با کمک گرفتن از مربیان و پزشکان می توانید تمریناتی با دستگاه های هوازی انجام بدهید که برای بهبود کمر و دردهای های عضلانی شما مناسب باشند و روند بهبود را تسریع کند.

انجام دادن پیاده روی ملایم برای کمر مناسب است و می توانید حداقل سه بار در هفته ورزش خود را با تردمیل انجام بدهید؛ فقط استفاده از کفش مناسب ورزشی را فراموش نکنید؛ این کار زحمت زیادی ندارد ولی می تواند بر کمر شما تاثیر زیادی داشته باشد.دوچرخه سواری هم می تواند برای افرادی که از کمر درد رنج می برند مفید باشد؛ زیرا به صورت نشسته می توانند به راحتی ورزش کنند و با انتخاب درست از بین مدل های مختلف دوچرخه ثابت نشسته یا ایستاده از برنامه های متنوع این دستگاه ها نیز استفاده کرده و بیماری و درد های خود را تسکین بدهند.

هایپر جیم بازدید : 49 شنبه 02 بهمن 1395 نظرات (0)

دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های پرطرفدار هوازی است که این روزها در خانه به راحتی قابل استفاده هستند و هم در باشگاه ها اشخاص زیادی طرفدار آن می باشند، اما باز هم با رواج این دستگاه ورزشی افرادی هستند که نحوه کار با دوچرخه ثابت را نمی دانند و همین امر باعث می شود تا آسیب ببینند و باعث دلزدگی آنها بشود.در این مقاله سعی داریم شیوه های صحیح استفاده از دوچرخه ثابت و روش های غلطی که بهتر است انجام نشود را توضیح بدهیم تا با اطلاع از آنها بتوانید تمرینات ورزشی صحیحی را برای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام انجام بدهید.

با دوچرخه ثابت چگونه ورزش کنید

برای استفاده از دوچرخه ثابت 3 حالت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه مقاله آنها به شما معرفی می کنیم.

حالت اول

در این حالت باید دست هایتان را جایی قرار دهید که ترمز دوچرخه های معمولی قرار می گیرند و به آرامی روی زین بنشینید و پاها را به شکل طبیعی بر روی پدال ها بگذارید؛ به یاد داشته باشید که کمر باید صاف بوده و گردن و شانه ها نباید درگیر باشند؛ هر چقدر بالاتنه در زمان رکاب زدن ثابت تر باشد به نفع شما خواهد بود.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

حالت دوم

باید شکل قرارگیری بر روی دوچرخه ثابت مثل حالت اول باشد، فقط این بار از روی زین بلند شوید. البته به یاد داشته باشید که خیلی از صندلی فاصله نگیرید، همین که مقداری از زین فاصله بگیرید کافی است. برای رکاب زدن عضلات مرکزی و باسن خود را نیز درگیر کنید و زمانی که رکاب می زنید باید حس کنید که باسنتان به زین نزدیک می شود؛ مانند تصویری که مشاهده می کنید.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

حالت سوم

برای انجام دادن حالت سوم استفاده از دوچرخه ثابت دست هایتان را بالاتر از گذشته بگیرید و در حالی که کمرتان صاف بوده و عضلات مرکزی بدن و باسن درگیر هستند، دستها را خم کنید تا بدن تا حدودی خم بشود. باسن در هنگام انجام این حالت باید کمی از زین فاصله داشته باشید و در زمان رکاب زدن باید عضلات همسترینگ و عضلات چهار سر ران درگیر باشند؛ به یاد داشته باشید در هنگام این تمرین نباید احساس فشار در ناحیه پایین کمر، گردن یا شانه ها داشته باشید.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

در ادامه مقاله قصد داریم اشتباهات رایج در دوچرخه سواری را به شما یاد آوری کنیم تا با در نظر گرفتن آنها هر زمان احساس کردید حالت انجام دادن تمرینات اشتباه است آنها را اصلاح کنید.البته به یاد داشته باشید زمانی که شدت تمرینات را بالا می برید، احتمال بروز خطا در انجام دادن فعالیت زیاد می شود؛ پس سعی کنید شدت تمرینات را در سطحی نگه دارید که بتوانید آن را کنترل کنید و فرم بدن به هم نریزد.

وضعیت اشتباه اول

زمانی که آرنج های ورزشکار رو به خارج است؛ کمر در این حالت صاف نیست و کاربر بر روی دوچرخه به گونه ای قرار می گیرد که انگار نمی تواند دستگاه را از خود جدا کند.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

اشتباه دوم

بعضی از افراد از زین بلند می شوند و باسن خود را نیز بالا می آورند و این کار باعث خم شدن کمر شده و بر ستون فقرات فشار وارد می کند؛ این یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد در زمان استفاده از دوچرخه ثابت احساس کمر درد دارند.اگر می خواهید در زمان استفاده از دوچرخه ثابت از روی زین بلند شوید، باسنتان را نیز بالا بیاورید تا کمر خم نشود و فاصله مناسبی با دستگاه داشته باشید.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

اشتباه سوم

زمان هایی که علاقمند هستید سریع تر رکاب بزنید تا تمرین زودتر تمام بشود و به اهداف خود برسید، به عواقب ناخوشایند این کار نیز توجه داشته باشید. این نحوه رکاب زدن نه تنها نمی تواند به شما کمکی کند؛ بلکه به زانوها و ستون فقرات نیز آسیب وارد می کند. در زمان پدال زدن نباید زانوها از پدال ها جلوتر باشند.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

اشتباه چهارم

اگر در وضعیتی که در تصویر می بینید زیاد قرار می گیرید، پس باید منتظر کمردرد باشید. در زمان رکاب زدن نباید نوک انگشت پاها رو به پایین باشد و می بایست تا آنجا که می توانید حالت طبیعی پا را حفظ کنید. برای صحیح نشستن سرتان را بالا ببرید و گردن و کمر را در یک خط صاف قرار بدهید و رکاب را کامل بچرخانید.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

اشتباه پنجم

اگر دوست دارید بدن در حالت مسابقه ای قرار بگیرد و همان تکان ها را تجربه کنید، بیش از اندازه به بدن فشار وارد نکنید؛ بهتر است با دوچرخه ثابت این کار را انجام ندهید، زیرا اگر بیش از اندازه بدن و مخصوصا بالاتنه را تکان بدهید، ممکن است آسیب های جدی به کمر وارد بشود. پس بهتر است حرکات اضافی را در زمان انجام تمرینات با دوچرخه ثابت به حداقل برسانید.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

اشتباه ششم

ورزشکاران گمان می کنند در زمان خستگی لم دادن و خم کردن بدن می تواند به آنها کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند؛ اما این کار به کل بدن آسیب می رساند و تمام بدن را تحت فشار قرار می دهد.

با دوچرخه ثابت چگونه درست ورزش کنیم؟

هایپر جیم بازدید : 51 یکشنبه 28 آذر 1395 نظرات (0)

تردمیل یک دستگاه ورزشی است که توسط آن می توان به انجام تمرینات هوازی پرداخت و به تناسب اندام، چربی سوزی، عضله سازی، بهبود سیستم قلبی – عروقی و بهبود سیستم تنفسی دست یافت.این دستگاه ورزشی دویدن و راه رفتن در فضای کوچک باشگاه و منزل را قابل دسترسی می کند. دویدن بر روی این دستگاه دقیقاً مشابه دویدن بر روی سطح زمین است؛ البته بر روی تردمیل 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب در اختیار کاربر قرار دارد که با افزایش هر یک از این 3 عنصر می تواند سطح تمرینات را افزایش بدهد.

بعضی از تردمیل ها مجهز به شیب برقی هستند؛ شیب برقی به صورت اتوماتیک و تنها با فشار یک دکمه در حالی که کاربر بر روی تردمیل در حال ورزش است به راحتی قابل تنظیم می باشد. کسانی که در برنامه تمرینی خود از شیب تردمیل استفاده می کنند بهتر است با تردمیلی ورزش کنند که به این نوع شیب مجهز باشد.شیب بیش از 10 درصد ورزش کوه پیمایی و تپه نوردی را شبیه سازی می کند و برای عضله سازی بسیار کارآمد است.

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید

تردمیل های مدرن و پیشرفته امروزی مجهز به ضربه گیرهای متعددی هستند؛ ضربه گیر کف مانع ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای دیگران می شود؛ ضربه گیر SDS از عضلات، مفاصل و ستون فقرات ورزشکار محافظت می کند و فشار بر این نواحی را تا حدود 80 درصد کاهش می دهد، ضربه گیر ASA مانند ضربه گیر SDS برای محافظت از اندام ورزشکار طراحی شده است، اما برای وزن های مختلف تا 5 مرحله قابل تنظیم می باشد و برندهای محدودی مجهز به این نوع ضربه گیر می باشند.

ضربه گیرهای فنری و بالشتکی نیز سطح تسمه تردمیل را نرم و انعطاف پذیر می کنند و ایمنی دستگاه را افزایش می دهند. مانیتور این دستگاه اطلاعات بسیار مفیدی مانند سرعت تمرین، مدت تمرین، کالری مصرف شده، مسافت پیموده شده، برنامه درحال اجرا و ضربان قلب کاربر را نشان می دهد؛ ورزشکار به وسیله این اطلاعات در حین تمرین از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و می تواند یک الگوی مناسب ورزشی را طراحی کند.

ضربان قلب برای تعیین سطح تمرین شاخص بسیار مهمی است و منطقه چربی سوزی را مشخص می کند؛ بیشترین چربی سوزی در هنگام انجام تمرینات هوازی زمانی رخ می دهد که ضربان قلب حدود 70 درصد حداکثر ظرفیت باشد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید.

پیش از شروع تمرین با تردمیل می بایست بدن خود را گرم کنید؛ برای این کار کافی است 2 الی 3 دقیقه با سرعت 3 الی 4 کیلومتر در ساعت راه بروید؛ سپس سرعت را به 6 الی 7 کیلومتر در ساعت برسانید و حدود 1 دقیقه با این سرعت بدوید و بعد دوباره سرعت را به 4 کیلومتر در ساعت برسانید و 1 دقیقه راه بروید؛ در این هنگام بدن شما گرم شده و مرحله Warm up را پشت سرگذاشته اید.در انتهای تمرین نیز باید 2 الی 3 دقیقه با سرعت کم بر روی این دستگاه راه بروید تا ضربان قلبتان به حالت عادی باز گردد و بعد از پایین آمدن از تردمیل حرکات کششی انجام بدهید.

روی تردمیل پس از آن که تعادل خود را به دست آوردید، دسته های دستگاه را رها کنید؛ چون در غیر این صورت کالری کمتری از دست می دهید و کارآیی تمرین کاسته می شود.در صورتی که با رها کردن دسته تعادل تان را از دست می دهید، سرعت اشتباه است و باید آن را کاهش بدهید. شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد؛ هر چه بیشتر ورزش کنید از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار می شوید و می توانید تمرینات شدیدتری را انجام بدهید.

برنامه تمرینی شما باید هر 4 الی 6 هفته تغییر کند و سطح آن را بالا ببرید؛ زیرا بدن پس از مدتی به تمرینات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها واکنش نشان نمی دهد. هرگز بدون پوشیدن کفش مناسب بر روی تردمیل تمرین انجام ندهید، این کار به عضلات و مفاصل شما آسیب جدی وارد می کند.

هنگام خرید تردمیل می بایست علاوه بر قیمت به قدرت موتور، وزن قابل تحمل برای دستگاه، برند، کشور سازنده، گارانتی، ضمانت و امکاناتی که دستگاه در اختیار ورزشکار قرار می دهد توجه کنید. بهتر است تردمیلی انتخاب نمایید که وزن قابل تحمل آن از وزن کاربرانی که مایل هستند از دستگاه استفاده کنند 10 الی 20 کیلوگرم بیشتر باشد؛ در این صورت دستگاه در برابر ضربات شدیدی که در هنگام دویدن به سطح تردمیل وارد می شود، دوام می آورد و عمر طولانی تری خواهد داشت.

تردمیل را باید از فروشگاه هایی تهیه کنید که به خریدار امکان بازدید بدهند و ارسال و نصب آن را بر عهده بگیرند؛ همچنین در برابر ضمانت پس از فروش به خوبی پاسخگو باشند.هایپر جیم با این که یک فروشگاه اینترنتی به شمار می آید به همه مشتریان خود اجازه می دهد در صورت تمایل به نمایشگاه بیایند و از نزدیک دستگاه مورد نظر خود را ببینند و آن را مورد تست قرار بدهند.

قبل از انتخاب تردمیل بخوانید

فروشگاه اینترنتی هایپرجیم با داشتن گواهینامه نمایندگی فروش بسیاری از برندهای معتبر و محبوب محصولات و تجهیزات ورزشی مانند توربوفیتنس تایوان، جی کی اکسر تایوان، پرومستر، پاندا، آیرون مستر، اسپرتک، استرانگ را عرضه می کند و محصولات اروپایی مانند ریباک انگلستان و بی اچ فیتنس اسپانیا را نیز به فروش می رساند. ارسال و نصب همه محصولات توسط فروشگاه هایپر جیم به صورت رایگان صورت می گیرد و از آنجایی که نماینده فعال بسیاری از کالاهای معتبر ورزشی جهان است ضمانت و خدمات پس از فروش محصولات را مورد پیگیری و پشتیبانی قرار می دهد.

هایپر جیم بازدید : 27 یکشنبه 28 آذر 1395 نظرات (0)

بهترین ورزش هوازی برای هرکس متفاوت است و به مولفه های مختلفی مانند آمادگی جسمانی، جنسیت، وزن، شرایط بدنی و ... بستگی دارد؛ سطح تمرین می بایست با آمادگی جسمانی فرد متناسب باشد؛ در هنگام انتخاب تمرین باید به حالت بدن خود توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر شکم بزرگی دارید باید تمریناتی انجام بدهید که فشار آن بیشتر بر ناحیه شکم متمرکز باشد؛ البته در ورزش هوازی می بایست همه عضلات بزرگ و اصلی بدن به صورت متوالی به کار گرفته شوند.

زمان در تمرین هوازی فاکتور تعیین کننده ای است؛ این گونه تمرینات باید در هفته 3 الی 5 جلسه و در هر جلسه به مدت 30 الی 60 دقیقه انجام بشوند؛ همچنین ورزش هوازی با تکیه بر بالارفتن ضربان قلب و اکسیژن رسانی بیشتر به بدن تعریف شده است.

طوری ورزش کنید که تمرینات برای شما لذت بخش باشد؛ یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ایمنی بدن است؛ انتخاب نوع تمرین یک تصمیم شخصی به نظر می رسد؛ اما بعضی تمرینات احتمال آسیب دیدگی و عوارض ورزشی را افزایش می دهد؛ برای مثال اگر اضافه وزن زیادی دارید نباید بدوید؛ چون با این تمرین وزن بدن مدام از یک پا به پای دیگر منتقل می شود و همان پایی که وزن بدن را متحمل می شود با ضربه شدیدی با زمین برخورد پیدا می کند؛ در نتیجه اگر وزن زیاد باشد مفصل زانو آسیب خواهد دید.

بهترین نوع ورزش هوازی

در هنگام انجام تمرین نباید شدت را آنقدر بالا ببرید که از نفس بیفتید و نتوانید حرف بزنید؛ چون همان طور که گفتیم ورزش هوازی اکسیژن رسانی را افزایش می دهد و اکسیژن بیشتر باعث کالری سوزی می شود؛ اگر طوری ورزش کنید که به اندازه کافی اکسیژن وارد بدنتان نشود، ورزش کارآیی خود را از دست می دهد.

پیاده روی یک تمرین بسیار ساده و در دسترس است که برای اکثر افراد مناسب می باشد؛ شدت این تمرین نیز به آمادگی جسمانی فرد مربوط می شود؛ برای پیاده روی فقط به یک کفش ورزشی مناسب نیاز دارید؛ این تمرین در داخل و خارج منزل قابل اجرا می باشد،کافی است یک تردمیل خانگی تهیه کنید؛ همچنین راه رفتن، ورزشی است که برای افراد تازه کار و برای کسانی که وزن زیادی دارند نیز مناسب می باشد.دوچرخه سواری نیز ورزش هوازی فوق العاده ای است؛ این ورزش را هم می توان در بیرون به وسیله دوچرخه متحرک و هم در داخل منزل توسط دوچرخه ثابت انجام داد.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت برای کسانی که مشکل ارتوپدی و یا ورم مفاصل دارند تمرین بسیار خوبی است؛ در صورتی ورزش پیاده روی و دوچرخه سواری را باهم ترکیب کنید یک ورزش ایده آل انجام داده اید و از مزایای قلبی – عروقی فراوانی بهرمند می شوید.این تمرین به کسانی که بیش از 20 کیلوگرم اضافه وزن دارند توصیه می شود؛ در صورتی که چنین ورزشی را به طور منظم و مستمر انجام بدهید ظرف مدت کوتاهی تاثیرات چشمگیری در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

دستگاه های هوازی تمرینات بسیار خوبی ارائه می دهند؛ بزرگترین مزیت این دستگاه ها این است که سطح تمرین بر روی آن ها برای افراد مبتدی و حرفه ای قابل تنظیم است و هرکس می تواند متناسب با آمادگی خود با آن ها ورزش کند؛ البته دستگاهی مانند پله کوهنوردی برای کسانی که با مشکلات زانو مواجه هستند بسیار تنش زا است و به مفاصل آن ها آسیب می رساند.

