loading...
تردمیل
هایپر جیم بازدید : 108 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تحقیقات نشان داده است حتی با تردمیل بدون موتور هم شما می توانید وزن کم کنید. زیرا این وسیله امکان انجام ورزش دو که مادر همه ورزش ها است را در فضای کوچکی مانند آپارتمان فراهم می کند. در تردمیل بدون موتور وقتی با قدرت وزن و پاهای خود تسمه را می چرخانید بدن کالری بیشتری می سوزاند، در نتیجه چربی های شکمی تا حد مطلوبی ناپدید می شوند. اما این کار بیش از هر چیز یک تمرین قدرتی برای پاها محسوب می شود ومتاسفانه کاربر نمی تواند تاثیرات ورزش را بر نقاط مختلف بدن خود متمرکز کند یا به روشهای مختلفی راه برود و بدود.

صرف نظر از این موضوع استفاده از تردمیل بدون موتور مقرون به صرفه تر است. چون برق مصرف نمی شود و ارزان تر است. به راحتی نیز حمل و نگهداری می شود. اما از طرفی نمی توانید سرعت حرکت خود را بر روی این تردمیل ها تنظیم کنید.هیچ دکمه ای برای توقف اضطراری هم وجود ندارد.بلکه برای توقف اضطراری می بایست با مهارت دستگیره ها را گرفته و پایین بپرید.البته در هنگام استفاده از تردمیل موتوری هم باید مراقب باشید تا در هنگام تمرین با سرعت بالا یا توقف، تعادل خود را از دست ندهید. در تردمیل های برقی یا موتوری معمولا شما یک مانیتور کامپیوتری در پیش رو دارید که ضربان قلب، سرعت، مقدار کالری سوزانده شده، زاویه شیب و ... را نشان می دهد.

شیب تردمیل بسیار حائز اهمیت است و اغلب در نوع موتوری آن شیب بهتر و آسانتر تنظیم می شود. در ضمن اگر کودک خردسال در منزل دارید باید بدانید بیشتر تردمیل های الکترونیکی کلید قفل محافظتی دارند.

هرگاه شما بیش از آنچه می خورید کالری مصرف کنید، وزن از دست خواهید داد. اما برای اینکه بتوانید بدن را به شکل دلخواه خودتان در آورید به چیزی بیش از کاهش وزن نیاز دارید. به همین خاطر به سراغ بدنسازی می رویم.

آشنایی با تردمیل بدون موتور

کار با تردمیل با موتور یا بی موتور وزن بدن شما را کاهش می دهد. اما در کنار آن باید فکری هم برای سفت کردن عضله های شکم و سایر اعضای بدن داشته باشیم. انجام تمریناتی نظیر دراز و نشست و حرکات کششی به فرم دهی بدن بسیار کمک خواهد کرد. یعنی در هفته حداقل یک روز به جای کار با تردمیل به این نوع تمرینات بپردازید. حتما به خاطر داشته باشید در هنگام پیاده روی یا دویدن، چه در محیط بیرون و چه بر روی تردمیل از کفش مناسب استفاده کنید و هرگز بدون کفش بر روی تردمیل نروید. میزان نرمی و انعطاف پذیری سطح تردمیل به هدف شما در ورزش بستگی دارد. اگر تنها به دلیل داشتن تناسب اندام از تردمیل استفاده می کنید، نرمی پوشش کف آن به محافظت از عضلاتتان کمک می کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب در روند کاهش وزن تاثیر به سزایی خواهد داشت. هرگز فراموش نکنید در هنگام ورزش آب بنوشید. در هنگام استفاده از تردمیل آرام پیش بروید و هر 3 دقیقه یکبار سرعت خود را افزایش بدهید. گرم کردن بدن قبل از ورزش از آسیب های احتمالی پیشگیری می کند. این کار را می توانید با یک سری حرکات کششی در هنگام راه رفتن آهسته بر روی تردمیل انجام بدهید. تجربه نشان داده است اگر بتوانید طوری برنامه ریز کنید که در روز 60 دقیقه، در دو مرحله صبح و بعد از ظهر و هر بار حدود 30 دقیقه بدوید بی شک طی مدت زمان کوتاهی متوجه تاثیر چشم گیری بر روی اندام خود خواهید شد.