دستگاه اسکی فضایی برای این گونه افراد یک وسیله بسیار مناسب است؛ بر روی اسکی فضایی می توان تمرینات بدون برخورد و مناسبی انجام داد که به تقویت عضلات کمک می کند و منجر می شود کالری خوبی بسوزانید.شنا نیز یک ورزش هوازی بسیار مفرح است؛ اما این ورزش نیاز به آموزش دارد و مدتی طول می کشد تا آن را بیاموزید و بتوانید در مدت مناسب این ورزش را انجام بدهید؛ ورزش شنا بر عکس تمریناتی که تاکنون پیشنهاد کردیم بیشتر بر روی بالاتنه متمرکز می شود و این ناحیه از بدن را می سازد؛ بنابراین می بایست با ورزشی همچون پیاده روی و یا دوچرخه سواری ترکیب بشود.

تمرینات ایروبیک نیز برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مناسب هستند؛ اغلب ما تمرینات ایروبیک را به عنوان یک سری حرکات بدنی موزون که به صورت مکرر با موزیک انجام می شوند، می شناسیم؛ ولی در واقع هر ورزش هوازی که با ریتم موسیقی همراه بشود، ضربان قلب را بالا ببرد و باعث شود اکسیژن بیشتری به بدن برسد یک تمرین ایروبیک است.گوش دادن به موسیقی در حین انجام فعالیت های هوازی یک کار فانتزی نیست؛ بلکه یک ضرورت است. موسیقی انرژی را افزایش داده و باعث می شود مدت طولانی تری بتوانید به ورزش ادامه بدهید؛ در نتیجه کارآیی تمرین بالا می رود.

هایپر جیم بازدید : 29 یکشنبه 28 آذر 1395 نظرات (0)

در صورتی که 20 دقیقه بر روی تردمیل آرام قدم بردارید و شیب دستگاه صاف باشد 100 کالری مصرف می کنید؛ با این تمرین کالری یک آب نبات به سختی سوزانده می شود؛ در حالی که با یک برنامه اصولی در همین زمان می توانید حدود 500 کالری بر روی این دستگاه هوازی از دست بدهید.

در مدت 20 دقیقه بر روی تردمیل 500 کالری بسوزانید!

ما در این جا برای افرادی که فرصت زیادی برای ورزش کردن ندارند یک برنامه 20 دقیقه ای تمرین بر روی تردمیل ارائه می دهیم که بتوانند در مدت کوتاهی از ورزش نتایج شگفت انگیزی به دست بیاورند؛ کافی است این تمرین را در هفته 3 الی 4 جلسه انجام بدهید تا پس از 3 ماه تغییرات چشمگیری در بدن خود حس کنید؛ البته به شرط این که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و با پرخوری کالری مصرف شده را جایگزین نکنید.

3 دقیقه- شیب صفر- سرعت 8.5 کیلومتر در ساعت- 25 کالری می سوزانید و بدن گرم می شود
1 دقیقه- شیب 1 درصد- سرعت 4.5 کیلومتر در ساعت- 36 کالری سوزاندید
1 دقیقه- شیب 3 درصد- سرعت 3 کیلومتر در ساعت- 50 کالری سوزاندید
1 دقیقه- شیب 1 درصد- سرعت 8.5 کیلومتر در ساعت- 60 کالری سوزاندید
2 دقیقه- شیب 6 درصد- سرعت 3 کیلومتر در ساعت- 85 کالری سوزاندید
2 دقیقه- شیب صفر درصد- سرعت 8.5 کیلومتر در ساعت- 100 کالری سوزاندید
1 دقیقه- شیب 6 درصد- سرعت 3 کیلومتر در ساعت- 115 کالری سوزاندید
2 دقیقه- شیب 4 درصد- سرعت 6.5 کیلومتر در ساعت- 150 کالری سوزاندید
1 دقیقه – شیب 6 درصد- سرعت 3 کیلومتر در ساعت- 180 کالری سوزاندید
3 دقیقه- شیب 4 درصد- سرعت 6.5 کیلومتر در ساعت- 240 کالری سوزاندید
1 دقیقه- شیب 6 درصد- سرعت 3 کیلومتر در ساعت- 340 کالری سوزاندید
2 دقیقه- شیب 4 درصد- سرعت 4.5 کیلومتر در ساعت- حدود 500 کالری سوزاندید

زمانی که در یک جلسه تمرین اصولی حدود 500 کالری بسوزانید و چنین تمرینی را 5 بار در هفته تکرار کنید نیم کیلوگرم وزن از دست خواهید داد و اگر به همین صورت ادامه بدهید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید در پایان یک ماه 2.5 کیلوگرم از وزن شما کاسته می شود که عدد بسیار خوبی است.

این تمرین باعث می شود در مدت 4 ماه 10 کیلوگرم وزن کم کنید و به تناسب اندام نزدیک بشوید؛ البته شیب های زیاد برای کسانی که از مشکلات زانو رنج می برند خوب نیست و این برنامه برای افراد سالم طراحی شده است. 30 دقیقه قبل از شروع تمرین یک لیوان آب بنوشید و حنماً کفش ورزشی مناسب به پا کنید.

هایپر جیم بازدید : 45 یکشنبه 23 آبان 1395 نظرات (0)

زمانی که سطح تردمیل کاملاً صاف است و شیبی ندارد، راه رفتن و دویدن بر روی آن در مقایسه با دویدن و راه رفتن بر روی سطح زمین آسان تر می باشد؛ زیرا در این حالت با هیچ مقاومتی رو به رو نیستید؛ ایجاد مقاومت در حین ورزش دویدن یک دلیل منطقی برای استفاده از شیب تردمیل است.بر روی دستگاه تردمیل 3 فاکتور زمان، سرعت و شیب تحت اختیار کاربر قرار دارد که با افزایش هر یک از این 3 عنصر می توان سطح تمرینات را افزایش داد و تمرینات شدیدتری را پشت سرگذاشت.

تردمیل دستگاهی است که برای تمرینات هوازی مناسب می باشد و اغلب کسانی که به سراغ این دستگاه می روند به دنبال تناسب اندام و لاغری هستند؛ ایجاد شیب بر روی سطح تردمیل موجب می شود کاربر انرژی بیشتری از دست بدهد و عضلات خود را بهتر بسازد.

فواید ورزش با شیب تردمیل

اغلب تردمیل های پیشرفته امروزی مجهز به شیب برقی هستند؛ موتور تنظیم شیب برقی از موتوری که تسمه را به حرکت درمی آورد، مجزا است و گاهی گارانتی جداگانه دارد؛ به وسیله این موتور می توان شیب دستگاه را به سادگی و با فشار یک دکمه تنظیم کرد.شیب 1 درصد نقش مقاومت هوا در تمرینات خانگی را ایفا می کند؛ با این شیب دویدن در محیط بیرون شبیه سازی می شود. بعضی از تردمیل ها در حافظه خود برنامه های از پیش تعیین شده ای را ذخیره دارند که در این برنامه ها شیب به صورت خودکار تغییر می کند و برخی از برنامه ها نیز بر اساس تغییر شیب طراحی شده اند.

هر چه شیب بیشتر باشد کالری سوزی افزایش پیدا خواهد کرد؛ البته این در صورتی صحت دارد که سرعت را کم نکنیم. بالا بردن شدت و دشواری تمرین یکی از نکاتی است که به کاهش وزن منجر می شود.ضربان قلب شاخص مناسبی است که توسط آن می توانیم سطح تمرین را تعیین کنیم. در هنگام انجام تمرین ورزشی با تردمیل باید ضربان قلب را 70 الی 85 درصد حداکثر ظرفیت نگه داریم؛ با این روش بدن در منطقه چربی سوزی باقی می ماند.

اگر ضربان قلب به بیش از 99 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد احتمال بروز مشکلات قلبی- عروقی مانند حملات قلبی و سکته افزایش می یابد؛ به همین علت در هنگام انجام تمرینات ورزشی می بایست به ضربان قلب خود توجه کنیم. تردمیل های مدرن امروزی معمولاً به سنسور ضربان قلب مجهز هستند و تعداد ضربان قلب در هر دقیقه را بر روی مانیتور نشان می دهند. اطلاعاتی که نمایشگر دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد ارزش زیادی دارد؛ ورزشکار می تواند توسط این اطلاعات مفید در طی تمرین از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و یک الگوی مناسب ورزشی را طراحی کند و بر اساس آن الگو پیش برود.

استمرار و تداوم در ورزش اهمیت ویژه ای دارد، آخرین تحقیقات در این زمینه نشان داده کسانی که 5 جلسه در هفته و در هر جلسه حدود 30 دقیقه در سطح متوسط به تمرینات ورزشی مشغول می شوند، نتایج مطلوبی به دست می آورند. انجام تمرین دویدن و راه رفتن روی تردمیل خانگی به مراتب از ورزش کردن در فضای بیرون راحت تر است. وسایل ورزشی خانگی، ورزش را قابل دسترسی می سازند. افرادی که با دستگاه های خانگی ورزش را آغاز می کنند اغلب تداوم بیشتری در این راه دارند و راضی تر هستند.

مقدار کالری که در هنگام ورزش مصرف می شود به عوامل مختلفی مربوط می شود. برای مثال هر چه وزن فرد بیشتر باشد، بیشتر کالری می سوزاند؛ زیرا در هنگام دویدن و راه رفتن وزن بیشتری را با خود به حرکت درمی آورد.سختی و شدت تمرین در مصرف کالری اهمیت خاصی دارد؛ همان طور که اشاره شد سطح تمرین با ضربان قلب فرد سنجیده می شود. زمانی که ورزشکار با شدت بیشتر به تمرین می پردازد، شش ها و قلب با شدت بیشتری کار می کنند و کالری زیادتری مصرف می شود.

با افزایش شیب تردمیل عضلات بیشتری درگیر می شوند؛ این مسئله به افزایش کالری سوزی منجر می شود. برای کسانی که سالم هستند و از درد زانو رنج نمی برند استفاده از یک شیب متعادل در سرعت زیاد گزینه مناسبی است.به محض این که روی تردمیل تعادل خود را به دست آوردید، دستگیره های دستگاه را رها کنید؛ زیرا مصرف کالری با تکیه دادن به دستگیره ها کاهش پیدا می کند؛ همچنین این کار اشتباه فرم بدن را به هم می ریزد.

هنگام راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل حرکت دست ها را با وزن بدن همراه کنید و دست ها را همراه با حرکت پاها به جلو و عقب ببرید. دست ها باید با زاویه 90 درجه در دو طرف بدن باشند. ورزش با دستگاه تردمیل احتمال بروز مصدومیت مفاصل و مخصوصاً مفصل زانو را کم می کند؛ ولیکن دویدن و راه رفتن بر روی زمین در فضای بیرون، استرس زیادی به مفاصل زانو ران ها وارد می سازد.

تردمیل های امروزی اغلب مجهز به ضربه گیرهای گوناگونی هستند که سطح تسمه دستگاه را نرم و انعطاف پذیر می کند؛ با وجود چنین ضربه گیرهایی می توانید بدون داشتن دغدغه با شیب تردمیل ورزش کنید؛ شیب بیشتر از 10 درصد ورزش کوه پیمایی را شبیه سازی می کند و برای انجام تمرینات مربوط به این ورزش مناسب است. شیب زیاد کشش موثری در عضلات دوقلو، تاندون ها و آشیل ایجاد می کند؛ اگر تردمیل به ضربه گیرهای استانداردی مجهز باشد از کوتاهی، گرفتگی و پارگی آشیل جلوگیری خواهد شد.

کسانی که از کمر دردهای مزمن رنج می برند نباید با شیب تردمیل ورزش کنند؛ زیرا عضلات پایین کمر این افراد ضعیف است. آن ها می بایست تمرینات خود را با سرعت کم شروع کرده و به تدریج شدت تمرین را افزایش بدهند تا عضلات کمرشان تقویت بشود.نتیجه آخرین تحقیقات این بود که شیب 3 درصد اثرات منفی بر روی پا را می کاهد و فشار وارده را حدود 24 درصد کم می کند.

هایپر جیم بازدید : 31 یکشنبه 23 آبان 1395 نظرات (0)

توپ بدنسازی که به آن توپ پیلاتس نیز گفته می شود برای نخستین بار در کشور سوئیس برای کمک به کودکان معلول و فیزیوتراپی آنان به کار گرفته شد؛ به همین علت به آن توپ سوئیسی هم گفته می شود و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این توپ محبوب برای بدنسازی و تناسب اندام استفاده می شود؛ ضمن این که زنان باردار در طی دوران بارداری برای وضع حمل آسان می توانند با آن تمرینات متعددی انجام بدهند. این توپ پیلاتس در یوگا و ژیمناستیک نیز به کار برده می شود. ولی مناسب ترین نامی که با این وسیله می توان داد همان توپ بدنسازی است.

توپ های بدنسازی مرغوب از جنس وینیل هستند؛ اما این توپ از پلاستیک هم ساخته می شود. همان طور که می دانید پلاستیک وقتی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد آسیب می بیند؛ البته توپ بادی از هر جنسی که باشد در برابر اشیای تیز دوام نمی آورد؛ به همین علت وقتی با آن ورزش می کنید توجه داشته باشد زیور آلات یا قسمت های فلزی لباستان مانند دکمه ها و زیپ های فلزی تیز توپ را سوراخ نکند. در مورد فشار وزنتان نگران نباشید؛ این توپ ها معمولا وزن 200 الی 300 کیلوگرم را متحمل می شوند.

سایز مناسب توپ بدنسازی و فواید ورزش با آن 

مزایای توپ بدنسازی

مزیت این توپ در مقایسه با سایر وسایل بدنسازی این است که چندان گران قیمت نیست، فضای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی می توان آن را حمل کرد به همین علت برای استفاده در منزل بسیار مناسب می باشد؛ ورزش با این توپ پیچیده نیست و نیاز به آموزش طولانی مدتی ندارد. ورزش با توپ بدنسازی بسیاری از بیماری ها و اختلالات را رفع می کند. این وسیله برای توانبخشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در دهه 1960 یک کارخانه اسباب بازی سازی در کشور ایتالیا تعداد محدودی از این توپ های بدنسازی را ساخت و با نام توپ های ژیمناستیک وارد بازار کرد؛ این توپ ها به سرعت فروخته شدند و محبوبیت پیدا کردند؛ دو دهه بعد همان شرکت اسباب بازی سازی شرکتی به نام Gymnic تاسیس کرد و به صورت عمده توپ های بدنسازی را تولید و عرضه کرد؛ مراکز توانبخشی از این وسیله استقبال زیادی کردند و مدتی بعد ورزشکارن دو میدانی برای تمرینات خود به سراغ این توپ رفتند و خیلی زود این وسیله جایگاه خود را در سالن های بدنسازی یافت و تبدیل به یکی از وسایل مهم باشگاه های بدنسازی شد.

امروزه بسیاری از مربیان بدنسازی و پزشکان متخصص ارتوپدی استفاده از این توپ را توصیه می کنند و آن را در برنامه ورزشی بیماران و ورزشکاران جا می دهند. در صورتی که در برنامه ورزشی خود به انجام ورزش شکم یا همان دراز و نشست بر روی نیمکت یا زمین می پردازید، توپ بدنسازی جایگزین بسیار مناسبی است؛ این وسیله تاثیر ورزش را افزایش می دهد و آن را آسان تر می کند.

انجام تمرینات ورزشی با این وسیله موجب تقویت عضلات پشت و شکم می شود. نشستن برروی این توپ نیاز به حفظ تعادل دارد؛ چون سطح ناپایداری را به وجود می آورد؛ این عدم تعادل و سطح ناپایدار فرد را مجبور به حفظ تعال کرده و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

با این وسیله ماهیچه های زیادی را می توان به کار گرفت؛ ماهیچه هایی که در حالت عادی کاری نمی کنند و برای حفظ تعادل به کار گفته می شوند، در هنگام ورزش با این توپ پویا می شوند؛ همچنین تمرین با توپ پیلاتس عضلات اصلی و بزرگ بدن را به چالش می کشاند.تنظیم صحیح عضلات و به کار گرفتن قسمت های مختلف بدن برای ایجاد تعادل از مزایای این توپ به شمار می آید.

کسانی که شکم بزرگی دارند برای از بین بردن چربی های اضافه و توانند با توپ بدنسازی تمریناتی انجام بدهند که بر روی این نواحی متمرکز می شود. همان طور که گفتیم در هنگام ورزش با این توپ گروه های اصلی عضلات درگیر می شوند؛ این وسیله برای کاهش کمر درد و پیشگیری از آن بسیار مفید می باشد؛ ضمن این که قدرت و استقامت عضلات را بهبود می بخشد و انطاف پذیری را افزایش می دهد.

توپ بدنسازی برای انجام حرکات کششی بهترین وسیله محسوب می شود و با آن به راحتی می توان تمرینات متعددی را انجام داد. هر حرکت و جنبشی که موجب تقویت عضلات می شود به چربی سوزی بدن نیز کمک می کند؛ در صورتی که به طور منظم و روزانه با توپ بدنسازی به انجام تمرینات ورزشی بپردازید، در این زمینه به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنید.

سایز توپ بدنسازی

توپ های بدن سازی معمولا در 4 سایز تولید می شوند که هر رنگ نشان دهنده سایز خاصی است؛ بنابراین در هنگام انتخاب توپ رنگ آن را نباید سلیقه ای انتخاب کنید؛ بلکه می بایست به سایز آن با در نظر گرفتن قد خود توجه داشته باشید. برای انتخاب سایز توپ دقت داشته باشید وقتی بر روی آن می نشینید و پاها را کمی باز می گذارید و به زانو های خود زاویه 90 درجه می دهید، باسن و ران ها می بایست با سطح زمین موازی باشند، در غیر این صورت توپ با قد شما متناسب نیست.

√ توپ های بدنسازی که ارتفاع آن ها 45 سانتی متر است برای افرادی که قدشان کمتر 152 سانتی متر می باشد مناسب هستند.

√ توپ های بدنسازی که 55 سانتی متر ارتفاع دارند برای افرادی مناسب هستند که قدشان حدود 155 الی167 سانتی متر می باشد.

√ توپ های بدنسازی که 65 سانتی متر ارتفاع دارند برای کسانی مناسب هستند که قدشان 170 الی 185 سانتی متر است.

√ توپ های بدنسازی که 75 سانتی متر ارتفاع دارند برای افرادی که قدشان بلند از 185 سانتی متر می باشد، مناسب است.

هرچه توپ پر بادتر و سفت تر باشد در هنگام تمرینات ورزشی بدن را بیشتر به چالش می کشاند؛ اما برای مبتدیان بهتر است کمی توپ خود را کم بادتر کنند و بعد از افزایش سطح آمادگی جسمانی برای انجام تمرینات شدیدتر توپ را پر باد کنند.از توپ بدنسازی می توانید به عنوان یک صندلی برای تماشای تلوزیون استفاده کنید که در این صورت عضلات بدن برای حفظ تعادل مدام به کار گرفته می شوند و تاثیرات مثبت بسیاری دارد.

هایپر جیم بازدید : 31 یکشنبه 23 آبان 1395 نظرات (0)

برخی از افرادی که به تازگی ورزش کردن را شروع نموده اند یا وسیله ورزشی خانگی مانند تردمیل ، اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت خریداری کرده اند و قصد دارند ورزش را آغاز کنند باید حتماً به نکات خاصی توجه کنند تا از بروز آسیب و صدمه به اندام های خود جلوگیری کنند.بسیاری از ما وقتی تصمیم می گیریم که هدفی را دنبال کنیم در ابتدا نسبت به آن زیاده روی می کنیم،در حالی که برای رسیدن به موفقیت بهتر است تا گام به گام پیشروی کرد.مثلاً فردی را تصور کنید که سالها فعالیت ورزشی خاصی نداشته و با تجمع بافتهای چربی و چاقی مواجه شده است،این فرد پس از خرید تردمیل و قرار دادن آن در منزل بدون توجه به آمادگی بدنی خود و میزان سلامتی شروع به انجام تمرینات سخت ورزشی می کند و قصد دارد تمامی کم تحرکی های سالهای قبل را یک شبه جبران نماید و خیلی زود به کاهش وزن دست یابد!

نحوه شروع ورزش برای تازه کارها

در صورتیکه این شیوه نه تنها شما را در رسیدن به هدفتان یاری نمی کند بلکه سبب می شود تا به دلیل ضعف، خستگی و گرفتگی عضلات که بر اثر این روش نادرست ورزش کردن نصیبتان شده است خیلی زود نا امید و حتی دلزده شوید و این راه را نیز روشی سخت و ناممکن تصور کنید.این در صورتی ست که بهترین و علمی ترین روش برای دستیابی قطعی به کاهش وزن تنها ورزش کردن می باشد.

در این مطلب ما قصد داریم تا نحوه صحیح ورزش کردن برای افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند بیان کنیم تا با پیروی از این روش بتوانند به کاهش وزن دستیابند:

در روزهای ابتدایی که تمرین کردن را شروع کرده اید باید سعی کنید تا از انجام تمرینات سخت و طولانی مدت بپرهیزید در ابتدا تنها به فکر رسیدن به آمادگی بدنی باشید و کاهش وزن را فراموش کنید. بعد از اینکه بدن شما به آمادگی کافی رسید می توانید برنامه کاهش وزن خود را به سادگی دنبال کنید.در روزهای ابتدایی تمرین شما بر روی دستگاه نباید بیشتر از بیست دقیقه باشد،شدت تمرین خود را نیز حداکثر تا حد متوسط بالا ببرید .

مثلاً اگر با استفاده از تردمیل ورزش می کنید در ابتدا به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید و با سرعت 3 کیلومتر در ساعت بر روی دستگاه تمرین کنید و به آهستگی سرعت را افزایش دهید تا به 5 کیلومتر در ساعت برسید.شما در هفته دوم می توانید اندکی زمان را افزایش دهید و سرعت را نیز بالا ببرید.مثلاً 30 دقیقه تمرین با سرعت حداکثر 6 کیلومتر در ساعت مناسب می باشد.بهتر است تمرینات شما به شکل تناوبی باشد یعنی هر از گاهی سرعت خود را برای دقایقی کم و دوباره زیاد کنید.

بعد از پایان سه هفته و در هفته چهارم می توانید سرعت تمرین خود با استفاده از تردمیل به 7 تا 8 کیلومتر در ساعت افزایش دهید.اما در هر مرحله بهتر است که تمرینات را به شیوه تناوبی انجام دهید.البته اگر آمادگی جسمانی بدن شما بالاتر است می توانید شدت تمرینات خود را افزایش دهید.

نباید انتظار داشته باشید که بعد از هر جلسه ورزشی تاثیر آن را بر بدن خود مشاهده کنید.کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام پروسه ای زمان بر است و شما باید در آن صبر و پشتکار داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.اصولاً انجام سه ماه تمرین به طور مرتب و حداقل در 5 روز در هفته برای کاهش وزن افراد موثر است؛البته به شرطی که در کنار آن به یک رژیم غذایی کم کالری نیز پایبند باشید و ورزش خود را قطع نکنید.

نکته مهم دیگر این است که پس از مدتی که از انجام ورزش شما گذشت و شما مانند سابق شور و شوق استفاده از دستگاه را نداشتید باز هم به استفاده از آن ادامه دهید،البته اغلب افراد بعد از گذشت چند ماه از شروع فعالیت ورزشی خود به آن پایبند می شوند و با توجه به نتایج مثبتی که علاوه بر کاهش وزن بر روی سلامتی بدن آنها دارد و به طور مشهود قابل حس است، آن را جزئی از برنامه زندگی خود احساس می کنند و دنبال می نمایند.

البته این مهم است که زمانی به سراغ تمرین ورزشی بروید که از لحاظ حسی و جسمی آمادگی انجام آن را دارید. زیرا انجام حرکات ورزشی زمانی موثرتر است که آن را با انرژی بیشتری انجام دهید به این ترتیب کالری بیشتری نیز می سوزانید.شما می توانید در طول تمرین برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را نگاه کنید یا به یک موسیقی انرژی بخش گوش کنید به این ترتیب متوجه گذشت زمان نمی شوید و ورزش برای شما ساده تر می شود.

در هنگام انجام هر حرکت ورزشی باید مراقب نحوه تنفس خود باشید.تنفس شما باید منظم و عمیق باشد تا اکسیژن رسانی به شیوه ای مناسب برای بدن شما انجام شود.نوشیدن آب برای هیدراته کردن بدن نیز در طول تمرین ضروری ست.حدود بیست دقیقه قبل از شروع تمرین مقداری آب بنوشید و در طول تمرین نیز یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هر چند دقیقه یکبار جرعه ای آب بخورید تا بدن شما دچار کم آبی نشود و دمای بدنتان معتدل گردد.

سعی کنید مرتباً وزن خود را اندازه گیری نکنید.حساسیت بی مورد در این خصوص نتیجه بخش نیست.زیرا هیچ کس یک مرتبه به کاهش وزن نمی رسد پس صبر و حوصله داشته باشید.بهتر است تا در هر ماه فقط یکبار وزن خود را با ماه قبل مقایسه کنید.

هرگز با شکم پر بر روی تردمیل نروید،حدود دو ساعت پیش از ورزش و یک ساعت پس از آن از خوردن وعده های اصلی پرهیز کنید و به ویژه بعد از آن غذاهای کم کالری مانند میوه و سبزیجات سبز میل کنید.

سعی کنید برای داشتن انگیزه بیشتر با یکی از اعضای خانواده و دوستان خود تمریناتتان را دنبال کنید و یکدیگر را به ادامه ورزش تشویق نمایید.مثلاً نوبتی از تردمیل استفاده کنید و در این فرصت شخص دیگرمی تواند از حرکات نرمشی، طناب و دراز نشست استفاده نماید.
از انجام ورزش لذت ببرید و هرگز با نگرانی و استرس دستیابی به نتیجه ورزش نکنید.مطمئن باشید ورزش با برنامه و همیشگی شما را از کارتان پشیمان نمی کند و به جز کاهش وزن فواید زیادی برای سلامتی شما دارد و سبب جوان تر و زیبا شدن شما می گردد، پس از انجام آن شاد باشید.

هایپر جیم بازدید : 51 شنبه 01 آبان 1395 نظرات (0)

جسم انسان از دو نوع بافت تشکیل شده است؛ یکی بافت بدون چربی است که شامل استخوان، عضلات و اندام های می شود و دیگری بافت چربی می باشد. درصد نسبی بافت چربی و بافت بدون چربی ترکیب و ساختار بدن را تشکیل می دهند که یکی از معیارهای اصلی ترکیب بدن به شمار می آید و این موضوع دلائل مختلفی دارد.

1- اضافه وزن ناشی از بافت چربی در هنگام حرکت تبدیل به بار اضافه و مقاومت می شود؛ در نتیجه اضافه وزن فشار زیادی به بدن وارد می کند.

2- بافت بدون چربی نشانه ظرفیت بالای انجام کار است و بالا بودن بافت چربی با انجام کار رابطه عکس دارد.

3- چربی های اضافه دامنه حرکت را محدود می کند

4- اضافه وزن و چاقی فرد را در معرض خطر سکته و ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، فشار خون و... قرار می دهد.

ورزش و ترکیب بدن

امروزه اغلب جوامع برای کسانی که اندام ورزیده دارند ارزش زیادی قائل هستند و این مسئله بر روی زندگی افراد تاثیر به سزایی دارد. چون چاقی تبدیل به یک وضعیت ناپسند شده است، برخی از افراد به دلیل اضافه وزن و نارضایتی از شکل اندام خود در ارتباطات اجتماعی و میان فردی دچار مشکل می شوند؛ البته باید بدانید یک مقدار بافت چربی برای بدن مانند یک محافظ و عایق عمل می کند که مقداری انرژی را در خود ذخیره می سازد.
خانم ها حداقل به 12 درصد چربی برای حمایت از کارکردهای فیزیولوژیک بدن در دوران بارداری، نیاز دارند.

اضافه وزن زیاد که ناشی از بافت چربی باشد با تندرستی و آمادگی جسمانی بدن رابطه منفی دارد. برای کاهش وزن باید به دو اصل ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب پرداخت و نسبت بافت چربی و بافت بدون چربی را کنترل کرد؛ اگر کالری که از غذاها به دست می آوریم با فعالیت بدنی ما متناسب باشد بدن کالری های دریافتی را برای تامین انرژی می سوزاند و آن ها را به عنوان بافت چربی ذخیره نمی کند. برای ایجاد تعادل در کالری مصرفی و کالری که می سوزانیم و حفظ و نگهداری ترکیب بدن می بایست در رژیم لاغری به میزان متابولیک و مقدار فعالیت جسمی که انجام می دهیم دقت کنیم.

متابولیک در اصل مقدار انرژی است که در زمان مشخصی برای ادامه کارکرد بدن مصرف می شود. بدن افراد در این زمینه با هم متفاوت هستند؛ بعضی از افراد به طور طبیعی در مقایسه با سایرین برای ادامه حیات کالری بیشتری مصرف می کنند. متابولیک می تواند تحت تاثیر هورمون های مختلف بدن نیز قرار بگیرد که این مسئله به سادگی قابل تغییر نیست و باید برخی از غدد درون ریز مورد معاینه قرار بگیرند و در صورت لزوم فرد داروهای خاصی مصرف کند.

بهترین راه برای کنترل وزن، افزایش سطح فعالیت های بدنی است. بافت چربی در 2 دوره از زندگی افراد به سرعت افزایش می یابد. یکی در 6 ماه اول تولد است و دوره دوم در دوران بلوغ و اوایل نوجوانی می باشد. در دوره نوجوانی معمولا افراد جهش رشد چشمگیری دارند؛ ورزش و تحرک بدنی در این دوره بسیار سرنوشت ساز است.

رژیم های غذایی نباید با گرسنگی شدید همراه باشند؛ چون در این صورت بدن عضله از دست می دهد، در حالی که ورزش انرژی و کالری می سوزاند و به صورت بالقوه ترکیب بدن را تغییر می دهد. ورزش با ترکیب بدن رابطه دقیق و قابل توجهی دارد. تحقیقات نشان می دهد، افرادی که به انجام تمرینات هوازی می پردازند ترکیب بدنی بهتری به دست می آورند. ورزش هم زمان با کاهش کالری که از خوردن خوراکی های غیر ضروری به دست می آوریم، بیشترین اثر را در کاهش وزن دارند.

پس از سن 50 سالگی وزن کلی بدن کاهش می یابد و این امر بازتاب کاسته شدن توده بدن است و نه کاهش چربی؛ در سالخوردگی کاهش وزن استخوان ها به دلیل کاهش تراکم استخوان ها و بافت عضلانی، اضافه شدن بافت چربی را پنهان می کند و فرد تصور می کند لاغر شده است؛ در حالی که هنوز توده های چربی زیادی دارد که ممکن است به او آسیب برسانند. متاسفانه تحقیقات نشان داده انجام تمرینات ورزش در سالخوردگی تغییرات چشمگیری در وزن، توده چربی و یا توده عضلانی ایجاد نمی کند؛ اما در سلامت قلبی- عروقی و کنترل فشار خون تاثیر دارد.

به هر حال ورزش در هر سنی برای بدن مفید است و به سلامتی و طول عمر بیشتر کمک می کنند. کسانی که فضای کافی برای انجام تمرینات ورزشی هوازی را ندارند می توانند از دستگاه های هوازی همچون تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... استفاده کنند.

امروزه استفاده از این گونه دستگاه ها در منازل و باشگاه های ورزشی رواج بسیاری یافته است. در واقع دستگاه های هوازی ورزش در فضای بیرون را برای ما شبیه سازی می کنند و توسط آن ها می توانیم بر محدودیت زمان و مکان غلبه کنیم. ورزش باید به صورت اصولی، منظم و مستمر انجام بشود تا تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشد.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 01 آبان 1395 نظرات (0)

دویدن و راه رفتن بر روی دستگاه هوازی تردمیل یکی از بهترین روش هایی است که منجر به بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی شده و تناسب اندام را افزایش می دهد؛ زیرا در هنگام ورزش با این دستگاه به دلیل نرم و انعطاف پذیر بودن سطح تسمه و وجود ضربه گیرها، مفاصل بدن سازگاری بیشتری با فشار ناشی از تمرین پیدا می کنند.

اغلب اوقات نامساعد بودن آب و هوا، کمبود وقت و در دسترس نبودن فضای مناسب به افراد اجازه نمی دهد بتوانند در محیط بیرون به انجام تمرینات ورزشی بپردازند؛ بنابراین تردمیل جایگزین بسیار مناسبی است که همواره در دسترس می باشد؛ به خصوص اگر یک تردمیل خانگی تهیه بکنید می توانید در هر زمان از شبانه روز که فرصت پیش آمد به انجام تمرینات ورزشی با این وسیله مشغول بشوید و از وقت خود بهترین بهره را ببرید.

در صورتی که به تردمیل شیب 1 الی 2 درجه بدهید شرایط دویدن در فضای بیرون شبیه سازی می شود. تردمیل های پیشرفته و مدرن امروزی ویژگی هایی دارند که توسط آن ها کاربر می تواند از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند. مثلا نمایشگر دستگاه اطلاعاتی همچون زمان، سرعت، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را نشان می دهد که توسط این اطلاعات مفید کاربر می تواند سطح تمرین و توانایی خود را مورد ارزیابی قرار بدهد.

روش های پیشگیری از گردن درد پس از ورزش با تردمیل

گاهی اشتباه ورزش کردن با تردمیل یا هر دستگاه دیگری منجر می شود در حین تمرین یا پس از آن در نواحی خاصی از بدن خود احساس درد و ناراحتی بکنید. مناسب بودن موقعیت بدن در حین انجام تمرینات ورزشی اهمیت ویژه ای دارد. اگر به روش اصولی و صحیح به انجام تمرینات ورزشی بپردازید، دردهای نامتعارف پس از تمرین به وجود نمی آیند.

بر روی تردمیل نباید سرخود را زیادی بالا بگیرید یا پایین بیندازید؛ این کار موجب کاهش کارآیی بدن شده و باعث گردن درد می شود. در هنگام دویدن یا راه رفتن می بایست درست به نقطه مقابل خود نگاه کنید؛ برای رسیدن به این منظور بهتر است در مقابل آیینه تمرین انجام بدهید؛ در هنگام ورزش با این دستگاه بالاتنه خود را عمود و صاف نگه داشته و سر را در مرکز ستون مهره ها قرار بدهید.

خستگی زیاد ممکن است سبب بالا رفتن کتف ها و پایین افتادن سر بشود که این مسئله منجر به ایجاد تنش در ناحیه گردن می شود و اگر به این حالت ادامه بدهید، قطعا دچار گردن درد می شوید. قبل از شروع تمرینات حتما باید بدن خود را گرم کنید؛ این کار برای کاهش دادن آسیب های ورزشی ضروری است. پیش از آن که بر روی تردمیل بروید چند دقیقه حرکات کششی انجام بدهید و چند کشش نرم نیز به گردن خود بدهید تا از هر نوع گرفتگی جلوگیری بشود.

حرکات کششی و گرم کردن بدن پیش از ورزش، گردش خون را سریع تر و بهتر می کند و باعث می شود بدن پاسخ بهتری به تمرینات نشان بدهد و سازگاری بدن افزایش پیدا می کند. چه زمانی که بر روی زمین می دوید و چه بر روی تردمیل، سعی کنید یک ریتم روان و ثابت داشته باشید؛ برای دست یابی به این منظور بهتر است به موسیقی پرانرژی و پر ضرب گوش بدهید و همراه با ضرب آهنگ موسیقی گام بردارید؛ بدین ترتیب هم سرعتتان بیشتر می شود و هم راحت تر تعادل خود را حفظ می کنید.