هایپر جیم بازدید : 87 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تردمیل های بدون موتور در واقع دستگاههایی هستند که با قدرت پا و وزن ورزشکار حرکت می کنند. یعنی این ورزشکار است که با پاهای خود تسمه تردمیل را به گردش در می آورد واز جریان برق و تنظیمات کامپیوتری خبری نیست.

درست است تردمیل های موتوری یا برقی مزیت های فراوانی دارند اما تردمیل های بدون موتور مقرون به صرفه تر و ارزان تر هستند. معمولا این دستگاه ها را به راحتی می توان حمل کرد. چون سبک و تاشو هستند. با وجود آنها نیازی به پریز برق ندارید.

تردمیل بدون موتور باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید. ولی با آن قادر نخواهید بود قدرت بدن خود را روی قسمتهای مختلف متمرکز کنید. بنابراین ناچار هستید از تمرینات بدنسازی دیگری کمک بگیرید. حرکاتی مانند کرانچ و دراز و نشست در کنار کار با این دستگاه بسیار موثر هستند.

بهترین روش برای کار با تردمیل بدون موتور این است که راه رفتن را به آرامی شروع کنید و پس از 3 دقیقه به مدت 30 ثانیه بدوید.سپس دوباره آرام راه بروید.

تاثیر-تردمیل-بدون-موتور-در-کاهش-وزن

به پا داشتن کفش مناسب درهنگام استفاده از تردمیل مسئله بسیار مهمی است. در هنگام دویدن جوراب و لباسهای نخی بپوشید.وقتی روی دستگاه تردمیل قرار دارید سرتان را بالا نگهدارید. عضلات گردن را منقبض نکنید. آرام باشید. تعادل خود حفظ کنید و حواستان به تنفستان باشد. در تردمیل های بدون موتور چون صفحه مانیتور کامپیوتری ندارید باید خودتان به ضربان قلب و تنفستان توجه کنید.

برای توقف اضطراری دسته های دستگاه را گرفته و ضمن کم کردن سرعت از روی آن پایین بپرید. ولی در هنگام کار با دستگاه بهتر است دستها رها باشد و به صورت آونگی به جلو و عقب برود. در هنگام راه رفتن روی تسمه سعی کنید همه کف پا روی سطح قرار بگیرد. یعنی بر روی انگشتان و پاشنه راه نروید؛ زیرا این کار به کمر و سایر عضلات پا آسیب می رساند.

اگر مبتلا به بیماریهای قلبی-عروقی یا فشار خون و ... هستید حتما در مورد برنامه ورزشی خود با پزشکتان مشورت کنید. همراه با ورزش ،رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا بهتر نتیجه بگیرید. وقتی روی تردمیل هستید شکم خود را به داخل بدهید تا عضلات شکم به خوبی فرم بگیرند.

به هر حال تردمیل چه موتوری و چه بدون موتور به کاهش وزن و تناسب اندام کمک خواهد کرد و بانوان می توانند در فضاهای سرپوشیده و محدود از آن استفاده کنند. این وسیله جایگزین مناسبی برای پیاده روی های خارج از منزل است. بانوانی ک به دلیل داشتن فرزند کوچک و مشکلات دیگر نمی توانند هر روز از منزل خارج بشوند می توانند از این وسیله استفاده کنند.

هایپر جیم بازدید : 56 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تردمیل وسیله ای مناسب برای تمرینات هوازی است. ولی برای کار با آن باید به چند نکته خیلی مهم توجه داشته باشید.

نکات مهم برای تمرین بهتر با تردمیل

1. با کفش و لباس مناسب بر روی تردمیل بروید. سعی کنید یک تیشرت نخی ساده و یک شلوارک ورزشی به تن داشته باشید. حتما جوراب به پا کنید و کفش مناسب بپوشید. یک حوله و یا دستمال در دسترس خود قرار بدهید و هر از گاهی عرقتان را خشک کنید. یک بطری آب هم دم دست داشته باشید تا در حین ورزش، آب بنوشید. ضمنا اگر در هنگام انجام تمرین به موزیک تند گوش بدهید، عملکرد بدنتان تسریع می شود.