پس از به دست آوردن تعادل خود بر روی این دستگاه دسته های تردمیل را رها کنید و مانند زمانی که بر روی زمین می دوید یا راه می روید، دست ها را به حالت 90 درجه در دو طرف بدن نگه داری؛ گرفتن دسته تردمیل به طور مداوم موجب ایجاد تنش و گرفتگی در قسمت بالا تنه و به خصوص در ناحیه گردن می شود؛ باید به دستان خود اجازه بدهید به حالت طبیعی عقب و جلو بروند و چرخش داشته باشند.

دم و باز دم عمیق و منظم نیز در حین تمرین از ایجاد گرفتگی و درد پیشگیری می کند. انجام تمرین بر روی دستگاه تردمیل یک ورزش هوازی محسوب می شود؛ ما به تمریناتی هوازی می گوییم که در مدت زمان نسبتا طولانی و با شدت متوسط انجام بشود و در هنگام چنین تمریناتی بدن به اکسیژن زیاد و همچنین آب نیاز دارد. نوشیدن آب در طی تمرین به صورت جرعه جرعه کمک می کند دمای بدن متعادل باقی بماند و سوخت و ساز افزایش پیدا کند؛ در واقع با نوشیدن آب ما بدن خود را هیدراته نگه می داریم.از دست رفتن آب زیاد به دلیل عرق ریختن در حین تمرینات ورزشی موجب سردرد و تنش در عضلات گردن می شود. یک فرد معمولی باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد.

در پایان تمرین نیز دقایقی برای سرد کردن بدن خود وقت بگذارید؛ اول کمی آهسته بر روی تردمیل راه رفته سپس دستگاه را خاموش کرده و از آن پایین بیایید و به انجام حرکات کششی مشغول بشوید.ماساژ گرفتن پس از ورزش به رفع خستگی و گرفتگی و کوفتگی پس از ورزش کمک می کند؛ ماساژ پس از ورزش ریکاوری فوق العاده ای محسوب می شود.

هایپر جیم بازدید : 27 شنبه 01 آبان 1395 نظرات (0)

در هنگام خرید به بدنه تردمیل توجه کنید؛ بدنه اغلب تردمیل های موجود در بازار از جنس فولاد است، اما بعضی از تردمیل ها از جنس آلومینیوم هستند. این که تردمیل تا چه میزان وزنی را می تواند تحمل کند به بدنه دستگاه بستگی دارد. البته قدرت موتور نیز در این زمینه بی تا ثیر نیست؛ به هر حال تردمیلی که تا وزن 150 کیلو گرم را تحمل می کند در مقایسه با تردمیلی که حداکثر توان آن تا وزن 90 کیلوگرم است بدنه محکم تری دارد و البته بزرگتر است.

در مورد تردمیل های باشگاهی هر چه تحمل وزن دستگاه بیشتر باشد بهتر است زیرا کاربران بیشتری می توانند از دستگاه استفاده کنند؛ ولیکن در مورد تردمیل های خانگی بهتر است تحمل وزن تردمیل با وزن استفاده کنندگان متناسب باشد تا تردمیل فضای زیادی را اشغال نکند.

مهمترین نکته در مورد تردمیل که بر روی قیمت دستگاه نیز تاثیر می گذارد، قدرت موتور دستگاه می باشد. قدرت موتور تردمیل های امروزی از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغیر است؛ قدرت دستگاه توسط موتور آن تامین می شود و به تسمه انتقال می یابد.

واحد اسب بخار با حروف اختصاری HP نشان داده می شود. هر چه قدرت موتور تردمیل بیشتر باشد دستگاه گران قیمت تر می شود. قدرت موتور دو حالت میانگین و پیک دارد؛ به این معنی که در حالت میانگین محاسبه قدرت به صورت میان بار می باشد و قدرت خروجی محاسبه می گردد؛ اما در حالت پیک بالاترین قدرت خروجی موتور محاسبه خواهد شد.

در تردمیل های باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می شود که به آن AC می گویند که همان برق شهری فاز و نول است؛ در حالی که در تردمیل های خانگی از جریان برق مستقیم استفاده می شود که همان جریان برق مثبت و منفی است و به آن DC می گویند. نوع بهتر آن به صورت 3 فاز می باشد.

همه چیز در مورد تردمیل

تردمیل هایی که موتور DC دارند ارزان تر هستند؛ اما سیستم کنترل برق آن ها الکترونیکی و ساده تر می باشد. این نوع موتور کم صدا بوده اما بازدهی کمتری دارد و برای طول عمر دستگاه باید بعد از 1 ساعت استفاده آن را خاموش کنیم؛ به همین دلیل در منزل مورد استفاده می گیرد؛ چون در باشگاه تردمیل یک دستگاه بسیار پر مصرف است و باید تمام مدت روشن بماند؛ البته تردمیل خانگی را بعد 30 دقیقه خاموش بودن می توان دوباره روشن کرد و مورد استفاده قرار داد.

تردمیل هایی که موتور AC دارند بازدهی بالایی نسبت به جریان برق نشان می دهند و می توان بدون توقف ساعت ها از آن استفاده کرد؛ اما همان طور که گفتیم گران قیمت تر هستند و سیستم کنترل پیچیده تری نیز دارند و در در مقایسه با نوع DC سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند. اگر در خانواده شما سنگین ترین عضو خانواده 100 کیلوگرم وزن دارد می توانید یک تردمیل که قدرت موتور آن 2 اسب بخار قدرت دارد را انتخاب کنید که بتواند 110 کیلوگرم وزن را متحمل بشود و حداکثر سرعت آن به 16 کیلوکتر در ساعت برسد؛ با چنین تردمیلی همه اعضای خانواده می توانند به صورت روزانه به ورزش بپردازند.

سرعت تردمیل معمولا بیشتر از آن چیزی است که شما بتوانید آن را مورد استفاده قرار بدهید؛ اغلب افراد عادی نمی توانند مدت طولانی با سرعت بیش از 8 کیلومتر در ساعت بدوند. آمارها نشات داده معمولا افراد از سرعت 3 الی 7 کیلومتر در ساعت استفاده می کنند که با چنین سرعتی می توان بین 6 تا 10 کیلومتر در ساعت مسافت طی کرد. سرعت و مسافت بیش از این برای افراد بسیار حرفه ای مناسب می باشد؛ بنابراین در مورد سرعت نگرانی نداشته باشید؛ در صورتی که تردمیل بتواند به سرعت 10 کیلومتر در ساعت برسد، مناسب است و اغلب تردمیل ها این ویژگی را دارند.

در مورد تحمل وزن تردمیل قبلا توضیحاتی دادیم و دراین جا آن را کامل می کنیم؛ حداکثر وزن قابل تحمل برای دستگاه بالاترین وزن کاربری است که می تواند با این وسیله به ورزش بپردازد؛ که این قابلیت به جنس بدنه، ابعاد دستگاه، ابعاد تسمه، ضخامت تسمه، قدرت موتور، جنس غلطک و ضخامت تخته و جنس آن مربوط می شود. تردمیلی که وزن زیادی را را متحمل می شود مسلما قدرت موتور بیشتری دارد، بزرگتر است و دارای بدنه محکم تری می باشد.

ایمنی دستگاه در هنگام حرکت نیز مسئله بسیار مهمی است که می بایست مورد توجه قرار بگیرد؛ برخی از تردمیل ها مجهز به گیره ای هستند که با اتصال به لباس کاربر ایمنی او را تضمین می کنند؛ بدین ترتیب که اگر به هر دلیلی تعادل کابر به هم بخورد با حرکت ناگهانی او گیره از لباس وی جدا می شود و به محض جدا شدن گیره دستگاه به صورت خود به خود خاموش می شود تا کاربر سریع تر بتواند تعادل خود را به دست بیاورد و زمین نخورد و در صورت زمین خوردن با حرکت تسمه به عقب کشیده نشود. تردمیل های استاندارد از این ویژگی برخودار هستند؛ ضمن اینکه این قطعه به عنوان قفل کودک نیز استفاده می شود؛ چون در صورتی که کسی بر روی تردمیل نباشد دستگاه حرکت نخواهد کرد.

در تردمیل های امروزی ضربه گیرهای مختلفی به کار می رود. ضربه گیر کف مانع ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای دیگران می شود. ضربه گیر SDS که به صورت لاستیک های انعطاف پذیر در زیر تخته دستگاه تعبیه شده است و از فشار وارد شدن به عضلات و مفاصل کاربر پیشگیری می کند؛ در بعضی از تردمیل ها این نوع ضربه گیر وجود دارد که انعطاف سطح دویدن را به حداکثر می رساند و موجب می شود کاربر کمترین اسیب را بییند.

دویدن بر روی تردمیلی که به ضربه گیر SDS مجهز است در مقایسه با دویدن بر روی سطح زمین به مراتب ایمن تر می باشد. معمولا این ویژگی در تردمیل هایی وجود دارد که مجهز به شیب برقی می باشند.

راه رفتن و دویدن بر روی تسمه تردمیل، دویدن و راه رفتن بر روی سطح زمین هموار را شبیه سازی می کند؛ اما اگر بخواهید دویدن بر روی شیب زیاد را تجربه کنید می توانید شیب دستگاه را بالا ببرید، تا آن جا که ورزش تپه نوردی را نیز بتوانید تجربه کنید. تردمیل هایی که شیب دستی دارند معمولا در 3 الی 5 حالت تنظیم می شوند؛ اما تردمیل های که به صورت برقی کار می کنند یک موتور الکتریکی جداگانه دارند که بین 15 الی 25 درجه قابل تنظیم می باشد.

نمایشگر یا همان مانیتور تردمیل تنوع دارد و مانیتور به بخش های مختلفی تقسیم می شود و اطلاعات گوناگونی را در اختیار کاربر قرار می دهد. مانیتور LCD معمولا به رنگ طوسی یا مشکی است که اعداد و ارقام به رنگ مشکی نشان داده می شود؛ در بعضی از تردمیل ها صفحه نمایش با نور آبی رنگی روشن می شود که به صورت تک پنجره یا چند پنجره بوده و اطلاعاتی نظیر سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری مصرف شده و ضربان قلب را در اختیار کاربر قرار می دهد و برنامه در حال اجرا نیز نشان داده می شود؛ با چنین اطلاعاتی ورزشکار از وضعیت عمومی بدن خود مطلع شده و می تواند یک الگوی ورزشی مناسب را طراحی کند و بر اساس آن الگوی اولیه پیش برود تا به نتایج مطلوب دست بیابد.
نمایشگرهای LED با چراغ های کوچک که معمولا قرمز هستند اعداد را نشان می دهند.همه تردمیل های استاندارد مجهز به کلیدی می باشند که بدون آن دستگاه روشن نمی شود و اگر در حین استفاده از دستگاه این کلید از روی مانیتور برداشته شود؛ موتور بلافاصله خاموش خواهد شد. این کلید به صورت آهنربایی یا شاخکی و یا کشویی بر روی مانیتور قرار می گیرد.

در حافظه اغلب تردمیل ها برنامه های از پیش تعیین شده ای وجود دارد که مدت زمان تمرین و زمان کم و زیاد کردن سرعت و شیب را مشخص می کند. افراد برای اهداف مختلفی به ورزش با دستگاه های هوازی می پردازند و هر کس می بایست با توجه به هدف خود برنامه مورد نظر را انتخاب نماید و بر اساس همان برنامه پیش برود؛ بعضی از برنامه ها آسان تر و برخی دشوارتر هستند که استفاده از آن به سطح آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد. برنامه های از پیش تعیین شده معمولا 4 الی 12 برنامه در سطوح مختلف هستند.

بر روی همه تردمیل های مدرن و پیشرفته سنسورهای ضربان قلب وجود دارد که با متصل شدن به دست پس از چند ثانیه ضربان قلب ورزشکار را نشان می دهد. ضربان قلب شاخص مهمی است که سطح تمرین را تعیین کرده و با استفاده از آن می توان منطقه هوازی و چربی سوزی را تشخیص داد. وقتی ضربان قلب به 70 الی 80 درصد حداکثر ظرفیت خود نزدیک می شود، بهترین موقعیت چربی سوزی به وجود می آید.

بعضی از تردمیل ها امکانات ویژه دیگری را هم در اختیار کاربر قرار می دهند؛ مثلا کلیدهای تنظیم سرعت و تنظیم شیب برای دسترسی آسان بر روی دسته قرار دارد که با این کلیدها به سرعت می توان شیب و سرعت دستگاه را تغییر داد و به شکل دلخواه تنظیم کرد. در بعضی از برنامه ها کاربر می بایست شیب دستگاه را مدام تغییر بدهد که این ویژگی به او کمک خواهد کرد؛ البته این ویژگی در تردمیل هایی وجود دارد که به شیب برقی مجهز هستند.

امکانات دیگر مانند برنامه های از پیش تعیین شده خودکار، فن خنک کننده، سیستم اندازه گیری چربی، قابلیت اتصال به MP3، ورودی Audio، تست سلامتی، اسپیکر، قابلیت تاشوندگی دستگاه و نصب آن به وسیله جک مدرن هستند. بعضی از تردمیل چند کاره یا چند منظوره می باشند که در آن ها امکاناتی به جز دویدن و راه رفتن مانند ویبراتور برقی، تخته شنا، چرخ مسگری، کش ایروبیک، پایه دراز و نشست، دمبل و ... وجود دارد که به ورزشکار امکان می دهد پس از ورزش دویدن و راه رفتن که البته خود ورزش کاملی است، یک سری حرکات تکمیلی انجام بدهد و به تناسب اندام بیشتر خود کمک کند.

ماساژور و ویبراتور را می توان قبل از شروع تمرین برای گرم کردن بدن مورد استفاده قرار داد. ماساژ قبل از ورزش باعث می شود در بخش های بدن که چربی متراکم وجود دارد گردش خون بهتر و سریع تر بشود و مویرگ ها باز شده و در هنگام تمرین سوخت و ساز افزایش پیدا کند و چربی سوزی بیشتر بشود.

ماساژ پس از ورزش نیز به دفع اسیدلاکتیک و رفع خستگی و کوفتگی ورزش منجر می شود؛ به همین علت ماساژ پس از ورزش طرفداران زیادی دارد و بسیار توصیه می شود.
در صورتی که در منزل مشکل کمبود فضا دارید بهتر است تردمیلی تهیه کنید که قابلیت تاشوندگی دارد. این قابلیت به شما امکان می دهد در مواقعی که دستگاه مورد استفاده قرار نمی گیرد، بتوانید آن را جمع کنید تا فضا بیهوده اشغال نشود؛ با این کار تردمیل تا 70 درصد کوچک می شود و فضای کمتری اشغال خواهد کرد.

اغلب خریداران در هنگام خرید حساسیت خاصی به کشور سازنده نشان می دهند؛ مثلا وقتی نام کشور چین به گوششان می خورد گمان می کنند کالای مورد نظر بی کیفیت است؛ در حالی که این کشور در کنار محصولات درجه 2 و 3 به تولید محصولات درجه 1 پرداخته است که با کالاهای اروپایی رقابت می کنند؛ بنابراین به جای این که فقط به کشور سازنده فکر کنید پارامترهای دیگر را نیز در نظر داشته باشید و سعی کنید یک محصول اصل و اورجینال بخرید.

امروزه تردمیل های بسیار با کیفیتی از کشورهای تایوان، چین، اسپانیا، انگلستان و فلاند وارد کشور ما می شوند. برای این که از اورجینال بودن کالا مطمئن باشید از نمایندگی های معتبر این محصولات را خریداری کنید و کارت ضمانت و خدمات پس از فروش را نیز از فروشنده تحویل بگیرید.

در اغلب مواقع بالاتر بودن قیمت نشانه کیفیت و یا داشتن امکانات بیشتر است. شما همواره باید با توجه به نیاز خود خرید انجام بدهید. اگر گمان می کنید همه اعضای خانواده قرار است در روز بارها از تردمیل استفاده کنند؛ تردمیلی بخرید که قدرت موتور و تحمل وزن بالایی دارد؛ اما اگر فقط یک نفر و در روز 1 ساعت با این دستگاه کار می کند یک تردمیل متوسط نیز پسخگوی نیاز وی خواهد بود. به هر حال هر هزینه ای که صرف ورزش بشود در مقایسه با هزینه هایی که باید برای بیماری هایی که در اثر بی تحرکی به آن ها دچار خواهیم شد صرف کنیم، مقرون به صرفه است.

هایپر جیم بازدید : 25 شنبه 10 مهر 1395 نظرات (0)

طبق آخرین تحقیقات 69 درصد از بزرگسالان به اضافه وزن و چاقی دچار هستند. برای این مسئله دلائل مختلفی ارائه شده است که مهم ترین آن تمایل بدن به ذخیره سازی انرژی می باشد.در گذشته وقتی هنوز زندگی بشر ماشینی نشده بود، انسان ها برای انجام کارهای روزانه انرژی زیادی صرف می کردند و بدن انسان همواره در تلاش بود انرژی بیشتری دخیره سازی کند تا فرد بتواند کارهای روزمره را انجام بدهد؛ بنابراین این تمایل به صورت تکاملی به نسل های بعد به ارث رسید؛ اما انسان امروز به دلیل داشتن مشاغل کم تحرک و ماشینی شدن زندگی دیگر این انرژی های ذخیره شده را مصرف نمی کند و با اضافه وزن مواجه می شود.چاقی احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی- عروقی، اختلال در خواب، انواع سرطان، آسم، آرتروز و... افزایش می دهد.

مهم ترین فواید ورزش با دستگاه

امروزه چاقی یک نوع بیماری شناخته شده است که عامل سایر بیماری ها می باشد.بعضی از چاقی ها به علت عملکرد نادرست غدد رون ریز، داروها و امراض روانی رخ می دهد که البته این عوال کمتر از کم تحرکی و پرخوری باعث چاقی می شوند؛ اما اگر با پرخوری و کم تحرکی همراه شوند، چاقی مفرط را به همراه دارند. بهترین راه مبارزه با این بیماری شایع قرن، انجام ورزش هوازی و رعایت رژیم غذایی سالم است.