2. حتما قبل از شروع تمرین بدنتان را گرم و پس از پایان سرد کنید. این کار را می توانید با راه رفتن روی تردمیل انجام بدهید.3 دقیقه با سرعت 3 کیلومتر در ساعت را بروید. سپس سرعت را به 4 تا 5 کیلومتر برسانید. 3 دقیقه در این حالت نرم بدوید.پس از آن سرعت را به 7 کیلوتر رسانده و 30 ثانیه بدوید. آنگاه دوباره سرعت را تا 3 کیلومتر کم کنید. در ای حالت ریکاوری می شوید پس از 1 دقیقه ریکاوری به تمرین اصلی بپردازید. برای سرد ردن هم در انتهای تمرین 5 دقیقه با سرعت کم راه بروید. سپس از تردمیل پایین بایید و حرکات کششی ایستا انجام بدهید.

3. فیتنس خود را تست کنید. در اولین فرصت بیرون بزنید و پس از گرم کردن، توان راه رفتن و خود را با گذشته مقایسه کنید. سعی کنید زمان دویدن و راه رفتنتان شیبه به برنامه کار با تردمیل باشد. با ای روش خود را به چالش می اندازید و ایجاد تنوع هم می شود.

4. گاهی برای بهبود بازه شیب تردمیل را تا آنجا که می توانید زیاد کنید. با این کار اصل تنوع تمرین هم رعایت می شود. شیب زیاد راه رفتن و سرعت گرفتن را سخت می کند. هیشه باید بین سرعت وشیب یک تناسبی باشد. هرگز در شیب زیاد با سرعت بیش از 4 کیلومتر در ساعت راه نروید. در این حالت شما ورزشی شبیه به تپه نوردی را تجربه می کنید.

عضلات دو قلو و ساق پا به شدت در گیر می شوند. اگر می خواهید سرعتتان افزایش پیدا کند، شیب تردمیل را 2 درجه زیاد کنید و چند جلسه با همین شیب ادامه بدهید. وقتی شیب را به حالت اولیه برگردانید، می بینید سرعتتان افزایش یافته است.

هایپر جیم بازدید : 49 شنبه 11 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

یک قانون کلی وجود دارد که می گوید: قبل از هر ورزشی باید بدن خود را گرم و پس از هر ورزشی می بایست بدن را سرد کنیم.

دویدن و راه رفتن یکی از بهترین ورزش هاست، که از این قاعده مستثنی نمی باشد. از آنجایی که ما معمولا فضای لازم برای دویدن و پیاده روی را نداریم از وسیله ای به نام تردمیل استفاده می کنیم. اما باید بدانیم دویدن بر روی تردمیل یک ورزش کامل محسوب می شود و باید مراحل مختلف ورزش را در این تمرین رعایت کنیم. متاسفانه حتی گاهی دیده می شود ورزشکاران حرفه ای هم از گرم کردن بدن خود قبل ورزش سر باز می زنند. اینکار احتمال آسیب دیدگی، درد و کوفتگی بعد از ورزش را افزایش می دهد. به طور معمول خستگی پس از ورزش می بایست بین 8 تا 12 ساعت بعد برطرف شود.

حرکات کششی قبل از تردمیل

نکته مهم دیگر اینکه هرگز بدون کفش ورزشی مناسب از تردمیل استفاده نکنیم. شیب دستگاه را با توجه به ویژگی بدن و هدف خود تنظیم کنیم. در هنگام گرم کردن، آرام و با ریتم نفس بکشیم. ورزش را با سرعت کم شروع کرده و هر 3 دقیقه یکبار سرعت خود را افزایش دهیم. در هنگام احساس خستگی زیاد و بالا رفتن شدید ضربان قلب سرعت را کم کم پایین بیاوریم. به خاطر داشته باشید همه می توانند از تردمیل استفاده کنند به شرط اینکه شیب و سرعت دستگاه با ویژگیهای بدن آنها هماهنگ باشد و به عضلات آسیب نرساند.خستگی خیلی زیاد نشانه خوب بودن ورزش نیست.