دویدن، راه رفتن، شنا، دوچرخه سواری، اسکیت، تنیس و ... از ورزش های هوازی محسوب می شوند که در مدت طولانی و با شدت متوسط یا تناوبی انجام می گیرند؛ اما با توجه به این که این نوع ورزش ها نیاز به فضایی بزرگ دارند و برای انجام آن ها باید به مکان های مناسب برویم، اغلب افراد فرصت پرداختن به این گونه ورزش ها را پیدا نمی کنند؛ به همین علت دستگاه های ورزشی هوازی نظیر اسکی فضایی ، دوچرخه ثابت ، تردمیل و... تولید و عرضه شدند. این وسایل انجام تمرینات هوازی را در محیط های محدود باشگاه و منزل امکان پذیر می کنند.

دویدن منظم و مستمر فواید زیادی از جمله کاهش وزن، تناسب اندام، استحکام استخوان ها، ایجاد احساسات مثبت، افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط اجتماعی، درمان افسردگی و اضطراب، سلامتی، طول عمر و... به همراه دارد. این ورزش مفید توانایی فرد را در انجام سایر فعالیت های روزانه افزایش می دهد.

ورزش دویدن انرژی زیادی از بدن می گیرد و باعث می شود بدن برای تامین این انرژی کالری بیشتری بسوزاند. وقتی کالری موجود در بدن تمام شود چربی های ذخیره شده شروع به سوختن می کنند؛ به همین علت متخصصین ورزشی توصیه می کنند ورزش هوازی را تا بیش از 20 دقیقه ادامه بدهید، چون در 20 دقیقه اول فقط قندهای موجود می سوزند و پس از این مدت بدن وارد مرحله چربی سوزی خواهد شد.

ورزشکاران حرفه ای به سادگی می توانند یک ساعت ورزش کنند؛ اما این کار برای افراد تازه کار دشوار است؛ چون زمان یکی از فاکتورهایی است که شدت تمرین را تعیین می کند و شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد؛ هر چه بیشتر ورزش کنیم از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار خواهیم شد.

تازه کارها می توانند ورزش را با مدت زمان 20 دقیقه شروع کرده و به تدریج این مدت را افزایش بدهند. افرادی که به دنبال لاغری با ورزش هستند، باید روزانه 500 کالری با انجام تمرینات هوازی از دست بدهند تا در بدن آن ها تعادل کالریکی منفی ایجاد بشود. میزان کالری سوزانده شده در ورزش به شدت تمرین، سرعت، وزن و عملکرد ورزشکار بستگی دارد. محاسبه این فاکتور کار ساده ای نیست؛ اما دستگاه های مدرن امروزی اغلب مجهز به مانیتوری هستند که سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری مصرف شده و ضربان قلب کاربر را نشان می دهد.

این اطلاعات برای طراحی یک برنامه ورزشی مناسب و اصولی بسیار مفید هستند و به وسیله آن ها می توان سطح تمرین هر فرد را مشخص کرد و به موقع آن را افزایش داد؛ زیرا بدن انسان پس از مدتی به تمرینات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها پاسخ نمی دهد؛ بنابراین افراد می بایست هر 4 هفته در برنامه خود تغییراتی ایجاد کنند و شدت تمرین را بالا ببرند.

افزایش سرعت، افزایش زمان تمرین و افزایش مقاومت 3 عنصری است که توسط آن ها می توان سطح تمرینات را ارتقا داد. دویدن و رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت با ایجاد تعادل در فشار خون سبب می شود عملکرد رگ های خونی بهبود یافته و خون به صورت روان تری جریان پیدا کند؛ در نتیجه احتمال بروز سکته قلبی تا حدود زیادی کاهش می یابد و همچنین اکسیژن زیادی که در حین انجام این گونه تمرینات وارد بدن می شود، سوخت و ساز را بالا برده و بدن را متناسب می کند.

با انجام تمرینات هوازی و به خصوص دویدن ماهیچه ها در واکنش به حرکات تند ورزشی تقویت می شوند، با قوی شدن ماهیچه ها و بافت های همبند پوست بدن نیز سفت تر می شود و انسان جوان تر باقی می ماند ضمن اینکه در هنگام تعرق زیاد مواد زائد سمی، چربی، نمک اضافه، جوش های سر سیاه و ... بافشار از سطح پوست خارج می شوند و همین مسئله باعث می شود فرد پوستی جوان تر و شاداب تر داشته باشد. وقتی ماهیچه های تقویت بشوند، در سنین بالاتر با استحکام بیشتری در کنار استخوان ها باقی می مانند و سبب می شود مواد مغذی بیشتری به استخوان برسد؛ در نتیجه ورزشکاران در سالخوردگی کمتر تراکم استخوان خود را از دست می دهند و به بیماری پوکی استخوان مبتلا نمی شوند.

آمارها نشان داده کسانی که ورزش می کنند، دارای روحیه صبورتری هستند و مشکلات زندگی را راحت تر پشت سر می گذارند؛ زیرا در هنگام ورزش هوازی هورمون هایی از مغز آزاد می شود که خلق و خوی انسان را بهبود می بخشد؛ مهم ترین این هورمون ها اندروفین است؛ این ماده سبب ایجاد سرزندگی و نشاط در فرد می شود. در هنگام ورزش با دستگاه های هوازی برای این که گذشت زمان را حس نکنید و بتوانید با انرژی تر به ورزش ادامه بدهید، موسیقی پر انرژی گوش بدهید. برخی از دستگاه ها مجهز به سیستم پخش موزیک هستند و می توانید از این ویژگی استفاده کنید و ورزش ریتمیک انجام بدهید، انجام تمرین به صورت رتمیک فواید ورزش ایروبیک را به همراه دارد.

دویدن به افزایش مهارت های جسمی و ذهنی کمک کرده و موجب هماهنگی بیشتر در بدن می شود. سطح نرم و انعطاف پذیر دستگاه تردمیل باعث می شود عضلات و مفاصل ورزشکار کمتر دچار آسیب بشود. افراد آسیب دیده و چاق نباید شیب دستگاه را افزایش بدهند و با سرعت زیاد بدوند؛ زیرا این کار صدمه بیشتری به آن ها می زند؛ این افراد باید ورزش را به آهستگی و ملایم شروع کنند و تا سطح متوسط پیش بروند.افراد چاق پس از دست دادن وزن اولیه و بالا رفتن آمادگی جسمانی، می توانند بر شدت تمرینات بیفزایند و سریع تر و بیشتر بدوند.

انجام تمرینات هوازی به صورت تناوبی یا اینتروال توصیه می شود؛ با این روش در کمترین زمان بیشترین نتیجه را به دست می آورید. برای انجام تمرین تناوبی 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود بدوید یا رکاب بزنید؛ سپس به مدت 1 دقیقه با آهسته راه رفتن استراحت فعال داشته باشید و بعد دوباره سرعت را بالا ببرید و همین چرخه را تا پایان تمرین ادامه بدهید. هرگز در هنگام انجام تمرینات ورزشی خود را با دیگران مقایسه نکنید و برای بررسی پیشرفت خود اطلاعات مانیتور را ثبت نمایید؛ پس از مدتی متوجه پیشرفت خود می شوید و تغییرات چشمگیری در بدن خود حس می کنید.

برای لاغر شدن عجله نداشته باشید و به بدن خود گوش بدهید، بدن هر فردی بهترین راهنمای اوست. هرگاه حس کردید تمرین برای شما بسیار راحت شده است و بدون هیچ تلاشی آن را انجام می دهید؛ باید کمی شدت را افزایش بدهید. یک مقدار احساس فشار در حین تمرین توانایی فرد را بالا می برد. با افزایش توانایی سایر کارهای روزمره را راحت تر انجام خواهید داد.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 10 مهر 1395 نظرات (0)

راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل ورزش بسیار مناسبی برای بهبود بخشیدن به دستگاه قلبی- عروقی بدن محسوب می شود. با این نوع فعالیت ها ضربان قلب بالا رفته و اکسیژن بیشتری وارد بدن می شود؛ اکسیژن تازه سوخت و ساز را افزایش داده و منجر به تناسب اندام و سلامتی بیشتر می شود؛ اما برای این که تمرینات ورزشی تاثیرات مورد انتظار را داشته باشد، باید با یک برنامه اصولی پیش برویم و به صورت منظم و مستمر آن ها را انجام بدهیم.

در مراحل اولیه ورزش 3 روز در هفته کافی است و می توانید با مدت زمان 20 دقیقه تمرینات را شروع کنید؛ با گذشت زمان و تداوم ورزش آمادگی جسمانی شما افزایش پیدا می کند و می توانید تمرینات شدیدتری را پشت سربگذارید.

چند برنامه متنوع برای ورزش بر روی تردمیل

بهتر است ورزش های هوازی 45 دقیقه ادامه داشته باشد تا بدن مرحله چربی سوزی را به طور کامل پشت سر بگذارد؛ در 20 دقیقه نخست تمرینات، بدن قندهای اضافه را می سوازند و بعد به سراغ ذخایر چربی می رود؛ 45 دقیقه ورزش برای تازه کارها کمی زیاد به نظر می رسد؛ به همین علت در ابتدا یک برنامه 20 دقیقه ارائه می دهیم. شدت این برنامه متوسط است و برای تقویت و تناسب همسترینگ و ماهیچه های سرینی مناسب می باشد؛ با این برنامه می توانید 150 کالری بسوزانید. این برنامه را 3 الی 4 مرتبه در هفته تکرار کنید و به پاها و باسن خود فرم بدهید؛ همچنین این برنامه برای تقویت سیستم قلبی- عروقی نیز مناسب می باشد.

برنامه 20 دقیقه ای برای تمرین بر روی تردمیل:

5 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 3 درصد
3 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 8 درصد
1 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 4 درصد
2 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 10 درصد
1 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 5 درصد
3 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 10 درصد
1 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 5 درصد
2 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 8 درصد
1 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 10 درصد
5 دقیقه سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 2 درصد

همان طور که می بینید، این برنامه بر اساس تغییر شیب تنظیم شده است به همین علت برای افراد جوان و سالم مناسب می باشد و کسانی که آمادگی جسمانی خوبی ندارند، یا به بیماری هایی همچون آرتروز، ورم مفاصل و زانو درد مبتلا هستند نباید این برنامه ورزشی را انجام بدهند یا شیب دستگاه را بیش از 2 درصد بالا نبرند.

یک برنامه 45 دقیقه ای بر روی تردمیل :

5 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 2 درصد
3 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 4 درصد
3 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 5 درصد
3 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 8 درصد
5 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 10 در صد
3 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 8 درصد
3 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 10 درصد
3 دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت، شیب 5 درصد
5 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 2 درصد

پس از پایان این برنامه با انجام دادن حرکات کششی بدن خود را سرد کنید، این برنامه نیز بر اساس شیب بالا و سرعت کم طراحی شده است و برای افرادی که مشکلات مفاصل زانو دارند مناسب نمی باشد. برای این افراد یک برنامه 40 دقیقه ای با شیب کم و در سطح متوسط در نظر گرفته ایم.

برنامه 40 دقیقه ای با شیب کم:

3 دقیقه سرعت 3 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
5 دقیقه سرعت 3.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
2 دقیقه سرعت 5.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
3 دقیقه سرعت 3.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
2 دقیقه سرعت 5.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
4 دقیقه سرعت 3.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
6 دقیقه سرعت 6 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
5 دقیقه سرعت 3.5 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
3 دقیقه سرعت 6 کیلومتر در ساعت، شیب 1 درصد
5 دقیقه سرعت 3 کیلومتر در ساعت شیب 1 درصد

توصیه های لازم:

- هرگز بدن پوشیدن کفش ورزشی مناسب و جوراب بر روی تردمیل به انجام تمرینات ورزشی نپردازید.
- 30 دقیقه قبل از ورزش یک لیوان آب بنوشید؛ در طی تمرین یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هرگاه احساس تشنگی کردید کمی آب بخورید و گلویی تازه کنید. این کار دمای بدن را متعادل نگه داشته و سوخت و ساز را افزایش می دهد.
- قبل از ورزش حتما بدن خود را با راه رفتن ملایم گرم کرده و پس از تمرین نیز با راه رفتن آهسته و حرکات کششی بدن را سرد نمایید؛ البته راه رفتن آهسته در این برنامه ها گنجانده شده است.

هایپر جیم بازدید : 49 شنبه 10 مهر 1395 نظرات (0)

به طورکلی وقتی به ورزش هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و... می پردازید بهتر است توسط هدفن به موسیقی پر انرژی گوش بدهید؛ اگر این تمرینات را توسط دستگاه های هوازی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت انجام می دهید، گوش دادن به موسیقی ضروری تر است؛ زیرا وقتی در یک فضای بسته ورزش می کنید محیط تنوع کمتری دارد و ممکن است این شرایط خیلی زود شما را خسته و دلزده کند.تحقیقات نشان داده موسیقی به 4 روش به ورزشکار یاری می رساند که فعالیت ورزشی خود را بهتر انجام بدهد.

بر روی دستگاه های هوازی به چه نوع موسیقی گوش بدهیم؟

1- موسیقی یک محرک شناخته شده که برانگیختی ایجاد می کند یا مانند داروی مسکن موجب آرامش می شود که در حالت دوم برای کاهش اضطراب مفید می باشد. برخی از آثارهای کلامی و موسیقی های حماسی حس رزم آوری به وجود می آورند و اعتماد به نفس ورزشکار را افزایش می دهند.

2- موسیقی توجه ورزشکار را از گذر زمان دور کرده و سبب می شود فرد احساس خستگی نکند؛ به همین علت دوندگان و ورزشکاران ورزش سه گانه، از آن به عنوان یک محرک استفاده می کنند و به این مسئله بسیار جدی می نگرند.

3- ورزشکار به وسیله موسیقی می تواند حرکات ریتمیک انجام بدهد و با هماهنگ شدن با ریتم موسیقی حرکات سریع تری داشته باشد. در واقع گوش فرادادن به موسیقی بازدهی بدنی فرد را افزایش می دهد و موجب موفقیت بیشتر خواهد شد.

4- معمولا ریتم موسیقی از مهارت های فیزیکی انسان الگوبرداری شده است و به مهارت بیشتر و اجرای بهتر کمک می کند. گوش دادن به موزیک متناسب کیفیت حرکات تمرینی را بالا می برد.

تحقیقات جدید در این زمینه مشخص کرد، اغلب مردم بلافاصله به محرک های موسیقی واکنش نشان می دهند و هماهنگ شدن با ریتم موسیقی از نهفته ترین تمایلات بشراست. ملودی و هارمونی موسیقی بر کنش و واکنش ها و حالات روحی شنونده تاثیر گذار است و حرکات بدنی وی را شکل می دهد.

اصوات ریتمیک به خلق حرکات موزون و ریتمیک منجر می شود و ایجاد برانگیختگی می کند. بدن انسان به واسطه یک سری فاکتورهای موسیقیایی درونی به محرک موسیقی پاسخ می دهد؛ در واقع بدن با ریتم موزیک همراه می شود و ارتباط بر قرار می کند که البته میزان این ارتباط با موسیقی های مختلف، به فرهنگ فرد نیز بستگی دارد.

فرهنگ و طبقه اجتماعی هر فرد تعیین می کند به چه نوع موسیقی بیشتر واکنش نشان بدهد و از چه موزیکی لذت ببرد. همان طور که می دانید اکثر اقوام از جمله ترک ها، کردها و مردم جنوب کشورمان که موسیقی آن ها به موسیقی بندری معروف است، به موسیقی محلی خود واکنش سریع نشان می دهند و می توانند با آن به اجرای حرکات موزون و رقص بپردازند؛ البته مشاهدات قبلی و آموزش نیز در این زمینه نقش دارد؛ ولی فرهنگ و سواد موسیقیایی در ذائقه موسیقیایی فرد بسیار تاثیر گذار است.

موسیقی منبع الهام و انگیزش انسان محسوب می شود و هر انسانی باید متناسب با ذائقه موسیقیایی خود به موسیقی گوش بدهد تا از آن لذت ببرد و بتواند به محرک های آن واکنش نشان بدهد. سلیقه موسیقی بسیار شخصی است و باید به آن احترام گذاشته شود.

در هنگام انجام فعالیت های بدنی به موسیقی گوش بدهید که برای شما تحریک کننده باشد و برانگیختگی ایجاد کند. لزومی ندارد در این مورد سخت گیر باشید یا بخواهید سلیقه موسیقی خود را به دیگران تحمیل کنید یا در این مورد به تقلید بپردازید. موسیقی نشاط آور که با ذائقه فرد هماهنگ باشد، وضعیت روحی و روانی نامطلوب را از میان برده و انسان را سر ذوق می آورد. بسیاری از روانشناسان و روان کاوان از موسیقی برای هیپنوتیزم و آرام بخشی به بیماران کمک می گیرند. موزیک را می توان به روش هیپنوتیزم در ذهن فرد حک کرد تا با شنیدن آن به صورت ناخودآگاه حرکات از پیش تعیین شده ای را اجرا کند؛ بعضی از ورزشکاران از این روش استفاده می کنند.

موسیقی متنوع وجذاب ورزشکار را به شور و هیجان آورده و مصمم می کند. مثلا اگر فردی با سرعت 4 کیلومتر در ساعت بر روی تردمیل راه می رود با گوش دادن به یک موسیقی تند و همراه شدن با آن می تواند به راحتی سرعت خود را به 5 الی 6 کیلومتر در ساعت برساند.بهتر است ضرب آهنگ موسیقی با ضربان قلب ورزشکار هماهنگ باشد. خوشبختانه اغلب دستگاه های مدرن امروزی هم مجهز به سیستم پخش موسیقی توسط USB یا MP3 هستند و هم ضربان قلب ورزشکار را نشان می دهند.