در هنگام شروع ورزش با این دستگاه برای گرم کردن، تردمیل را بر روی شیب صفر درجه بگذارید و به آرامی روی آن راه بروید. ضمن راه رفتن می توانید دستها و اندام بالایی خود را در جهت های مختلف بکشید به طوریکه کشیدگی را در پهلوها، کمر و دستهای خود حس کنید. سپس می توانید قدمها را به شکلی بلند و آهسته بردارید تا کشیدگی در رانها و عضلات تحتانی نیز حس شود. این کار باید 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. بعد از حرکات کششی پویا می توانید آرام آرام به سرعت راه رفتن و دویدن خود بیفزایید.در طی انجام ورزش دم باز دم را هرگز فراموش نکنید. اگر تردمیل شما ضربان قلب را نشان می دهد، به آن توجه داشته باشید، در غیر این صورت به تنفس خود دقت کنید.

اگر به اصطلاح احساس کردید دارید از نفس می افتید حتما سرعت را کاهش بدهید. در هنگام دویدن بر روی دستگاه یک بطری آب در دسترس خود قرار دهید و هر از گاهی آب بنوشید. اگر دچار افت قند یا فشار خون یا سرگیجه شدید ورزش را به آرامی قطع کنید. در غیر این صورت اگر می خواهید ورزش شما هوازی و به اصطلاح چربی سوز باشد، حداقل 30 دقیقه به آن ادامه بدهید. در این فاصله می توانید چند بار سرعت دستگاه را کم یا زیاد کنید تا ورزش هوازی با غیر هوازی ترکیب شود. هیچگاه به یکباره از دستگاه پایین نیایید.

پس از اتمام ورزش سرعت دستگاه را روی 4 کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و به آرامی راه بروید. بعد از 3 دقیقه سرعت را به صفر برسانیدو حرکات کششی ایستا را بدون استفاده از تردمیل تکرار کنید. حرکات کششی پویا برای افراد کم تحرک که به دلیل شغلشان ساعات طولانی پشت میز می نشینند، بسیار موثر است.

هایپر جیم بازدید : 35 شنبه 04 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

تردمیلی را که انتخاب می کنید به دقت مورد آزمایش قرار دهید. چند آزمایش ساده باعث می شود یک تردمیل مناسب خریداری فرمایید. سعی کنید تردمیل خود را از یک مرکز معتبر خریداری کنید و همیشه به گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

در هنگام خرید تردمیل انتخابی را تست و به نکات زیر توجه فرمایید:

سر و صدا :  آيا موتور بي سروصدا و به نرمي كار مي‌كند؟ آيا موتور شيب دهنده نيزنرم و بي سروصدا است؟

قدم آهسته : آيا در سرعت كم موتور و تسمه به نرمي كار مي‌كنند؟ اگر در سرعت كم موتور به سختی کار بکند نشان می دهد تردمیل مهندسي ضعيفي دارد؟

تسمه : آيا تسمه در همه‌ي سرعت‌ها نرم كار مي‌كند؟

اندازه: آيا بلندي تسمه نسبت به گام‌هاي بلند شما فضاي اضافي كافي دارد؟ ايا در رابطه با پهناي تسمه احساس راحتي مي‌كنيد؟

شيب: آيا ترديمل با نرمي شيب دار مي‌شود؟ آيا در حالت شيب دار با ثبات است؟

سرعت : آيا سرعت حداكثر پاسخگوي نيازهاي تمريني شما هست؟

كنترل‌ها : آيا نحوه قرار گرفتن كنترل‌ها دسترسي به آنها را آسان كرده است؟ آيا دكمه‌ي خاموش كردن اضطراري خارج از محل برخورد تصادفي است؟

قبل از خرید خود چند تردمیل را انتخاب و مورد تست قرار دهید تا بهترین را در میان آنها انتخاب کنید.

هایپر جیم بازدید : 37 شنبه 04 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

معمولآ افرادی که با تردمیل کار می کنند  اجزاء آن را نمی شناسند و وظیفه هر کدام را نمی دانند. شناخت قطعات تردمیل به شما کمک می کند که طرز کار تردمیل را بهتر بشناسند و همچنین در زمان بروز مشکل متوجه شوید کدام قسمت مشکل دارد.

در زیر بخشهای مختلف تردمیل را با عکس و توضیحات برای شما نمایش می دهیم:

1. موتور تردمیل:

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/motor.JPG

در بخش جلویی تردمیل و زیر پوشش جلویی موتور وجود دارد که مهمترین بخش تردمیل نیز می باشد و در هنگاه خرید به قدرت و کیفیت آن بسیار باید توجه کنید. این موتور محرک اصلی تردمیل است و قدرت آن بر اساس اسب بخار تعیین می گردد.