ضربان قلب کاربر نباید به بیش از 90 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود عدد سن را از عدد 220 کم کنید. حاصل این تفریق معمولا بین عدد 200 تا 150 است. افراد در هنگام ورزش هوازی به روش تناوبی، وقتی بیشترین کالری را از دست می دهند که ضربان قلب آنان حدود 70 درصد حداکثر ظرفیت باشد. چون در هنگامی که ضربان قلب به بیش از این عدد می رسد شدت تمرین برای فرد بسیار بالا است و خوب نمی تواند تنفس کند و در اصطلاح از نفس می افتد. در ورزش هوازی اکسیژن فاکتور بسیار مهمی است که نتیجه تمرین و چربی سوزی به آن بستگی دارد. در حین انجام تمرینات هوازی هرگز نباید فشار تمرین آنقدر زیاد باشد که نتوانید حرف بزنید.

هایپر جیم بازدید : 37 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

ورزش بهترین راه برای بالا بردن اعتماد به نفس محسوب می شود. اعتماد به نفس در اثر یک سری اعتقادات درونی و آنچه ما در مورد خود تصور می کنیم حاصل می شود؛ گرچه در دنیا مدرن امروزی اعتماد به نفس انسان ها تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفته که داشتن فیزیک مناسب یا عدم آن از این موارد محسوب می شود.ورزش کردن به افراد کمک می کند که رضایت بیشتری از شکل ظاهری و اندام خود داشته باشند؛ علاوه بر این با انجام فعالیت بدنی منظم ومستمر توان بدن برای انجام فعالیت های روزمره بیشتر شده و فرد احساس قدرت می کند.

توانایی جسمی و واقع بین بودن به کنترل مشکلات شخصی کمک می کند و با بالا بردن مهارت های ذهنی و دقت منجر به موفقیت های کاری می شود و همین موفقیت ها اعتماد به نفس را افزایش می دهد.دلائلی که باعث می شود با ورزش اعتماد به نفس افراد بالا برود متعدد است که ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

با ورزش اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

1- رضایت از شکل ظاهری بدن:ظاهر هر فردی از ارکان های اصلی است که بر اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم می گذارد. افرادی که با یک برنامه اصولی و منظم به ورزش می پردازند می دانند سالم تر از سایرین هستند و چند ماه پس از ادامه دادن به این فعالیت، شکل ظاهری بهتری پیدا خواهند کرد و اطرافیان نیز این تغییر را حس کرده و به آن ها گوشزد می کنند؛ در نتیجه حس رضایتمندی از خود در وجود فرد ورزش کار تقویت شده و به ادامه راه تشویق می شود و همچنین اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. در واقع احساس زیبا بودن منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

2- تندرستی:سیستم ایمنی بدن با ورزش بهتر شده و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و حتی سرماخوردگی کمتر می شود. در واقع بیماری سبب می شود کارآیی فرد پایین بیاد و ساعات طولانی را صرف استراحت کند. سلامت جسم احساس قوی بودن و برتری نسبی به فرد می دهد و این مسئله نیز اعتماد به نفس فرد را بیشتر می کند.

3- بهبود ساختار فکری:هر فردی به دیل بروز برخی از مشکلات و ناملایمات ممکن است در افکار منفی و ناامیدی غرق بشود. دانشمندان معتقدند ورزش کردن در شکل گیری افکار مثبت بسیار موثر است.

4- ایجاد ثبات در فرد:افراد در شرایط بحرانی زندگی ثبات رفتاری و فکری خود را از دست می دهند و ممکن است ناگهان دست به کارهایی بزنند که برای آن ها نتایج خوبی به همراه نداشته باشد. افراد ورزشکار به یک نوع امنیت روانی و ذهنی خاصی می رسند که مانند یک ساحل آرام است و همین آرامش سبب اعتماد به نفس بیشر می شود.

5- اجتماعی شدن: روابط اجتماعی بیشتر منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود. ورزش به دلیل رضایت از شکل ظاهری بدن و بالا بردن توانایی جسمی سبب می شود که فرد بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت کند و در این زمینه موفق باشد.

6- از بین بردن محدودیت ها:اغلب افراد تصور می کنند در زندگی محدودیت هایی مثل کوتاه بودن طول عمر، از دست دادن سلامتی و توانایی، از دست رفتن یا به دست نیامدن ثروت دارند؛ اما محققان به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با داشتن توانایی جسمی و روانی بیشتر کمتر به این محدودیت ها می اندیشند و به نوعی از آن ها گذر می کنند. چون شرایط فیزکی آن ها طوری است که می دانند به زودی پیر و ناتوان نمی شوند. این که فرد بداند از پس زندگی خود برمی آید موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

7- بهتر شدن عملکرد جنسی: ورزش در بهبود مسائل جنسی تاثیر زیادی دارد که می توان به طور مفصل به آن پرداخت؛ اما در این جا مجال نیست؛ به هر حال بهبود عملکرد جنسی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

8- افزایش تمرکز:ورزش با تاثیرات مثبتی که بر مغز می گذارد باعث می شود پیام های عصبی و عضلانی بهتر و سریع تر مخابره بشوند؛ در نتیجه تمرکز فرد افزایش پیدا کرده و تمرکز بیشتر سبب موفقیت او خواهد شد؛ هر نوع موفیتی اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

9- ترشح هورمون اندروفین:تحقیقات نشان داده پس از 30 دقیقه ورزش هوازی در سطح متوسط، مغز ماده اندروفین آزاد می کند و این ماده اضطراب و استرس را کاهش می دهد. کاهش استرس های روانی به طور مستقیم در افزایش اعتماد به نفس تاثیر دارد.

اما با توجه به شرایط کنونی جامعه که در اغلب مواقع با آلودگی هوا، نا مساعد بودن آب و هوا، عدم امنیت در محیط بیرون، کمبود وقت و... مواجه هستیم ورزش کردن به صورت روزانه و منظم کار راحتی به نظر نمی رسد؛ به همین علت دانشمندان و سازندگان تجهیزات ورزشی با طراحی و ساخت دستگاه های هوازی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... که ورزش در محیط بیرون را شبیه سازی می کنند، انجام تمرینات ورزشی را در محیط محدود باشگاه و منزل امکان پذیر کردند. با ورزش بر روی این دستگاه ها می توانید به اهداف خود برسید و از فواید تمرینات ورزشی برنامه ریزی شده بهره مند بشوید.

هایپر جیم بازدید : 29 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

پیاده روی به جز تاثیرات مثبتی که بر جسم و روح کاربر دارد و سطح سلامت او را به میزان زیادی بالا می برد، جهت دستیابی به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام نیز بسیار موثر می باشد.شما به هر شیوه ای که پیاده روی کنید چه در منزل و با استفاده از تردمیل و چه در محیط خارج از خانه از تاثیرات مثبت آن بر روی بدن خود بهره مند می گردید و میزان کالری سوزی در هر دو این موارد در صورت انجام فعالیت یکسان مشابه می باشد.البته برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید هدفتان را دنبال کنید و آن را استمرار بخشید.

پیاده روی و تاثیر آن در کاهش وزن

بیشتر افراد تصور می کنند زمانی که تصمیم به کاهش وزن دارند،باید ورزش هایی انجام دهند که کالری سوزی آنها را بالا ببرد.در حالیکه کاهش وزن به ویژه در ابتدا ربط زیادی به از دست دادن کالری ندارد بلکه باید ورزش هایی را انجام دهید که بر روی چربی های بدن شما اثر کند و پس از چربی سوزی بر روی مصرف کالری تمرکز نمایید. پیاده روی ورزشی ست که شما را برای رسیدن به این هدف کمک می کند.البته از آنجایی که رسیدن به کاهش وزن معمولاً به زمان نیاز دارد باید با صبر و دقت آن را دنبال کنید و در رسیدن به آن عجله نکنید و در نیمه راه نیز نا امید نشوید.اگر به شیوه صحیح و در طولانی مدت تمرینات خود را پیگیرانه دنبال کنید موفق می شوید که به کاهش وزن دائمی دست یابید.

از جمله فوایدی که پیاده روی برای بدن انسان دارد و هر فردی با آگاهی از آنها به انجام آن علاقه مند می گردد به شرح ذیل می باشد:

1) بالا رفتن سطح سلامتی و بهبود وضعیت جسمانی افراد

2) افزایش انرژی بدن

3) کاهش احتمال بروز برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها

4) افزایش میزان چربی سوزی و کمک به کاهش وزن

به علاوه پیاده روی هزینه زیادی ندارد و برای انجام آن نیز نیازی به تهیه تجهیزات خاصی نیست.تنها کافی ست یک دستگاه تردمیل تهیه کنید و با کفش ورزشی مناسب بر روی آن بروید و پیاده روی خود را شروع کنید و از انجام آن لذت ببرید.پیاده روی یک ورزش پرشور و انرژی ست که پایبندی به آن به دلیل در دسترس بودنش ساده تر از بسیاری از ورزش های دیگر می باشد.

بیشتر افرادی که دارای اضافه وزن بالایی هستند نسبت به سایرین از سطح سلامتی پایین تری برخوردارند و احتمال بروز بیماری در این افراد بیشتر از سایرین است.فعالیت بدنی کم و عدم انجام ورزش علت اصلی چاقی بیشتر افراد و بروز بیماری در آنها می گردد.ورزش های پیاده روی و دویدن که از یک خانواده هستند برای دستیابی به کاهش وزن و چربی سوزی از جمله ورزشهای مفید می باشند.البته افراد مبتدی و کسانی که به انجام ورزش عادت ندارند باید از سرعت و شدت پایین شروع کنند و به تدریج و با دستیابی به آمادگی بدنی لازم شدت تمرینات خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب افزایش دهند.

ورزش کردن با شدت بالا سبب افزایش مصرف کربوهیدرات ها در بدن می شود.اما برای دستیابی به چربی سوزی باید تمرینات خود را با شدت متوسط انجام دهید.بنابراین پیاده روی کردن با سرعت بالا برای کاهش وزن و چربی سوزی ورزشی مفید است.تحقیقات علمی نشان داده است ورزش کردن با شدت بالا به شیوه ای که موجب افزایش زیاد ضربان قلب شما گردد، سبب ایجاد تاخیر در چربی سوزی میشود و این کاهش وزن شما را با مشکل مواجه می کند در حالیکه برای رسیدن به آن تلاش زیادی کرده اید.

پیاده روی ورزشی ست که به شخص این فرصت را می دهد تا با سرعت مشخصی و به مدت طولانی تمرین نماید و در نتیجه موجب افزایش چربی سوزی در بدن می گردد.این در حالی ست که ورزش هایی از قبیل والیبال، تنیس، فوتبال و... این امکان را ندارند و شما در یک مدت زمان کوتاه به بیشترین مقدار مصرف انرژی دست می یابید و تا مدتی دیگر مصرف انرژی شما به حداقل می رسد و تمرین به این شیوه میزان مصرف کربوهیدرات ها در بدن فرد را افزایش می دهد و کمک زیادی به کاهش وزن نمی کند.

پیاده روی ورزشی تدریجی و همیشگی محسوب می شود که جهت دستیابی به انرژی مورد نیاز برای انجام این فعالیت بدن به چربی سوزی می رسد. به همین دلیل حتی افراد تازه کار هم با شروع پیاده روی سریعاً وارد فاز چربی سوزی می شوند که به کاهش وزن آنها کمک بسیاری می نماید.

بنابراین از این مطلب در می یابیم که پیاده روی از جمله ورزش هایی است که به چربی سوزی بدن بسیار کمک می کند بنابراین برای دستیابی به کاهش وزن روش موثری می باشد.پس شما با انجام آن و کنترل شدتش از طریق توجه به تعداد ضربان قلب خود می توانید به تناسب اندام برسید.

توجه:

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید قبل از شروع هر نوع ورزشی با پزشکتان در این زمینه مشورت نمایید و در خصوص شدت آن راهنمایی های لازم را بگیرید.اگر از جمله افرادی هستید که اضافه وزن زیادی دارید برای کاهش وزن در کنار ورزش باید از یک متخصص تغذیه کمک بخواهید و رژیم غذایی مناسبی دریافت کنید تا زودتر به نتیجه برسید و به کاهش وزن دائمی دست یابید.

هایپر جیم بازدید : 31 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم تا بهترین و مناسب ترین غذاها برای ورزشکاران و شیوه صحیح خوردن آنها پیش از ورزش را بیان کنیم. رعایت این نکات می تواند در دستیابی به نتیجه مطلوب برای شما بسیار موثر باشد. خصوصاً برای افرادی که از ورزش های هوازی مانند تردمیل در انجام تمرینات خود استفاده می کنند.

برای رسیدن به هدف مورد نظرتان در ورزش با تردمیل بهتر است لااقل به دفعات 3 تا 5 بار در هفته و به شیوه ای منظم و برنامه ریزی شده از آن استفاده نمایید،البته اشخاصی که به قصد کاهش وزن ورزش می کنند باید زمان ورزش خود را به 45 دقیقه در روز برسانند.استفاده از یک رژیم غذایی مناسب شما را به هدفتان نزدیک تر می کند و در این خصوص می تواند بسیار موثر واقع شود.

بهترین مواد غذایی برای ورزشکاران

مانند هر ورزش دیگری زمانی که از تردمیل استفاده می کنید باید دقت نمایید تا بدن شما وضعیت طبیعی و نرمال داشته باشد یعنی نه باید خیلی سنگین باشید و نه خیلی خالی و گرسنه که مجبور به ترک ورزش شوید.

اگر پیش از ورزش از مواد غذایی خوب و مناسبی استفاده کنید فواید زیادی به بدن شما می رسد از جمله سبب افزایش سطح آمادگی بدنی شما می شود، متابولیسم بدنتان را افزایش می دهد و همچنین سبب افزایش استقامت شما شده و عضلات و ماهیچه های تان را تقویت می نماید و از ایجاد آسیب های احتمالی در هنگام ورزش جلوگیری می کند.بنابراین رعایت این نکته به ظاهر ساده و بی اهمیت در روند ورزش شما بسیار موثر می باشد و می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

در حدود 2 ساعت پیش از شروع ورزش بهتر است تا از مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات می باشد از قبیل برنج، غلات، نان و سیب زمینی استفاده کنید.خوردن این ماده غذایی انرژی بدن شما را تامین می کند و سبب می گردد تا در طول تمرین احساس ضعف نکنید.علاوه بر این کربوهیدرات ترکیبی فوق العاده از اتم های اکسیژن، هیدروژن و کربن می باشد که گیرنده های شما را قویتر کرده و سبب می گردد مغز پیام های خود را با سرعت بیشتری به بدن انتقال دهد بنابراین شخص در مدت تمرین با انرژی و چالاکی بیشتری عمل می کند.

همانطور که می دانید تردمیل یک ورزش هوازی می باشد و در ورزش هوازی مدت تمرین بالا و حداقل بیست دقیقه می باشد.البته بدن انسان پس از 15 دقیقه ورزش هوازی به مرحله چربی سوزی وارد می شود.بنابراین بهترین گزینه برای این افراد استفاده از غذاهای حاوی فیبر می باشد.

فیبر یک ماده غذایی ست که در مدت انجام فعالیت با سرعت کمی مصرف می شود و سبب می گردد تا شخص در تمام طول تمرین انرژی لازم برای انجام ورزش را در بدن خود احساس نماید.خوردن میوه های آبدار از قبیل هندوانه، پرتقال، سیب و... در حدود دو ساعت قبل از آغاز ورزش توصیه بعدی ما به شما می باشد.همچنین استفاده از میوه و سبزیجات به رنگ سبز پس از پایان ورزش بسیار مهم و برای بدن مفید می باشد.علت این امر وجود مقدار زیاد کلاژن می باشد که در این مواد غذایی وجود دارد که از مواد اصلی سازنده عضلات، غضروف، تاندون و استخوان های شما می باشد و سبب ترمیم و تقویت این بافتهای بدن می گردد.

به علاوه این ماده غذایی حاوی خاصیتی ست که به شادابی، جوانسازی و آبرسانی به پوست کمک می کند و مصرف آن از بین برنده چین و چروک و پیری پوست می باشد بنابراین خوردن این ماده غذایی به تمام افراد به ویژه کسانی که ورزش انجام می دهند بسیار توصیه می گردد.

کسانی که به قصد کاهش وزن ورزش می کنند بهتر است که خوردن مواد غذایی حاوی حجم بالای چربی، قند و نشاسته را فراموش کنند.به ویژه تا حداقل یک ساعت بعد از اتمام ورزش از این مواد غذایی استفاده نکنند زیرا به دلیل انرژی زیادی که فرد در هنگام انجام ورزش از دست می دهد این مواد غذایی بلافاصله پس از مصرف توسط بدن جذب شده و سبب افزایش وزن می شود.به جای استفاده از این مواد غذایی خوردن غذای سرشار از پروتئین حدود یک ساعت پس از استفاده از تردمیل برای بدن شما مفید است و انرژی از دست رفته تان را نیز تامین می کند.

این ماده غذایی در بازسازی و تقویت بافتهای بدن ورزشکار و سلولهای او بسیار موثر می باشد بنابراین خوردن آن به همه به ویژه ورزشکاران و افراد پس از انجام ورزش توصیه شده است.البته برای تامین این مورد بهتر است از سویا که پروتئینی گیاهی محسوب میشود،گوشت قرمز و لبمیات کم چرب استفاده گردد.