2. موتور شیب:

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/motor%20shib.jpg

موتور شیب نیز در بخش جلویی تردمیل و در کنار موتور اصلی وجود دارد که با حرکت دادن چرخ دنده حلزونی شیب تردمیل را تنظیم می کند. لازم به ذکر است برخی از تردمیل ها موتور شیب ندارند و نتظیم شیب در آنها به صورت دستی انجام می شود.

3. قطعه الکترونیکی بالا

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/bala.jpg

این بخش شامل صفحه نمایش و کلید هایی در کنار صفحه نمایش تردمیل و بر روی دسته های آن می شود که باعث ارتباط کاربر با تردمیل می گردد.

4. قطعه الکترونیکی پایین

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/pain.JPG

این قطعه در بخش جلوی تردمیل و در کنار موتور قرار دارد که وظیفه برق رسانی به بخشهای مختلف تردمیل را بر عهده دارد.

5. شاسی تردمیل

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/shasi.jpg

این بخش قاب اصلی تردمیل و بخش فلزی است که تمام اجزاء تردمیل بر روی آن سوار است. اصطحکام این بخش یک فاکتور مهم در انتخاب تردمبل خوب است.

6. تخته تردمیل

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/takhte.jpg

بخشی است که تسمه اصلی تردمیل دور آن است و همواره باید صاف و صیقلی باشد.

7. تسمه موتور

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/tasme%20motor.jpg

تسمه ای است که حرکت موتور را به غلتک جلویی انتقال می دهد و موجب چرخش تسمه اصلی می شود.

8. غلتک

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/ghaltak.jpg

در تردمیل دو غلتک وجود دارد که به آنها غلتک جلویی و عقبی می گویند که تسمه تردمیل به دور آنها می افتد و کشش تسمه را نیز تنظیم می کنند

9. تسمه اصلی

http://treadmills-co.com/administrator/files/UploadFile/tasme%20asli.jpg

تسمه ای است که ما بر روی آن می دویم و جنس و کیفیت آن از فاکتور های یک تردمیل خوب می باشد.

هایپر جیم بازدید : 29 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)

روز به روز به کسانی که با تردمیل ورزش می کنند اضافه می شود زیرا تردمیل دستگاهی است که نیازهای همه اعم از ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که نیاز به کاهش وزن دارند یا یک مصرف کننده معمولی را برآورده می کند.

دلایل استفاده فراوان از تردمیل

1. یکی از مهم ترین دلایل استفاده گسترده از تردمیل این است که همه اعضاء خانواده با هر سنی و هر توان فیزیکی ، به نسبت نیاز خود می توانند از این دستگاه استفاده کنند. و دسته های تردمیل به کمک کسانی می آید که نمی توانند تعادل خود را حفظ کنند پس همه افراد با هر سنی می توانند از این وسیله استفاده کنند.

2. یکی از قابلیت های تردمیل تنظیم سرعت آن است پس می توانید در ابتدا با سرعت کم شروع کنید تا بدن شما گرم شود و سپس بر روی آن بدوید و در انتها نیز با کم کردن سرعت به ورزش خود خاتمه دهید.

3. یکی دیگر از دلایل استقبال گسترده از تردمیل این است که ورزش با آن مهارت خواصی نمی خواهد و همه به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

4. یکی از قابلیت های خوب در تردمیل شیب آن است که با اضافه کردن آن بدون بالا بردن سرعت می توانید کالری بیشتری را بسوزانید.

5. ورزش با تردمیل موجب می شود بیشتر ماهیچه های بدن شما شروع به حرکت کنند و هم چنین باعث فعالیت ماهیچه های قلبی و کاهش بیماریهای قلبی می شود. شما با استفاده روزی بیست دقیقه تردمیل با دور متوسط می توانید سلامت خود را تضمین کنید.