انجام هر ورزشی سبب افزایش دمای بدن و بالا رفتن میزان تعرق بدن می شود.بنابراین نوشیدن آب کافی قبل، بعد و در حین ورزش بسیار مهم و مفید می باشد.در طول تمرین خود حتماً بطری آبتان را در دسترس قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار جرعه ای آب بنوشید به این ترتیب هم آب از دست رفته بدنتان تامین شده و دچار کم آبی نمی شوید،هم دمای بدن شما در وضعیت تعادل باقی می ماند،هم بدنتان به اصطلاح هیدراته شده و اکسیژن رسانی به اندام های شما به راحتی صورت می گیرد و میزان ترشح اسید لاکتیک در بدن کاهش یافته و از درد ها و اسپاسم های پس از انجام ورزش خبری نیست.پس رعایت این نکته و نوشیدن آب کافی برای ورزشکار بسیار مهم است. در صورتیکه به نوشیدن آب با حجم بالا عادت ندارید کم کم و در طول زمان آن را تمرین کنید.

نکته آخر اینکه در تمام مدت تمرین و زمانی که بر روی تردمیل هستید به نفس کشیدنتان دقت کنید انجام دم عمیق از بینی و بازدم آهسته در طول تمرین بسیار مورد اهمیت است.زیرا از این طریق اکسیژن به میزان بیشتر و بهتری به اندام های درگیر فعالیت می رسد و از خستگی زود هنگام و گرفتگی عضلات در امان می مانید.

هایپر جیم بازدید : 25 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

مطالعات در مورد کنترل بیماری ها نشان داده کسانی که اکثر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه به صورت ملایم ورزش می کنند در مقایسه با افراد کم تحرک از سلامت جسمانی و روحی بهتری برخودار هستند. سلامت روان و جسم افراد جامعه به نفع جامعه است.

ورزش افسردگی و اضطراب را از میان می برد، خلق خوی انسان را بهبود بخشیده و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. به طور کلی داشتن فعالیت بدنی صحیح و اصولی کیفیت زندگی انسان را بالا می برد؛ با نگاه انداختن به زندگی ورزشکاران می بینید، در روابط اجتماعی و خانوادگی موفق تر هستند و کمتر دچار بیماری های قلبی- عروقی و حتی سکته مغزی می شوند؛ ورزشکاران حتی در صورت مبتلا شدن به بیماری دوره نقاهت کوتاه تری دارند و زودتر سلامت خود را باز می یابند.

بهبود کیفیت زندگی از طریق ورزش

ورزش علاوه بر تقویت ساختار قلب و عضلات بدن، سبب عملکرد بهتر فرد در مسائل ذهنی و عاطفی می شود. محققان معتقدند با انجام ورزش هوازی سطح هورمون های خلق و خو مانند آندروفین در بدن افزایش یافته و استرس های روانی به حداقل می رسند.

زیاد شدن ترشح آندروفین که یک ماده بیولوژکی طیبعی است، منجر به کاهش درد و ایجاد احساسات مثبت می شود؛ همچنین ورزش میل جنسی افراد را کنترل و منظم می کند و مشکلات مربوط به آن را از میان می برد. بهبود وضعیت خواب نیز یکی دیگر از دست آوردهای مهم ورزش به شمار می آید. حفظ سلامت، کاهش وزن، تناشب اندام، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی، افزایش انعطاف پذیری بدن، بهبود قدرت عضلات و مفاصل، گردش خون بهتر و سریع تر و... از مزایای ورزش هوازی به شمار می آید.

پزشکان به بیمارانی که دچار ضعف عضلات هستند یا از بیماری های روانی رنج می برند، ورزش هوازی را توصیه می کنند. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و ... از بهترین ورزش های هوازی محسوب می شوند که در تناسب اندام و افزایش احساسات مثبت نقش بسیار موثری دارند. تندرستی، بهبود عزت نفس و خواب خوب کیفیت زندگی انسان را افزایش می دهد و همه این ها با انجام فعالیت های بدنی قابل دسترسی می شود.

ورزش هوازی علاوه بر بهبود وضعیت قلب- عروقی در حفظ سلامت مفاصل و عضلات بدن و بخصوص سلامت ستون فقرات نقش بسیار موثری دارد.

با بالا رفتن سن متابولیسم بدن کاهش یافته و اغلب سالمندان با مشکلات گوارشی و اضافه وزن مواجه هستند؛ برای رفع این مشکلات یک فرد مسن باید در روز 30 دقیقه به انجام تمرینات ملایم و کم برخورد بپردازد؛ اما متاسفانه نامساعد بودن آب و هوا و آلودگی هوای خارج از منزل، به افراد مسن اجازه نمی دهد که بتوانند هر روز برای ورزش از منزل خارج بشوند. به همین علت دستگاه ها و تجهیزات ورزشی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... تولید و وارد بازار شدند. با وجود این امکانات همه مردم می توانند هر روز به تمرینات ورزشی بپردازند و از فواید آن بهره مند بشوند.

ورزش کمک می کند فرد آرامش بیشتری داشته و تمرکز و آگاهی ذهنی را بالا می برد. بهبود 4 عنصر سلامت عاطفی، اعتماد به نفس، سلامت جسمی و سلامت روانی در موفقیت های اجتماعی و خانوادگی بسیار موثر است. معمولا افراد در سنین نوجوانی و پیری با بحران اعتماد به نفس و عزت نفس مواجه می شوند. تحققات نشان داده ورزش در سنین بین 18 تا 64 سالگی در رضایت فرد از زندگی و بالا بردن توانایی در انجام فعالیت های روزانه نقش قابل توجهی دارد؛ به همین علت کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

فعالیت بدنی درست و اصولی منجر به پیشگیری از بیماری هایی همچون بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، فشار خون، پوکی استخوان و افسردگی می شود. افراد سالخورده و به ویژه زنان یائسه در معرض خطر ابتلا به بیمار پوکی استخوان و شکستگی لگن هستند. کسانی که در جوانی به طور منظم و مستمر به تمرینات ورزشی پرداخته اند، کمتر ممکن است دچار چنین مشکلاتی بشوند. همچنین ورزش سبب می شود افراد در مواجه با سایرین استقلال خود را حفظ کرده و به راحتی تحت تسلط دیگران قرار نگیرند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امروزه از هر 4 نفر، 1 نفر به اختلالات روانی، عصبی و رفتاری دچار است؛ اما متاسفانه اغلب این اختلالات شناخته و درمان نمی شوند. دانشمندان مصرانه معتقدند ورزش با تاثیر بر عوامل افسردگی شانس ابتلا به این اختلالات را کاهش می دهد.

با ورزش فرد از شرایط فیزیکی خود رضایت بیشتری پیدا می کند؛ در نتیجه اعتماد به نفس و عزت نفس او بالا می رود. فعالیت های ورزشی بر عوامل فیزولوژیکی، شناختی، درون شخصی و مزایای عاطفی تمرکز دارد و جامعه را اصلاح می سازد.

علاوه بر ورزش شرایط زیست محیطی و تغذیه نیز بر سلامت جسم و روان مردم تاثیر به سزایی دارد. به طوری که حتی گاهی تغییر فصول منجر به افسردگی در افراد می شود. اما در مورد فعالیت بدنی و تغذیه ما حق انتخاب بیشتری داریم و می توانیم با تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب به عناصر دیگر غلبه کنیم.

تغذیه، شدت و نوع فعالیت های بدنی، کفش و لباس مناسب، آب و هوا، آسیب های جسمانی و روانی که قبلا دیده ایم، سطح استرس و الگوهای خواب در سلامتی ما بسیار موثر هستند.

ورزش و فعالیت بدنی به رفاه مردم در کشورهای در حال توسعه کمک می کند. سالیانه هزینه های زیادی صرف درمان و توان بخشی به بیماران می شود. ورزش با پیشگیری از بیماری ها در بهبود سلامت عمومی جامعه نقش زیادی دارد و هر چه در این زمینه هزینه کنیم در مقایسه با هزینه های درمان و از کار افتادگی مقرون به صرفه تر است.

با وجود یک یا چند دستگاه ورزشی خانگی همه افراد خانواده می توانند در محیط امن منزل به ورزش بپردازند و به سلامت روانی و جسمانی دست پیدا کنند.

هایپر جیم بازدید : 33 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

همه افراد می توانند ظرف مدت 2 ماه مقدار زیادی از چربی های بدن خود را کم بکنند؛ به شرط آن که در این راه صبر و شکیبایی به خرج بدهند. اغلب شما از گرفتن رژیم های سخت و تکراری خسته شده اید؛ گرسنگی حق هیچ انسانی نیست و لزومی ندارد با رژیم های غذایی بخور و نمیر و طاقت فرسا خود را آزار بدهید؛ ولی برای داشتن اندامی متناسب باید شیوه زندگی خود را عوض کنید.

اغلب مردم فکر می کنند چاقی، مقدار چربی است که در ناحیه شکم تجمع یافته و برای از بین بردن آن باید ورزش های قدرتی مانند دراز و نشست انجام بدهند و به ناحیه شکم فشار وارد کنند. در حالی که لاغری و چربی سوزی فرایندی است که با از دست دادن کالری در سراسر بدن اتفاق می افتد و با ورزش می توان بر روی قسمت های خاصی متمرکز شد.

در 2 ماه لاغر شوید!

انجام ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا و... در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر است؛ اما متاسفانه بیشتر مردم فرصت کافی برای رفتن به فضای مناسب و انجام این گونه تمرینات را ندارند؛ به همین علت دستگاه های هوازی همچون دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... وارد بازار شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت ایستاده، از جمله ورزش هایی است که به آب شدن چربی های شکمی کمک می کند. انجام ورزش های قدرتی که به عضلات شکم فشار وارد می کند، مانند دراز و نشست، پس از ورزش هوازی بسیار مفید است. برای لاغری در مدت کوتاه می بایست در کنار ورزش هوازی یک رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید. از خوردن غذاهای پرکالری و چرب بخصوص در وعده شام بپرهیزید. دیر وقت شام نخورید. سعی کنید زودتر بخوابید و مواد غذایی که غذای اصلی محسوب نمی شوند مثل سس، نوشابه، دلستر، بستنی، شیرنی، شکلات و... را ترک کنید. شب ها برنج و ماکارونی نخورید و تحرک خود را افزایش بدهید.

فواید ورزش هوازی:

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در زمان نسبتا طولانی و با شدت متوسط انجام شده و ضربان قلب را بالا برده و با وارد کردن اکسیژن زیاد به بدن، سوخت و ساز را بالا برده و منجر به چربی سوزی می شود. خبر خوب این که: هر چه بیستر ورزش کنید چربی ها جای خود را به عضلات می دهند. عضلات بافت ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند. هر چه بیشتر ورزش می کنید عضلانی تر می شوید و عضلات با افزایش سوخت و ساز، اندام شما را متناسب تر می کنند. با ورزش هوازی به دلیل وارد شدن اکسیژن زیاد به بدن حتی در حالت استراحت نیز بدن همچنان به کالری سوزی ادامه می دهد؛ بنابراین ورزش به طور مضاعف سبب لاغری و تناسب اندام می شود.

البته در نظر داشته باشید در 15 الی 20 دقیقه اول ورزش بدن فقط قندهای موجود را می سوزاند و پس از آن به سراغ ذخایر چربی خواهد رفت؛ پس باید طوری ورزش کنید که تمرینات شما بیش از 30 دقیقه ادامه داشته باشد.

برای اینکه افراد غیر حرفه ای بتوانند در زمان طولانی تری ورزش کنند، روش تناوبی پیشنهاد می شود. در این روش شما 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود ورزش می کنید و بعد 1 دقیقه با سرعت کم به استراحت فعال می پردازید و پس از 1 دقیقه دوباره سرعت را تا آن جا که می توانید بالا می برید. انجام تمرینات تناوبی بر روی دستگاه های ورزشی مانند تردمیل بسیار راحت است چون بر روی این دستگاه با فشار یک دکمه می توان در زمان لازم سرعت را بالا برد یا کاهش داد.

افراد تازه کار بهتر است در روزهای اول فشار زیادی به بدن خود نیاورند و همان 30 دقیقه تمرین برای آن ها کافی می باشد، اما پس از گذشت یک هفته باید هم سرعت و هم زمان خود را بیشتر کنند و پس از یک ماه بتوانند 45 دقیقه تمرین هوازی به روش تناوبی انجام بدهند. همواره در هنگام انجام تمرینات ورزشی شکم خود را به داخل بدهید و کمر د را صاف نگه دارید تا بدن شکل مطلوبی به خود بگیرد.

تمرینات شکم پس از ورزش:

پس از 45 دقیقه ورزش هوازی روی زمین داراز بکشید و به مدت 5 دقیقه پاهای خود را بالا نگه دارید؛ پس از آن به حرکات قدرتی مانند درازو نشست و پای کرال بپردازید. این کار به عضلات فرم می دهند. به همین علت بعضی از تردمیل های چندکاره به پایه دراز و نشست،چرخ مسگری، کش ایروبیک، تخته شنا، وزنه و... مجهز هستند.

با رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش صحیح و اصولی پس از یک ماه مقدار زیادی از چربی های بدنتان آب شده و اگر بیش از 15 کیلوگرم اضافه وزن نداشته باشید به تناسب اندام دست پیدا می کنید. افرادی که بیشتر از 15 کیلوگرم اضافه وزن دارند، باید با ادامه دادن همین روش بقیه چربی های اضافه را از بین ببرند. ورزش علاوه بر زیبایی ظاهری و تناسب اندام به بهبود وضعیت سیستم قلبی – عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان، اختلالات قاعدگی در بانوان و ...کمک می کند.

هایپر جیم بازدید : 29 شنبه 02 مرداد 1395 نظرات (0)

حتی 30 دقیقه ورزش کردن در هفته بهتر از ورزش نکردن است اما برای تناسب اندام و کاهش وزن حداقل 3 جلسه در هفته باید به انجام تمرینات ورزش بپردازیم که البته پس از مدتی می بایست هم زمان جلسات و هم تعداد آن را افزایش بدهیم.

از نظر تکنیکی افراد باید هر روز فعالیت بدنی داشته باشند و هر حرکتی که بدن انجام می دهد، بهتر از یک جا نشستن است. یک ساعت ورزش در روز، عواقب وحشتناکی که نشستن زیاد به همراه دارد را از بین می برد. برای شروع تمرینات ورزشی 3 جلسه ورزش و هر جلسه 30 دقیقه کافی به نظر می رسد، ولی پس از 2 الی 3 هفته بدن به این مقدار تمرین عادت کرده و دیگر واکنش نشان نمی دهد؛ بنابراین بهتر است پس از یک ماه زمان هر جلسه را بیشتر کرده و در هر جلسه بیش از 30 دقیقه ورزش کنید.

با این روش بدن پیشرفت کرده و سطح آمادگی جسمانی فرد افزایش پیدا می کند. کم تحرکی و نشستن طولانی احتمال مرگ زودرس و بسیاری از بیمارها را افزایش می دهد. موثرترین شیوه برای کاهش و وزن و تناسب اندام این است که کالری دریافتی را کم کنیم و سوخت و ساز بدن را افزایش بدهیم.

چند جلسه در هفته ورزش کنیم؟

انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط برای اغلب مردم بی خطر است و به سلامتی کمک می کند. اگر از سلامتی کامل برخودار هستید با کمی ایجاد فشار در تمرینات قدرت بدنی بیشتری پیدا می کنید و توانایی بدنتان بالا می رود. اما اگر بسیار تازه کار هستید و آمادگی لازم را ندارید، باید به تدریج شدت فعالیت بدنی را افزایش بدهید تا از آمادگی جسمانی بیشتری برخودار بشوید. فعالیت های بدنی که بیشتر از توان شما باشد ممکن است به عضلات و مفاصل بدن آسیب وارد کند.

معمولا افراد در 3 رده سبک، متوسط و شدید ورزش می کنند؛ اگر تازه به انجام تمرینات ورزشی رو آورده اید هدف خود را رسیدن به سطح متوسط قرار بدهید و هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. افراد مسن تر یا کسانی که از مشکلات جسمانی خاصی رنج می برند، باید در این مورد با افراد متخصص مشورت کنند و طبق برنامه های خاص خود پیش بروند.

بدن انسان بهترین راهنمای اوست؛ هرگاه احساس کرید تمرینات ورزشی برای شما آسان شده و دیگر هیچ تلاش اضافه ای نمی کنید؛ شدت تمرین را افزایش بدهید. برای کاهش نیم کیلو وزن باید 3500 کالری بسوزانید. که این اتفاق با 4 هفته ورزش روزانه در سطح متوسط رخ می دهد. پس برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن بهتر است از یک رژیم غذایی مناسب نیز پیروی کنید. باید طوری غذا بخورید که چیزی حدود 500 کالری کمتر از گذشته به دست بیاورید. برای رسیدن به این هدف همه مواد غذایی غیر ضروری که قبلا می خوردید مانند نوشابه، سس، شیرنی، مواد سرخ کردنی، شربت، آبمیوه های صنعتی و... را ترک کنید و بیشتر میوه و سبزیجات تازه بخورید.

با انجام تمرینات هوازی صحیح و اصولی حتی کالری سوزی بدن در حالت استراحت نیز افزایش می یابد. بررسی ها نشان داده ورزش هوازی بیشتر به از بین رفتن چربی های شکمی که خطرناک ترین نوع چاقی است، منجر می شود.

ورزش هوازی به تمریناتی گفته می شود که در مدت نسبتا طولانی با شدت متوسط انجام می شود. دویدن، راه رفتن، شنا کردن، اسکیت کردن و دوچرخه سواری از بهترین انواع ورزش هوازی محسوب می شوند؛ اما متاسفانه این روزها به دلیل نامساعد بودن آب وهوا و کمبود وقت اغلب مردم فرصت پیدا نمی کنند برای انجام این گونه تمرینات به فضای مناسب بروند؛ به همین علت دستگاه های هوازی نظیر دوچرخه ثابت ، تردمیل ، اسکی فضایی و... به بازار آمدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

این دستگاه ها در انواع خانگی و باشگاهی موجود می باشند و ورزش را برای عموم مردم قابل دسترسی کردند. با داشتن یک تردمیل خانگی دیگر مجبور نیستید برنامه ریزی کنید که درساعت مناسب بتوانید برای دویدن و راه رفتن از منزل خارح بشوید. با این دستگاه در هر زمان که فرصت پیش آمد می توانید به ورزش بپردازید و از هر زمانی استفاده کنید.