6. کسانی که به دلیل مشکلاتی نمی توانند از خانه خارج یا به باشگاه های ورزشی بروند با خرید تردمیل شخصی به راحتی می توانند در منزل به ورزش بپردازند.
هایپر جیم بازدید : 45 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)

عادت های نادرست در هنگام استفاده از تردمیل ، افرادی زیادی هستند که برای لاغری و یا تناسب اندام خود از تردمیل استفاده می کنند و با قبول قیمت تردمیل اقدام به خرید تردمیل می نمایند به نظر میرسد که استفاده از آن بسیار ساده میباشد اما توجه داشته باشید که اگر در هنگام استفاده از تردمیل چند نکته کوچک را رعایت نکنیم ممکن است بجای خاصیت سلامت بخشی به بدن ما آسیب برساند در این مقاله قصد داریم عادت های نادرست در هنگام استفاده از تردمیل را شرح دهیم .

استفاده از کفش های کهنه و نامناسب :

توجه داشته باشید که کفش در ورزش از اهمیت بسزایی برخوردار است . در هنگام استفاده از تردمیل حتما باید از کفش های رانینگ و یا واگینگ استفاده نمایید کفش های غیر ورزش به پا آسیب های بسیار زیادی میرساند ، کف کفش باید دارای پد های اضافی در ابتدا و انتهای پا (پنجه و پاشنه) داشته باشد که ضربه وارد شده را دفع کند .

نگاه کردن به پا ها

بسیاری از افراد که از تردمیل استفاده می کنند در هنگام دویدن و یا راه رفتن به پا های خود خیره میشوند ، نگاه کردن به پا ها باعث میشود سر شما گیج برود و یا تمرکزتان را بر هم بزند و در نتیجه باعث میشود تعادل خود را از دست بدهید ، همچنین برای آنکه بتوانید به پا های خود نگاه کنید مجبور میشوید که سرتان را پایین نگه داری که خود باعث میشود به گردن و دیگر اعضای بدنتان آسیب وارد شود .

در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل باید سر صاف و به جلو نگاه کنید و شانه ها را یکسان و صاف نگه دارید سینه ها را به جلو هل بدهید و قوز نکنید .

کوباندن پا ها

در واقع تردمیل دستگاهی است که محیطی را برای شما فراهم میکند که بتوانید بر روی آن راه بروید و یا بدوید ، برای برخی از افراد سخت است که به طور طبیعی بر روی آن گام بردارند و همین نکته باعث میشود که به بدن خود آسیب برسانند مخصوصا افرادی که در هنگام قدم برداشتن بر روی تردمیل با کف پا و پا پاشنه پا فرود می آیند نه جلوی پا .

انجام ورزش تکراری

شاید در ابتدا استفاده از تردمیل به تنهایی تاثیر گذار باشد اما به علت سازگاری بدن و قوی شدن عضلات در هنگام استفاده از تردمیل کالری کمتری می سوزانید ، به همین دلیل باید هر 1 ماه یکبار برنامه ورزشی خود را تغییر دهید و از دیگر دستگاه ها مانند الپتیکال و پله استفاده نمایید .

حرکت بیش از حد دست ها

سعی کنید که تا زمانی در حال راه رفتن هستید دستان خود را در کنار بدنتان نگه دارید و زمانی که شروع به دویدن کردید دست هایتان را با زاویه 90 درجه نه بیشتر حرکت دهید زیرا حرکت بیش از حد دست ها فقط شما را خسته می کند و نمیتوانید تمرینات خود را به صورت کامل و صحیح انجام دهید. سعی کنید که دستانتان را آزاد بگذارید و بیش از حد آن ها را محکم نگه ندارید .

قدم های خیلی بلند

استاندارد قدم برداشتن 3 قدم در هر ثانیه است افرادی که قدم های بسیار بلند بر می دارند علاوه بر مصرف انرژی اضافی به علت خارج شدن فرم تمرین ممکن است به بدن شما آسیب برساند .

قوز کردن

بدن انسان به طوری طراحی شده که تحت هر شرایطی تعادل خود را حفظ نمایید ، قوز کردن به جلو باعث میشود در کمر یک قوز خارجی بوجود آید ، تا میتوانید بالا نته خود را صاف و محکم نگه دارید اگر در سرعت بالا نمیتوانید حالت استاندارد را نگهدارید  سرعت تردمیل را کمتر کنید .

تمرین بیش از حد

درد ماهیچه و عضلات ، ضربان شدید قلب و ... نشانه ی خستگی و تمرین بیش از حد است ، در صورت احساس هر یک از این علائم دیگر تمرین نکنید ، تمرینات شدید حداکثر باید 2 تا 3 بار در هفته انجام شود .

هایپر جیم بازدید : 40 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)
    
1.زمانی که میخواهید یک تردمیل برای خود انتخاب کنید باید به جنس تردمیل ، صفحه تسمه تردمیل ، قدرت موتور تردمیل ، محدوده سرعت تردمیل ، مقدار شیب تردمیل ، دستی و یا برقی بودن شیب تردمیل را باید در نظر بگیرید . همچنین حداکثر وزنی که برای تردمیل قابل تحمل است ، چند ساعت در روز میتوان از دستگاه تردمیل استفاده کرد ، سرو صدای موتور و وسایل جانبی را باید بررسی کنید .
2.اینترنت یکی از منابع خوب جمع اوری اطلاعات است حتی شما اگر هیچ اطلاعاتی درباره ی تردمیل نداشته باشید با رجوع کردن به فروشگاه های اینترنتی تردمیل اطلاعات لازم را کسب کنید و با انواع تردمیل ها ، برند ها آشنا شوید و چند مدل مختلف را با هم مقایسه کنید و مزایا و معایب هر نوع را متوجه شوید . و در صورت تمایل تردمیل را از همان سایت خریداری کنید .
3.در هنگام خرید تردمیل دقت داشته باشید که دستگاه از امنیت و استحکام لازم برخوردار باشد. یکی از نشانه های تردمیل ضعیف آن است که در هنگام راه رفتن و دویدن احساس میکنید صفحه تسمه در زیر پایتان میلرزد .
4.قبل از خرید حتما فضایی را که میخواهید تردمیل را در آن قرار دهید را متر کنید مخصوصا اگر قصد خرید تردمیل خانگی دارید! تردمیل های تاشو برای منزل مناسب ترند زیرا در زمانی که از آن استفاده نمیکنید میتوانید آن را تا کرده و در جای دیگری قرار دهید ، همچنین زمانی که تردمیل قرار است بر روی آن قرار گیرد و استفاده شود باید از استحکام کافی برخوردار باشد زیرا خود تردمیل هم دارای وزن است .
هایپر جیم بازدید : 34 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)

تردمیل از جمله تجهیزات ورزشی است که برای سرویس و نگهداری آن باید نکاتی را رعایت کنید. چه تردمیل خانگی و چه تردمیل باشگاهی هر دو نیاز به نگهداری دارند تا طول عمر آنها افزایش یابند. علاوه بر این سرویس به موقع و نگهداری صحیح از تردمیل موجب می شود تا کارایی دستگاه بالا رود. در این بخش راهنمای سرویس و نگهداری تردمیل را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم. با توجه به این نکات شما می توانید تا حد زیادی از هزینه های گزاف تعمیر تردمیل کاهش دهید.

  1. 1.       نگهداری از مانیتور دستگاه

نکته اول که باید در نگهداری از تردمیل به آن توجه کنید، مانیتور و صفحه نمایش تردمیل است. پس از هر بار تمرین توصیه می شود صفحه نمایش دستگاه را با استفاده از یک دستمال نمدار پاک کنید.

راهنمای سرویس و نگهداری تردمیل

  1. 2.       تمیز کردن اطراف و زیر تردمیل

لازم است که حداقل هفته ای یکبار اطرف تردمیل و حتی زیر تردمیل را با استفاده از مکنده ای نظیر جارو برقی تمیز کنید. با این کار شما گرده های ناشی از ساییده شدن تسمه در تردمیل را پاک می کنید. در صورت عدم حذف این گرده ها، ممکن است به موتور تردمیل آسیب برسانند و موجب فرسودگی قطعات دستگاه شود.

  1. 3.       تنظیم صحیح تسمه در تردمیل

تسمه در تردمیل از دیگر قطعاتی است که توجه به آن موجب افزایش عمر مفید دستگاه و بالا بردن کارایی تردمیل می شود. تنظیم تسمه در تردمیل باید کاملا تراز باشد زیرا در غیر این صورت موجب فرسودگی غلطک ها و کاهش عمر تسمه می شود. یکی از مراحل تنظیم تسمه، تنظیم کشش آن در تردمیل است. تسمه به هیچ وجه نباید در هنگام تمرین بلغزد.