این دستگاه ها کمک می کنند بتوانیم ورزش را به صورت روزمره و مستمر ادامه بدهیم و از فواید آن بهره مند بشویم. زندگی ماشینی امروزه برای انسان محدودیت های بی شماری به وجود آورده و مشاغل کم تحرک آدمی را تبدیل به موجودی آسیب پذیر کرده است.

انسان ها با هم تفاوت دارند؛ بعضی از افراد به راحتی می توانند صبح زود بیدار شوند و به ورزش صبحگاهی بپردازند؛ اما بعضی دیگر تا بعد از ظهر حوصله ورزش کردن را پیدا نمی کنند و برخی نیز دوست دارند شب به فعالیت های بدنی مشغول بشوند، تا به امروز علم نتوانسته ثابت کند که ورزش در زمان خاصی به کالری سوزی بیشتر منجر می شود؛ بنابراین به انتخاب شما بستگی دارد که در چه زمانی از شبانه روز به ورزش بپردازید.

به عقیده کارشناسان بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بیشتر روزها بتوانید در آن زمان ورزش کنید و بدن به ورزش کردن در آن زمان عادت کند؛ این مسئله سبب می شود مجبور به ترک ورزش نشوید و بتوانید آن را به مدت طولانی و حتی برای همیشه ادامه بدهید. بدن هر انسانی ریتم خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن دارد. این ریتم بر اساس چرخش 24 ساعته زمین شکل می گیرد و بر کارکردهای داخلی بدن مانند فشار خون، حرارت بدن، میزان ترشح هورمون ها و سرعت ضربان قلب تاثیر می گذارد که همه این عوامل بر آمادگی بدن برای انجام فعالیت های جسمانی تاثیر می گذارند.

مزایای ورزش در صبح:

برخی از محققان معتقدند ورزش صبحگاهی مزایای فراوانی دارد. معمولا کسانی که در صبح ورزش می کنند این برنامه را بیشتر ادامه می دهند؛ چون در صبح احتمال این که با آمدن مهمان، دعوت شدن به مهمانی و سایر مشغولیت های دیگر برنامه ورزشی به هم بخورد کم است. ولیکن در صبح درجه دما بدن پایین است و باید وقت بیشتری برای گرم کردن صرف کنید. بعضی افراد با انجام ورزش در شب و حتی هنگام عصر بی خواب می شوند و بهتر است روز به فعالیت ورزشی بپردازند.

ورزش در بعد از ظهر:

اگر می خواهید در بعد از ظهر تمرینات ورزشی انجام بدهید، این کار را به 2 ساعت بعد از خوردن ناهار موکول کنید؛ زیرا دستگاه گوارش 90 دقیقه وقت لازم دارد تا غذا را هضم کند؛ در این زمان خون به سمت دستگاه گوارش می رود و اگر در این حین ورزش کنید، تمرکز بدن به سمت قسمت های دیگر جلب شده و کار دستگاه گوارش با اختلال مواجه خواهد شد که به نفع بدن نیست.

این روزها به دیل آلودگی هوا ورزش در محیط بیرون به قلب و ریه ها آسیب می رساند؛ چون در هنگام ورزش عمیق تر و بیشتر نفس می کشید؛ بنابراین برای ورزش باید در روز به محیط هایی بروید که درختان زیادی داشته باشد و هوا را تصفیه کنند؛ البته در شب درختان اکسیژن هوا را گرفته و دی اکسید کربن تولید می کنند و ورزش در پارک ها و محیط های پر درخت در شب توصیه نمی شود. به همین علت اگر نمی توانید در طول روز به پارک و مناطق سرسبز بروید ورزش در محیط بیرون را فراموش کنید و در محیط های بسته به تمرینات ورزش بپردازید.

قرار گرفتن در معرض هوای آلوده حتی بدون ورزش هم زیان بار است؛ آلودگی هوا معمولا در عصر بیشتر می شود و ورزش در ساعات پرترافیک در محیط بیرون خطرناک است.

هایپر جیم بازدید : 29 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

توجه به ظاهر فیزیکی و رسیدگی به آن علاوه بر اینکه میتواند جنبه های روانی خوبی برای اشخاص به وجود آورد وبه شخص اعتماد به نفس زیادی بدهد, میتواند به سلامتی جسمی فرد هم کمک بسیار زیادی کند.

استفاده از ابزار و وسایل ورزشی در دنیای امروزی ما تاثیر زیادی بر افزایش علاقمندی ورزش دوستان داشته و در مواردی هم ورزش را جذاب تر و راحت تر کرده است.دیگر لازم نیست مانند گذشته برای راه رفتن و پیاده روی کردن ساده ای به خارج از محل سکونت خود رفته و مشکلاتی مثل: آلودگی هوا یا حتی سرما و گرما را تحمل کنید .

تردمیل وسیله ایست که با ورودش کمک زیادی به افزایش میزان فعالیت ما انسانها کرده تا بتوانیم حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم شده در کنار انجام سایر وظایف روزانه که برعهده ماست, فعالیتی هم برای حفظ و ارتقای سلامتی خود نیز داشته باشیم.

از دست دادن چربی با استفاده از تردمیل

این دستگاه به راحتی میتواند در امر لاغری و تناسب اندام به ما کمک کند به شرطی که به چند نکته مهم توجه ای ویژه داشته باشیم:

1- هنگام ورزش و استفاده کردن از وسایل ورزشی معده ما حتما خالی باشد تا پر بودن باعث خراب شدن حالمان نشود و بعد اینکه اگر با معده خالی ورزش کنید این امر باعث میشود تا بدن شما انرژی لازم را برای سوخت وساز و فعالیتش از ذخایر موجود در بدنتان استفاده کند و همین امر باعث لاغری شما میشود.

2- از هندریلس دستگاه تا جایی امکان دارد و میتوانید تعادلتان را حفظ کنید, استفاده نکنید چرا که در آن صورت بدن تمام توان و قدرتش را به کار میگیرد تا در عین حفظ تعادل خود راه رفته یا بدود و زیاد تر کالری بسوزانید.

3- هنگام دویدن یا راه رفتنتان حتما به میزان سرعت ضربان قلبتان توجه داشته باشید و از آن غافل نشوید. در نظر داشته باشید که افزایش میزان ضربان قلب شما رابطه مستقیمی با کم کردن وزن و چربی دارد که البته باید باتوجه به قاعده کلی وزن و سن میزان اضافه وزن هر شخص توجه ای ویژه شود.

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از تردمیل نباید دست هایتان به اطراف تاپ بخورند. دستها باید زاویه 90 درجه داشته باشند و از مفاصل شانه حرکت کنند و اگر میخواهید چربی سوزی بیشتری همزمان با استفاده از تردمیل داشته باشید, میتوانید از وزنه های ورزشی استفاده کنید. این کار باعث میشود تا شما در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید و از استفاده کردن تردمیل لذت ببرید.

هایپر جیم بازدید : 33 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

فعالیت روزانه حتی برای مدت زمان کوتاه حداقل 30 دقیقه , مطلبی است که شاید بارها و بارها از زبان متخصصان زیادی چه تغذیه و چه ورزشی شنیده اید و به گوش تقریبا همه ما آشناست.

با وجود درگیریها ومشغله های زیادی که امروزه ما انسانها با آنها روبه رو هستیم, شاید نتوانیم مدت زمان طولانی را برای ورزش و فعالیت در باشگاه های مختلف بگذرانیم ولی این امر نباید باعث شود که سلامتی خود وحفظ آن که کار بسیار مهمی است را فراموش کنیم .
همان طور که همه ما شنیده ایم نباید بعد از بروز مشکلات و پیدا شدن بیماری ها, دنبال درمان و راهکارهایی برای آنها باشیم. باید همیشه پیشگیری های لازم را انجام دهیم تا دچار مشکل نشویم . به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است, یادتان که می آید.

پیاده روی در بیرون یا منزل

هر قدر هم مشغله کاریمان به ما اجازه فعالیتی برای تندرستی بدنمان را ندهد, باید سعی کنیم حداقل روزانه ساده ترین ورزش مفید که همان پیاده روی است را انجام دهیم.این روزها متاسفانه تا اسمی از پیاده روی برده میشود, اغلب مردم مشکلاتی که بر سر راه انجام این ورزش وجود دارد را یادآوری میکنند؛ مشکلاتی از قبیل: آلودگی هوا, گرما و سرما که در فواصل مختلف خود نمایی میکند.

در دنیای امروزی با رشد و پیشرفتی که علم و صنعت داشته برای این مشکل هم راهکار خوبی ارایه شده است, آن هم تردمیل است که این روزا همه ما با آن آشنایی کافی داریم .
استفاده از تردمیل این امکان را به ما میدهد تا در هر ساعتی از شبانه روز که باشیم به دور از آلودگی هوا, گرما و سرمای فضای خارج از منزل در کنار خانواده حتی در عین رسیدگی به امور منزل فرزندانمان و با خیالی آسوده به ورزش و فعالیتی مفید برای سلامتی خود بپردازیم.

روی تردمیل صفحه نمایشگری تعبیه شده است که شما را از میزان سرعت یا درجه بندی شیبی که از آن استفاده کرده اید, مطلع میکند.برای اینکه بتوانید محیطی همانند پیاده روی در خارج خانه و پارک را تجربه کنید کافی ست درجه شیب تردمیل را روی 1 قرار دهید و از آن به راحتی استفاده کنید.

جلب اینکه شما در خانه هم میتوانید کوه رفتن و کوهنوردی را تجربه کنید و این کار برای افرادی که تردمیل را خردیداری کرده اند, کاری ساده و دور از ذهن نیست. شما میتوانید با قرار دادن درجه شیب تردمیل خانه روی بالاترین مقدار خود این لذت را در خانه تجربه کنید .
اسفاده از تردمیل علاوه بر اینکه این امکان را به شما میدهد که به سادگی پیاده روی کنید به دلیل رفت و برگشت مرتب پاها باعث فرم گرفتن باسن میشود. بدون اینکه از وسیله ورزشی دیگر استفاده کنید .

استفاده از تردمیل به افراد حتی کسانی که از بیماری های خاصی رنج میبرند نیز مناسب است، چراکه میتوانند با زیاد و کم کرد سرعت و شیب دستگاه به آرامی از دستگاه استفاده کنند و فعالیتی داشته باشند.

هایپر جیم بازدید : 39 یکشنبه 20 تیر 1395 نظرات (0)

کار و فعالیت و دغدغه های زیاد این روزای زندگی باعث شده است که ما انسانها کمتر به ورزش و سلامتی جسمی اهمیت بدهیم و مرتبا در تکاپو برای رفاه بیشتر و گذران زندگی باشیم.حتما از اخبار یا حتی با چشم خود با اندک توجهی مشاهده کرده اید به دلیل ماشینی و مکانیکی شدن اغلب کارهای ما جمعیت بیشتر جامعه ها روبه چاقی و اضافه وزن رفته است.

وجود همین مشکل عواقب زیادی را به خصوص در به خطر انداختن سلامتی افراد در بر دارد.
با پیشرفت علم و فناوری تمهیداتی هم برای رفع این مشکل جوامع و سلامتی افراد در نظر گرفته شده است که تردمیل نمونه بزرگ و قابل توجه ای از این تمهیدات است.تردمیل به دستگاهی گفته میشود که انسان یا حتی حیوان میتواند روی یک نواری محرک گام بردارد که در سال 1952 برای آزمون گرفتن از بیماری های قلبی ساخته شد.

ویژگی های تردمیلی خوب

تردمیل ها از ابتدای ورود خود انواع مختلفی دارند؛ 1- تردمیل های مکانیکی که فاقد موتور بوده و از شیبی دایمی برخوردار هستند که همین امر باعث میشود تا مشکلاتی را برای زانو و مفاصل شخص استفاده کننده به وجود آورند. 2- تردمیل های برقی که دارای موتور هستند و این امکان را به کاربرخود میدهند تا در صورت لزوم سرعت یا حتی شیب دستگاه را به دلخواه خود تغییر دهند تا مشکلی برای شخص استفاده کننده از دستگاه به وجود نیاید.

در ابتدای خرید یک تردمیل برقی مناسب حتما باید میزان قدرت موتور این دستگاه توجه داشته باشید که این میزان قدرت رابطه مستقیمی با وزن شخص یا اشخاص استفاده و تعداد نفرات آن دارد.با توجه به قدرت موتور تردمیل, دستگاه میتواند تا وزنی معادل 150 کیلوگرم را با وجود موتوری با 2/5 اسب بخار تحمل کند. 

هنگام استفاده از تردمیل اولین چیزی که به چشم خود نمایی میکند, وجود تسمه محرک دستگاه است که پیست فعالیت ورزشکار است. اندازه و ابعاد این پیست در دستگاهها با مدل های مختلف متفاوت است .البته زیاد هم نگران نباشید چون حتی در کوچکترین تردمیل نیز فضای کافی برای فعالیت و دویدن کاربر در نظر گرفته شده است.

در هنگام خرید باید به میزان شیبی که تردمیلی میتواند ارایه دهد نیز توجه کرد و براساس نیاز ورزشکار تردمیل خریداری شود. شیب تردمیل به دو نوع دستی و برقی تقسیم میشود: دستی آن توسط اهرامی کم و زیاد میشود که نسل قدیم تردمیل ها محسوب میشوند و نوع برقی آن به راحتی توسط کلیدی که روی تردمیل تعبیه شده شیبش کم و زیاد میشود که این کار استفاده از این وسیله ورزشی را برای کاربران خود بسیار آسان کرده است.

وجود ضربه گیری خوب در تردمیل از ویژگی های مهم این دستگاه محسوب میشود که باید هنگام خرید به آن توجه داشت چراکه در صورتی که ضربه گیر مناسبی داخل تردمیل قرار نداشته باشد با پیادهروی به خصوص دویدن ورزشکار روی آن حتما مشکلاتی برای زانو و کمر کاربر او به وجود خواهد آمد.

و در آخر با در نظر گرفتن کوچک و محدود شدن فضای خانه باید هنگام خرید تردمیل به سر و صدایی که احتمالا از دستگاه قرار است خارج شود نیز توجه شود و دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین میزان صدا را در فضای اطرافش ایجاد کند و مزاحمتی را برای خود شما و سایر همسایگانتان ایجاد نکند.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
هایپر جیم ارائه دهنده انواع لوازم ورشی از جمله تردمیل ( تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی ) و دوچرخه ثابت می باشد.جهت مشاوره و یا خرید تردمیل و دوچرخه ثابت می توانید با شماره 09122108002 و یا خط چهار رقمی 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه روئینگ
  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • میز بیلیارد
  • آیفون تصویری
  • تردمیل
  • وزنه
  • ترازوی دیجیتال
  • گاوصندوق بامیل
  • تردمیل
  • شمع ماساژ
  • برچسب کاغذی
  • گاو صندوق
  • هالتر
  • کفش پرفکت استپس
  • تردمیل خانگی
  • تشک و بالش ماساژ
  • فروشگاه لاستیک
  • توپ پیلاتس
  • دمبل
  • تی آر ایکس
  • لیست قیمت لاستیک
  • ماساژور بدن
  • لیبل
  • لاستیک ماشین آلات سنگین
  • تخت ماساژ
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • روکش صندلی ماساژور
  • ترازو
  • تردمیل خانگی
  • صندلی ماساژور بن کر
  • لاستیک سواری
  • ماساژور پا
  • دوچرخه ثابت دی کی سیتی
  • تردمیل کلاسیک فیتنس
  • لاستیک
  • چشمی دیجیتال
  • تردمیل بی اچ فیتنس
  • تخت ماساژ
  • لیست قیمت تردمیل
  • تردمیل
  • نیمکت بدن سازی
  • باشگاه تنیس
  • تردمیل تاپ فرم
  • پک تی آر ایکس خانگی
  • دوچرخه ثابت
  • ماساژور
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • تردمیل تاپ شیپ
  • بارکد خوان
  • ماساژور کتف و گردن
  • استپر خانگی
  • تردمیل دی کی سیتی
  • آیفون تصویری
  • ترازو
  • اسکوتر برقی
  • تردمیل فلکسی فیت
  • تردمیل استرانگ
  • تردمیل راین
  • تردمیل تاپ فرم
  • تردمیل پروتئوس
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل باشگاهی
  • صندلی ماساژور
  • آب کینگ
  • دستگاه ماساژور
  • توپ پیلاتس
  • توپ پیلاتس
  • آیفون تصویری تکنما
  • برش لیزری
  • اسکیت برقی
  • اسکی فضایی باشگاهی
  • اسمارت ویل
  • دوچرخه ثابت باشگاهی
  • اسمارت برد
  • تردمیل جی کی اکسر
  • دوچرخه اسپینینگ
  • ترازو
  • آیفون تصویری
  • تردمیل پاندا خانگی
  • دوچرخه ثابت لطیفی
  • ماساژور
  • دوچرخه ثابت پروتئوس
  • تردمیل جی کی اکسر
  • صندلی ماساژور
  • اسکی فضایی پاندا
  • الپتیکال پاندا
  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت پاندا
  • دوچرخه ثابت کیپ فیت
  • تردمیل پاندا
  • تردمیل لطیفی
  • تردمیل توربو فیتنس
  • دوچرخه ثابت
  • اسکی فضایی
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل
  • اتو موی پرو ویو
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 710
  • بازدید کلی : 4,896