  1. 4.       نگهداری از موتور تردمیل

موتور تردمیل نیز نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارد. بنابراین باید حداقل ماهی یکبار محل موتور تردمیل را با استفاد از جاروبرقی تمیز کنید. البته باید در هنگام انجام این کار دقت داشته باشید که به سیم کشی دستگاه آسیب وارد نکنید.

  1. 5.       پاک کردن تسمه و تخته در تردمیل

تمیز کردن دستگاه موجب افزایش کارایی و عمر مفید تردمیل می شود. سطح تسمه و همچنین فضای بین تسمه و تخته در تردمیل را باید هفته ای یکبار با استفاده از پارچه نمدار تمیز نمایید. و گرد و خاک آن را از بین ببرید. گرد و غبار یکی از عوامل اصلی فرسودگی قطعات و اجزا در تردمیل است.

تعداد صفحات : 11

درباره ما
Profile Pic
هایپر جیم ارائه دهنده انواع لوازم ورشی از جمله تردمیل ( تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی ) و دوچرخه ثابت می باشد.جهت مشاوره و یا خرید تردمیل و دوچرخه ثابت می توانید با شماره 09122108002 و یا خط چهار رقمی 6123 (شهرستان 021 ) تماس حاصل فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه روئینگ
  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • میز بیلیارد
  • آیفون تصویری
  • تردمیل
  • وزنه
  • ترازوی دیجیتال
  • گاوصندوق بامیل
  • تردمیل
  • شمع ماساژ
  • برچسب کاغذی
  • گاو صندوق
  • هالتر
  • کفش پرفکت استپس
  • تردمیل خانگی
  • تشک و بالش ماساژ
  • فروشگاه لاستیک
  • توپ پیلاتس
  • دمبل
  • تی آر ایکس
  • لیست قیمت لاستیک
  • ماساژور بدن
  • لیبل
  • لاستیک ماشین آلات سنگین
  • تخت ماساژ
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • روکش صندلی ماساژور
  • ترازو
  • تردمیل خانگی
  • صندلی ماساژور بن کر
  • لاستیک سواری
  • ماساژور پا
  • دوچرخه ثابت دی کی سیتی
  • تردمیل کلاسیک فیتنس
  • لاستیک
  • چشمی دیجیتال
  • تردمیل بی اچ فیتنس
  • تخت ماساژ
  • لیست قیمت تردمیل
  • تردمیل
  • نیمکت بدن سازی
  • باشگاه تنیس
  • تردمیل تاپ فرم
  • پک تی آر ایکس خانگی
  • دوچرخه ثابت
  • ماساژور
  • اسکی فضایی
  • تردمیل
  • تردمیل تاپ شیپ
  • بارکد خوان
  • ماساژور کتف و گردن
  • استپر خانگی
  • تردمیل دی کی سیتی
  • آیفون تصویری
  • ترازو
  • اسکوتر برقی
  • تردمیل فلکسی فیت
  • تردمیل استرانگ
  • تردمیل راین
  • تردمیل تاپ فرم
  • تردمیل پروتئوس
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل باشگاهی
  • صندلی ماساژور
  • آب کینگ
  • دستگاه ماساژور
  • توپ پیلاتس
  • توپ پیلاتس
  • آیفون تصویری تکنما
  • برش لیزری
  • اسکیت برقی
  • اسکی فضایی باشگاهی
  • اسمارت ویل
  • دوچرخه ثابت باشگاهی
  • اسمارت برد
  • تردمیل جی کی اکسر
  • دوچرخه اسپینینگ
  • ترازو
  • آیفون تصویری
  • تردمیل پاندا خانگی
  • دوچرخه ثابت لطیفی
  • ماساژور
  • دوچرخه ثابت پروتئوس
  • تردمیل جی کی اکسر
  • صندلی ماساژور
  • اسکی فضایی پاندا
  • الپتیکال پاندا
  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت پاندا
  • دوچرخه ثابت کیپ فیت
  • تردمیل پاندا
  • تردمیل لطیفی
  • تردمیل توربو فیتنس
  • دوچرخه ثابت
  • اسکی فضایی
  • تردمیل خانگی
  • تردمیل
  • اتو موی پرو ویو
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 732
  • بازدید کلی : 4,918